راهپیمایی امروز اپوزیسیون ونزوئلا برای اعمال فشار بر مادورو

حامیان اپوزیسیون ونزوئلا قرار است امروز (شنبه) راهپیمایی‌ها را در سطح کشور و در حمایت از رئیس جمهوری خودخوانده این کشور برگزار کنند.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 02 February 2019
|
1979 بازدید

حامیان اپوزیسیون ونزوئلا قرار است امروز (شنبه) راهپیمایی‌ها را در سطح کشور و در حمایت از رئیس جمهوری خودخوانده این کشور برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، این راهپیمایی‌ها همچنین در اعتراض به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی‌های گسترده در سراسر این کشور آمریکای لاتین به معنای حفظ فشار بر دولت کاراکاس پس از به رسمیت شناخته شدن خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا توسط واشنگتن و مطرح شدن تحریم‌هایی علیه مقام‌های دولت مادورو برگزار می‌شوند.

منتقدان مادورو همچنین امیدوارند که اقداماتی مشابه آمریکا از سوی کشورهای اروپایی صورت گیرد. انتظار می‌رود که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت رسمی گوآیدو را به رسمیت بشناسند درحالیکه برخی دیگر راهکارهای احتیاطی را در حمایت از گوآیدو در پیش خواهند گرفت.

گوآیدو در پیامی ویدئویی در توئیتر نوشت: من شما را امروز در خیابان‌های ونزوئلا می‌بینم. ما به خوبی از عهده این کار برمی‌آییم.

در مقابل این راهپیمایی اپوزیسیون، مادورو نیز قرار است امروز راهپیمایی برگزار کند که در یادبود بیستمین سالگرد نخستین تحلیف هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید این کشور در ۱۹۹۹ است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان مراسمی در فلوریدا که روز جمعه برگزار شد، ‌گفت که زمان برای گفت‌وگو به پایان رسیده و تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارند.

ونزوئلا با تورم روز افزون، کمبود تولید و مهاجرت گسترده مردم این کشور به کشورهای همسایه روبه‌روست و تحریم‌های جدید اوضاع در این کشور را بدتر می‌کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟