رفتن به محتوای اصلی
آخرین خبرتغییر موضع عجیب عمار حکیم پس از تهدید آمریکا
4بازدید
۳

مالیات حقوق بگیران در سال ۹۷

بر اساس بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب شده در کمیسیون تلفیق، مرتبط با موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم در سال آینده سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان ۲۷ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش تسنیم،در قانون بودجه سال 96حقوق‌های تا دو میلیون تومان از مالیات معاف بود و از دو میلیون تومان تا 10 میلیون تومان مشمول مالیات10درصدی می شد و مابقی نیز مشمول مالیات 20 درصدی می شدند.

بر اساس مطالعات، حدود 80 درصد کسانی که حقوق بگیر بخش دولتی و خصوصی هستند زیر دو میلیون تومان دریافتی دارند، به همین دلیل سقف معافیت مالیاتی به دو میلیون و300 هزار تومان افزایش یافت .

طبق مصوبه جدید از دو میلیون و300 هزار تومان تا 6 میلیون و 900 هزار تومان یعنی سه برابر این عدد ضربدر 10 درصد می شود، بر این اساس مالیات تا هشت میلیون تومان تغییر نمی کند و تا 10میلیون تومان هم خیلی تغییر نمی کند، لذا طبق مصوبه جدید مجلس در مورد مالیات پلکانی، حقوق‌های تا 8 میلیون تومان مالیات کمتری نسبت به سال گذشته می‌پردازند و نرخ مالیات حقوق بالای 20 میلیون تومان از 10 به 15درصد افزایش می یابد.

برای سال 97 پیش بینی شده است که تا 6 میلیون و900 هزار تومان مشمول مالیات 10 درصدی می شود، با این تفاوت که رقم 6 میلیون و 900 هزار تومان منهای 2 میلیون و 300هزار تومان می شود و 10 درصد 4 میلیون و 600هزار تومان یعنی 460 هزار تومان مالیات به این حقوق تعلق می گیرد و مابقی آن تا10میلیون تومان مشمول مالیات 15 درصد می شود.

بر اساس بند الف تبصره 6 لایحه بودجه مصوب شده در کمیسیون تلفیق، مرتبط با موضوع ماده 84 قانون مالیاتهای مستقیم در سال آینده سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان 27 میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که طبق ماده واحده لایحه دولت سقف معافیت مالیاتی ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن، در سال آینده مبلغ دویست و چهل میلیون ریال (2 میلیون تومان در ماه) تعیین شده بود.

Googleافزودن تابناک به منابع ترجیحی گوگل

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری

گزارش خطای خبر

اگر اشتباهی در این خبر دیدید، به تحریریه اطلاع دهید.

نظرات بینندگان

انتشار یافته:
۳
در انتظار بررسی:
۰
غیرقابل انتشار:
۰
ناشناس

باسلام
توضيحات متن با جدول همخواني ندارد. لطفا شفاف سازي فرماييد. مثلا اين عبارت كه" برای سال 97 پیش بینی شده است که تا 6 میلیون و900 هزار تومان مشمول مالیات 10 درصدی می شود، با این تفاوت که رقم 6 میلیون و 900 هزار تومان منهای 2 میلیون و 300هزار تومان می شود و 10 درصد 4 میلیون و 600هزار تومان یعنی 460 هزار تومان مالیات به این حقوق تعلق می گیرد" درحاليكه درجدول رديف 10% مشمول ماليات رقم 690000 تومان است يعني سه برابر دراينجا مازاد بر 2300000 درنظر گرفته شده است.

ناشناس

روش امسال با عنايت به دريافتي مشابه سال قبل حداقل 300 الي 400 هزار تومان ماليات بيشتر از حقوق سال قبل خود دريافت خواهند كرد ( اغلب حقوق بگيران با سنوات زياد و دم بازنشستگي كه در اصل بايد پول تجربه و سابقه خودشون رو بگيرن ) اين در حالي هست كه حداگثر مبلغي كه به حقوق مون اضفه ميشه نهايت 800 هزار تومنه و با اين روش در اصل دولت چهار صد هزار تومن ش رو با ماليات وضع شده از قبل پس گرفته
....
واقعا جاي تاسفه ..................................

سیروس

انصافاً کدامیک از اصناف ، بازاریان ، وارد کنندگان ، بساز بندازها ، املاکی ها و مشابهات آنها به اندازه بک کارمند باسابقه و با تحصیلات بالا (که حدود 10 م حقوق بگیرند ) در عمرشان مالیات پرداخته اند .
خدا وکیلی اگر موردی دارید نشان بدهید یا اگر دوست دارید ما هم فیش حقوق و مالیات بی رحمانه متعلق به آن را به شما نشان بدهیم .

دیدگاه خود را بنویسید

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تابناک در صفحهٔ اصلی گوشی

با افزودن تابناک به صفحهٔ اصلی، همین نسخهٔ سایت را با یک لمس باز کنید.

  1. در مرورگر، دکمهٔ اشتراک‌گذاری را بزنید. این دکمه ممکن است داخل منوی مرورگر باشد.
  2. گزینهٔ افزودن به صفحهٔ اصلی (Add to Home Screen) را انتخاب کنید.
  3. اگر گزینهٔ Open as Web App نمایش داده شد، آن را روشن نگه دارید و افزودن (Add) را بزنید.

اگر این گزینه را نمی‌بینید، صفحه را در مرورگر Safari باز کنید.