یکی از راههای تبلیغات آنلاین و حضور موثر در فضای مجازی استفاده از رپورتاژ آگهی است. امروزه شاید همه با واژه رپورتاژ آگهی آشنا باشند و تا حدودی نیز با کارایی آن. استفاده از رپورتاژ آگهی نیز مانند دیگر روشهای تبلیغاتی و هر موضوع دیگری چالشهای خاص خود را دارد. در این مطلب میخواهیم شما را با نحوه استفاده آسانتر و مطمئنتر از رپورتاژ آگهی آشنا کنیم.
رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial است که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده است. رپورتاژ آگهی روشی از تبلیغات آنلاین است که در قالب یک گزارش خبری گفته میشود. این گزارش به صورت بیطرفانه و پیرامون موضوع خاصی بیان میشود. از آنجایی که این محتوا از حالت تبلیغاتی خارج شده است و اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب قرار میدهد، برای مخاطب جذاب بوده و او را با خود همراه میکند. اما در واقع این محتوا کاملا بیطرف نیست و با هدف خاصی نوشته شده است که ناخودآگاه ذهن مخاطب را به سمتی که میخواهد هدایت میکند.
یک رپورتاژ آگهی میتواند اهداف متفاوتی داشته باشد که این اهداف را میتوان به دو بخش کلی زیر دستهبندی کرد:
شما میتوانید چندین هدف را همزمان باهم دنبال کنید اما در نهایت باید تمرکز خود را بر روی یکی از دو بخش روابط عمومی یا سئو بگذارید.
بسیاری از کسبوکارها برای بخش روابط عمومی و برندینگ خود از رپورتاژ آگهی استفاده میکنند. کسبوکارهایی که هدف اصلیشان روابط عمومی و برندینگ است، به دنبال آن هستند که محتوایشان از زبان یک رسانه بیان شود و برای آنها اعتبار به همراه بیاورد. شما میتوانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی دائمی و حضور در وبسایتهای معتبرو پربازدید خبری و محتوایی، برای برند و کسبوکار خود در ذهن مخاطب اعتبار بخرید و آگاهی از برندتان را در بین جامعه هدف خود افزایش دهید.
همانطور که گفته شد کسبوکارهای دیگری نیز هستند که هدف اصلیشان بهبود جایگاه و رتبه وبسایتشان در صفحه نتایج جستجوی گوگل و گرفتن بکلینک از وبسایتهای معتبر است. اینگونه کسبوکارها شاید کمی کمتر روی کیفیت محتوای رپورتاژ آگهی خود متمرکز هستند، اما برایشان بسیار مهم است که بکلینکهای مناسب و باکیفیتی جهت سئو وبسایتشان دریافت کنند.
کسبوکارها در راستای اهدافی که گفته شد با دغدغههای مختلفی روبرو هستند. دغدغه مهم برای کسبوکارهایی که به دنبال اهداف روابط عمومی خود هستند، بازدید بیشتر از محتوای رپورتاژ است. برای کسبوکارهایی که میخواهند بکلینک مناسبی دریافت کنند نیز دغدغه اصلیشان این است که بکلینکهای آنها در هیچ شرایطی حذف نشده و یا به صورت نوفالو درنیایند. سئومسترها یا کارشناسان سئو کسبوکارها ناچار هستند، لیست رپورتاژهای خود را همیشه نگاه دارند و هر از گاهی آنها را چک کنند که هم خود رپورتاژ سالم باشد و حذف نشده باشد و هم آن که لینکهای داخل آن نوفالو یا حذف نشوند.
پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تریبون یکی از مسیرهایی است که شما میتوانید به وسیله آن رپورتاژ آگهی دائمی خود را در وبسایتهای پربازدید و معتبر منتشر کنید. تریبون با ارائه سرویس جایگاههای خبری خود به کسبوکارها، ترافیک زیادی را به سمت رپورتاژ آنها منتقل میکند و در نتیجه میتواند خیال بخش روابط عمومی کسبوکارها را از بابت حجم ترافیک و بازدید رپورتاژ راحت کند.
همچنین تریبون امکان جدیدی را فراهم کرده است که بهوسیله آن میتوانید از حفظ و دائمی بودن بکلینک خود مطمئن شوید. کافیست هنگام ساخت رپورتاژ آگهی در پنل تریبون، لینکهای موجود در رپورتاژ خود و کلمه کلیدی آن لینک (Anchor Text) را وارد کنید. سپس رباتهای تریبون، این زحمت را به جای شما میکشند. رباتهای تریبون همیشه رپورتاژها و لینکهای ثبت شده در پنل را رصد کرده و صحت و سلامت آن را به شما خبر میدهند. البته به محض اینکه هرگونه اتفاق و خللی در این راستا ایجاد شود، ابتدا به تیم پشتیبانی تریبون این هشدار داده میشود و تلاش خواهد شد تا آن مشکل سریعا برطرف شود. همچنین تریبون برای جبران یک رپورتاژ باکیفیت نیز به صورت رایگان ارائه خواهد کرد.
با این حساب دیگر نیازی به ایجاد فهرست از رپورتاژها و بکلینکها و بررسی و پیگیری مستمر آنها نیست. از طرفی نیز با حضور در وبسایتهای خبری معتبر از طریق تریبون میتوانید هرچه آن را میخواهید به گوش مخاطبان خود برسانید.