معاون حمل ونقل وزير راه در غرفه «تابناك»:

موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيم

به رغم اينكه مديران جديد شهرداري تهران بر خام بودن طرح گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه ها تأكيد دارند و آن را يك ايده اوليه عنوان مي كنند، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با حضور در غرفه «تابناك» آن را يك طرح خوب براي مقابله با ترافيك و آلودگي هوا دانست كه بايد در كل كشور عملياتي شود.
کد خبر: ۷۴۳۸۸۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 03 November 2017
|
20300 بازدید
|
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمبه رغم اينكه مديران جديد شهرداري تهران بر خام بودن طرح گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه ها تأكيد دارند و  آن را يك ايده اوليه عنوان مي كنند، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با حضور در غرفه «تابناك» آن را يك طرح خوب براي مقابله با ترافيك و آلودگي هوا دانست كه بايد در كل كشور عملياتي شود.

به گزارش «تابناك» معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي كشور با حضور در غرفه «تابناك»پاسخگوي سئوالات مهمي در رابطه با چرايي بالا بودن آمار تصادفات جاده اي و نيز چگونگي مقابله با ترافيك غير قابل تحمل در شهر تهران شد.

مهرداد تقي زاده، در پاسخ به اين سئوال كه نظر شما در مورد طرح جديد شهرداري تهران كه بنا دارد، با هدف كاهش ترافيك شهر تهران از خودروهاي شخصي در بزرگراه ها عوارض بگيرد، چيست؟ گفت: اين طرح كه در بسياري از شهرهاي دنيا در جريان است به دنبال اين است كه با افزايش جذابيت سيستم هاي حمل و نقل عمومي، مطلوبيت خودروهاي شخصي را نيز كاهش دهد.

وي ادامه داد: براي اين كار روش هاي مختلفي مثل بالابردن هزينه سوخت، پارك و عواض و يا افزايش ميزان جريمه وجود دارد و كاري مي كند كه رانندگان خودروهاي شخصي احساس كنند بايد هزينه بيشتري براي مسافرت بپردازند اما كساني كه از حمل و نقل عمومي استفاده مي كنند، احساس كنند كه اين خدمات به راحتي و آساني در اختيار آنها قرار مي گيرد.

معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه ما بايد حمل و نقل عمومي را تقويت كنيم، اضافه كرد: اين دو بايد گام به گام پيش رود و يك قدم حمل و نقل عمومي راحت تر و يك قدم حمل و نقل شخصي سخت تر شود.

تقي زاده در پاسخ به اين پرسش كه پس شما با طرح شهرداري تهران مبني بر گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران موافقيد، افزود: با اين طرح كه مطلوبيت خودروهاي شخصي را كاهش دهيم 100 درصد موافقم.

وي ادامه داد: اين كار را بايد كرد وگرنه اين وضعيتي كه وجود دارد به هيچ وجه بهبود نخواهد يافت. ما در سال هاي گذشته حمل و نقل عمومي را توسعه داديم، اما مطبوبيت خوردوهاي شخصي پايين نيامده است و مردم تمايلشان به استفاده از خودرو شخصي بيش از خودرو هاي عمومي  است.

معاون حمل و نقل عمومي راه و شهرسازي در مورد تصادفات جاده اي و كيفيت و نقش كيفيت پايين جاده ها در اين پديده نيز گفت: ما اولين كشوري نيستيم كه سوانح جاده اي بالايي داريم. بايد ببينيم بقيه چه كردند كه اين مشكل حل شد.

وي ادامه داد: يكي از مهم ترين كارهاي آنها تقويت حمل و نقل ريلي است. طرح آنها اين است كه تا مي شود مردم را از جاده به سمت ريل ببرند. چرا كه سيستم ريلي و هوايي امن ترين روش مسافرت است.

تقي زاده ادامه داد: در اكثر كشورهاي دنيا حمل و نقل عمومي زيان ده است ولي دولت ها روي آن سرمايه گذاري مي كنند چون ايمن ترين روش سفر است.

وي افزود: در گام اول بايد اين بحث را انجام داد. بحث دوم اين است كه هزينه هاي سفر شخصي بايد به روش هاي مختلف مثل بالابردن قيمت سوخت و گرفتن عوارض افزايش يابد؛ روش هايي كه مردم را به سمت حمل و نقل عمومي سوق بدهد.

اين مقام مسئول با ذكر اين مثال كه در حال حاضر سفر 4 نفره با قطار بين دو شهر تهران-مشهد با احتساب رفت و برگشت بيش از 600 هزار تومان است، اما همين سفر با خودروي شخصي كم تر از 100 هزار تومان مي شود، ادامه داد:  ما كشورهاي مختلفي را مطالعه كرديم. هيچ كشوري با اين نرخ بنزين و با اين هزينه سفر كه خودرو شخصي دارد، سوانح جاده اي اش را كاهش نداده است و ما نمي توانيم معجزه كنيم.

تقي زاده در مورد كيفيت جاده ها كشور نيز  ادامه داد: مشكل جاده ها را بايد درست كرد و ما بودجه اي به عنوان راه داري داريم كه جاده هاي جديد  تاسيس مي شود و  جاده هاي قديمي تقويت مي شود ولي اين مشكل را حل نمي كند.

وي در پايان گفت: شما وقتي يك جاده را تقويت مي كنيد و مثلا جاده 2 بانده را 4 بانده مي كنيد، سرعت راننده ها نه ننها كاهيش پيدا نمي كند، بلكه افزايش هم مي بايد و سوانح نيز كم نخواهد شد. به همين خاطر ما به دنبال اين هستيم كه مطلوبيت خودروهاي شخصي را براي سفر كاهش دهيم و صنعت ريلي را تقويت كنيم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
خودرو ها و بنرین رو استاندارد کنید بخاری ها و موتور خونه ها رو استاندارد کنید به جای اینکه مثل زالو خون مردم رو بمکین
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
توسعه حمل و نقل عمومی، شهرسازی مناسب ، کاهش دیوانسالاری وزارت خانه ها، کاهش کارمندان دولت که وبال گردن اقتصاد کشور و بخش خصوصی
هستند نیز از تردد ها خواهد کاست!
محمدطاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
به نظر من هم باید تا جایی که امکان داره جذابیت استفاده از خودروهای شخصی رو کم کنن وگرنه با استاندارد سازی بنزین هم آلودگی کاهش پیدا نخواهد کرد. مشکل آلودگی صوتی و ترافیک را چطور میخواهید حل کنید. اما قبل از اون باید سیستم حمل و نقل عمومی مجهز و به روز باشد و قادر به پوشش دادن جمعیت تهران باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
کجا مردم تمايلشان به استفاده از خودرو شخصي بيش از خودرو هاي عمومي است!؟ در طول روز کدوم خودروی عمومی بیخ تا بیخ پر آدم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
اصلا برای زندگی در تهران باید عوارض بگیرید فقط از افرادی که شناسنامه ها مال تهران نیست و در تهران زندگی می کنند عوارض گرفته شود.
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
آقا این آقایون چون با خودروی دولتی جابجا میشن خبراز شلوغی وگرفتاری مردم ندارن درضمن از پول خیلی خوششون میاد بخاطر همینم کل برنامه هاشون تو همین راستاست
نامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
خوبه دیگه اتوبانا واسه از ما بهترون خلوت میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
کم آورده اند ،برای پول درآوردن ،به هر کاری دست میزنند
آیا اینها بود ،وعده هایی که برای زندگی بهتر با حق شهروندی بیشتر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
همیشه اخرش ملت باید هزینه برنامه ریزی اشتباه وبی لیاقتی حضرات را بدهند
ععلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
عالیه. باید برای خودروهای شخصی عوارض بگیرن ، تنها راه حل و بهترین راه همینه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
مطلوبیت استفاده از خودرو شخصی را با بهبود سیستم حمل و نقل عمومی کاهش می دهند!
با کم کردن فضای پارک خودرو در مرکز شهر و دیگر نقاط پر رفت و آمد، افزایش سنگین جریمه های پارک ممنوع، کاهش عرض خیابانها مرکز شهر، سنگ فرش خیابان های مرکز شهر و این قبیل کارها می توان به نتیجه ی مطلوب رسید.
عوارضی را نمی توان در بزرگراه هایی دریافت کرد که از وسط شهر می گذرند! این کار تنها در کمربندی ها معنا می دهد که آن هم مناسب شهری مثل تهران نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
شما را به خدا از جیب مردم خرج سوء مدیریت خود نکنید. یک دفعه بگیید که با توجه به اینکه زندگی مردم در تهران و کلانشهرهای دیگر کشور همراه با آزاد کردن دی اکسید کربن از بینی هاشون هست باید عوارض دهند. وقتی تقسیم سطح کاربری اراضی در تهران و شهرهای دیگرمون نانتوازن هست، وقتی خیابان و فضای سبز، باغات و حتی آسمون مردم را به بهانه کمبود منابع مالی حراج می کنید و زشترین کار را که فروش محرمیت مردم هست رو با واژه سانتیمانتال فروش تراکم توجیه می کنید. بجای این طرح ها کمی منصف باشید و جای خود را به کاردانهای متخصص در مسایل شهری بدید. شما هم شما را به خدا برید سر کاری که بلدید که معمولا حرف زدن هست.
zahra salehi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
با سلام وتشكر از دست اندر كاران؛طرح خوبي هست،ويك نكته مهم كه بطور روزمره مشاهده مى شود ،،،دود غليظ وآزار دهنده از اگزوز اتوبوس هاى واحد وسازمان ها در شهر تهران هست ،كه لطفا رسيدگى فرماييد ممنون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
باز پول کم اومد....نمیشه کمی از اختلاس کنندگان که با ۴۰۰ میلیارد پول فرار میکنن پول گرفت؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟