کره شمالی در تدارک آزمایش موشک زیردریایی است

ادعا می‌شود که پیونگ‌ یانگ در تدارک آزمایش موشک میان‌برد قابل حمل در زیردریایی است تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ناکامی ترامپ در مذاکره با کره شمالی را به رخ بکشد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۵۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 05 September 2020
|
6031 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا با استناد به پاره‌ای تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد فعالیت‌های در حال انجام در کارخانه کشتی‌سازی «سیمپو»، حاکی از آماده شدن کرده شمالی برای انجام آزمایش موشکی زیرسطح به سطح است که در آن از یک زیردریایی به عنوان پرتابگر استفاده خواهد شد.

این اندیشکده آمریکایی مدعی شد تصاویری از آماده‌باش شماری شناور به دست آورده که یکی از آنها شبیه یدک‌کش‌هایی است که پیشتر برای جابجایی موشک‌های قابل حمل بر روی زیردریایی استفاده شده است.

این اندیشکده همچنین مدعی شد که اگرچه نمی‌توان قاطعانه در این باره نظر داد، اما ظاهراً پیونگ‌یانگ در تدارک آزمایش موشک میان‌برد «پوک گوک سانگ ۳» با قابلیت حمل بر روی زیردریایی است.

در اکتبر سال میلادی گذشته بود که کره شمالی از آزمایش موفق یک فروند موشک «پوک گوک سانگ ۳» خبر داد حال آنکه در آن مقطع زمانی، کارشناسان از آن به عنوان تحریک‌آمیزترین اقدام پیونگ یانگ از زمان آغاز مذاکره با آمریکا یاد کردند.

انتخابات آمریکا کمتر از ۳ ماه دیگر برگزار می‌شود و انجام آزمایش موشکی مجدد از سوی کره شمالی می‌تواند نشان از ناکامی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیشبرد روند مذاکره با پیونگ‌یانگ باشد.

با این حال، ترامپ در تازه‌ترین سخنرانی خود که روز جمعه ایراد شد؛ وانمود کرد همین که با کره شمالی وارد جنگ نشده، یک دستاورد بزرگ تلقی می‌شود- ادعایی که ناکامی او در به سرانجام رساندن مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
کاش بجای موشک، بفکر اقتصاد و فرهنگ مردمش بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
فرهنگ و اقتصاد از جاده ای عبور می گذرد که ابتدای آن امنیت و اقتدار ملی است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
البته کره شمالی تنها نیست ایران و تا حدودی پاکستان هم این رویه را دارند . ممکنه دوستانی باشند عنوان کنند بله ما دشمنان زیادی داریم و ...که در جواب این دوستان گفت که ما چرا و چگونه به این تعداد زیاد دشمن داریم یا دشمن ساخته ایم؟!! در پاسخ علی 13:37 هم باید گفت آلان سوییس و فنلاند و نروژ و ... همسایه جنوبی اش کره جنوبی اقتدار ندارند ولی برادر اوون اقتدار داره ؟!!!!!!!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...