بازدید 2044
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت 1493 شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

مروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۹۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۴۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی ۲۴۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۷ هزار و ۲۵۴ بالا رفت.
کد خبر: ۸۶۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 26 December 2018

ارزش معاملات بورس تهران نسبت به روزهای گذشته رشد کرد. امروز پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و تعدادی از بانکی‌ها فرمان شاخص بورس را در دست گرفتند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۹۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۴۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی ۲۴۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۷ هزار و ۲۵۴ بالا رفت.

تقویت 1493 شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته شاخص آزاد شناور  با ۱۹۰۶ واحد رشد مواجه شد و عدد ۱۷۲ هزار و ۳۷ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۱۷۱ و ۲۶۳۲ واحد افزایش یافت.

امروز پتروشیمی‌ها، بانکی‌ها، پالایشی‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوریکه پتروشیمی پارس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۱۹۲، ۱۴۸ و ۱۳۴ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. از طرفی پتروشیمی جم، بانک صادرات ایران و معدنی و صنعتی گل گوهر هر یک به ترتیب ۱۴۱، ۵۳ و ۳۹ واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی امروز با رشد قیمت سهم‌ها مواجه بودیم؛ به طوریکه نمادهایی همچون پتروشیمی شازند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی غدیر و نیروکلر با بیش از چهار درصد افزایش در قیمت پایانی مواجه شدند.

همچنین تعدادی از نمادهای این گروه با صف خرید روبرو بودند. علاوه بر این شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی نیز رشد قیمت را تجربه کردند و سهامداران برای خرید سهم‌های تعدادی از این شرکت‌ها در صف ایستاده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به پالایش نفت اصفهان اشاره کرد. ۸۲ درصد از خریداران این سهم امروز حقیقی و ۵۹ درصد از عرضه کنندگان نیز حقیقی بودند.

اما فلزات اساسی نیز امروز عمدتا افزایش قیمت را شاهد بودند؛ هر چند که شتاب رشد آنها به نفتی‌ها و محصولات شیمیایی نمی‌رسید.

معامله گران بازار سهام بر خلاف روز گذشته که بانکی‌ها یک دست مثبت بودند و صف خرید را تجربه می‌کردند، امروز شاهد حرکت دوگانه‌ای در برخی از سهم‌ها بودند؛ به طوریکه بانک صادرات ایران در قیمت آخرین معامله بیش از چهار درصد افت قیمت را تجربه کرد و از تاثیرگذاران کاهنده روی شاخص بازار بود اما در طرف مقابل بانک ملت بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کرد و سعی کرد شاخص بازار را تقویت کند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۲۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار تا رقم ۱۷۶ هزار و ۴۰۶ نوبت بالا رفت.

آیفکس نیز با ۱۶ واحد رشد رقم ۱۸۳۶ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۳۲۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۹۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار