آلمان: فرانسه، منطقه با خطر بالای ابتلا به کروناست

آلمان روز جمعه، کل فرانسه از جمله سرزمین‌های خارج از کشور آن را به منزله مناطق «با خطر بالای» ابتلا به کووید ۱۹ طبقه بندی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۲۱
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 27 March 2021
|
4974 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از برلین، موسسه ملی بهداشت روبرت کخ اعلام کرد آلمان روز جمعه، کل فرانسه از جمله سرزمین‌های خارج از کشور آن را به منزله مناطق «با خطر بالای» ابتلا به کووید ۱۹ طبقه بندی کرد.

این طبقه بندی به ویژه، کنترل‌های مرزی حداقلی تصادفی را ضروری می‌کند تا اکثر مسافرانی که از فرانسه می‌آیند، یک دوره قرنطینه بعد از ورود و در اختیار داشتن آزمایش منفی را که کم‌تر از ۴۸ ساعت از آن گذشته باشد، رعایت کنند.

تاکنون، استان مرزی موزل، تنها منطقه‌ای بود که آلمان، آن را به علت ویروس‌های جهش یافته‌ای از کووید-۱۹ که به شدت در آنجا در گردش بود، منطقه با خطر بالای ابتلا طبقه بندی کرده بود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد این کشور آماده می‌شود فرانسه را منطقه با خطر بالا، طبقه بندی کند.

مرکل در کنفرانس مطبوعاتی در برلین، پایتخت آلمان اعلام کرد: ”هنگامی که میزان بالایی از ابتلا را مشاهده می‌کنیم، به طور کاملا ساده، یک روند عملی خودکار ضروری می‌نماید“.

میزان ابتلا که شمار ابتلا برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در جریان هفت روز گذشته اندازه گیری می‌کند، در بسیاری از استان‌های فرانسه از آستانه ۲۰۰ نفر تجاوز کرده است. این رقم روز جمعه در آلمان به طور میانگین کشوری حدود ۱۱۹ نفر بود.

اکنون سوال این است که آیا تصمیم آلمان اعمال کنترل‌های سخت گیرانه‌ای را در مرز‌ها موجب خواهد شد، چرا که به تازگی آلمان با لهستان و پیش از آن با جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش چنین کنترل‌هایی را اعمال کرده است. با وجود این، صدراعظم آلمان اعلام کرد فرانسه می‌تواند از رفتاری ترجیحی، فقط با کنترل‌های تصادفی و نه نظام مند، بهره‌مند شود.

منابع نزدیک به کلمان بون، وزیر مشاور فرانسه در امور اروپایی اعلام کردند وی ”برای جلوگیری از بسته شدن مرز درباره کاستن از تشریفات (چنین تصمیمی) مذاکره می‌کند“. با وجود این، نگرانی در دو طرف مرز در حال افزایش است.
نمایندگان پارلمان فرانسه و آلمان روز پنجشنبه تقاضا کردند ”هر چه سریع‌تر، نشست فوق العاده کمیته همکاری فرامرزی فرانسه-آلمان“ برای مقابل با تشدید ”مقررات محدود کننده در حوزه‌های زندگی فرامرزی فرانسه و آلمان فراخوانده شود“.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟