حمایت اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات آتی فلسطین

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد با اطمینان از حضور ناظران، از انتخابات آینده فلسطین حمایت می کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۳۰
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 31 March 2021
|
6311 بازدید


به گزارش تابناک؛ شفقنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا نوشت:، «سون کوه وون بورگسدورف»، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تأکید کرد که این اتحادیه از انتخابات آینده فلسطین به ویژه با اطمینان از حضور کافی ناظران در آن حمایت می کند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقابل مقر کمیته مرکزی انتخابات در رام الله گفت: در طول آماده سازی یک عملیات پیچیده مانند مأموریت هیأت نظارت بر انتخابات، اتحادیه اروپا باید یک مأموریت شناسایی وابسته به آن، ماهها قبل از انتخابات برای ارزیابی وضعیت به فلسطین بفرستد.

نماینده اتحادیه اروپا افزود: در ۸ فوریه و با توجه به محدودیت های موجود و مداوم سفر و محدودیت های دسترسی برای افراد غیر مقیم به دلیل همه گیری کرونا، وزارت امور خارجه اروپا یک درخواست رسمی به وزارت امور خارجه تل آویو برای ورود تیم شناسایی اتحادیه اروپا از طریق تل آویو به فلسطین ارسال شده است و این که علی رغم تماس مداوم با مقامات تل آویو در پنج هفته گذشته، هنوز پاسخی دریافت نشده است.

او همچنین هشدار داد: این تاخیر ممکن است به میزان قابل توجهی در محدود کردن گزینه های اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات قانونگذاری در ۲۲ مه تاثیر بگذارد و یک بحث داخلی درباره گزینه های دیگر در جریان است.

به گفته این نماینده، اتحادیه اروپا در سالهای اخیر به منظور آماده سازی شرایط برگزاری انتخابات معتبر، فراگیر و شفاف برای همه فلسطینیان ، به حمایت و تأمین مالی کمسیون مرکزی انتخابات ادامه داده و تأکید کرده است که اتحادیه برای همکاری با مقامات مربوطه برای حمایت از روند انتخابات آمادگی دارد.

بورگسدورف درباره ادعاهایی که مقامات صهیونیستی به اتحادیه اروپا اطلاع داده اند که اجازه نمی دهند انتخابات در قدس شرقی برگزار شود، گفت: موضع اصولی در مورد قدس شرقی همچنان که در بیانیه سخنگوی در ۱۶ ژانویه تعریف شده است، همچنان باقی مانده است که اتحادیه اروپا بر اساس آن مقامات تل آویو را برای تسهیل برگزاری انتخابات در تمام مناطق سرزمین فلسطین فرا می خواند.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد که ما هنوز هیچ اطلاعات دیگری درباره موضع تل آویو در خصوص انتخابات فلسطین دریافت نکرده ایم.

یشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟