بازدید 36331

ضدایرانی ترین نماینده کویتی، ایرانی است!

جد بزرگ او سید ابراهیم الطباطبائی از سادات اصفهان بود وبرای تبلیغ مذهب تشیع از اصفهان به منطقه سنی نشین الزبیر بصره مهاجرت کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷ 29 June 2010
عصر ایران نوشت:

داستان بی وفائی دنیا داستان عجیبی است که از دوران آدم ابو البشر آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد ، نمونه اش همین ولید الطبطبائی یا همان "ولید الطباطبائی " نماینده شهرک "کیفان " کویت در پارلمان این کشور، است.

بخشی از بی وفائی دنیا هم این است که هر کسی چلو کباب ایران را می خورد سر انجام به این ملت بی وفائی می کند!

ولید مساعد الطباطبائی که اکنون ششمین دوره نمایندگی خود را در پارلمان کویت می گذراند متولد سال 1964 میلادی است.

جد بزرگ او سید ابراهیم الطباطبائی از سادات اصفهان بود وبرای تبلیغ مذهب تشیع از اصفهان به منطقه سنی نشین الزبیر بصره مهاجرت کرد.

با جدا شدن کویت از عراق در 19 ژوئن 1961 خانواده سید ابراهیم طباطبائی به این کشور جدید التاسیس مهاجرت کرد .

فرزند ارشد این خانواده سید مسعود طباطبائی برای همسوئی با سنی های کویتی که غالبا در جنوب بصره مانند قضاء الزبیر، ابو الخصیب و صفوان ساکن بودند نام خود را از مسعود به "مساعد " تغییر داد.

علت این تغییر نام این بود که مسعود طباطبائی یا مساعد الطبطبائی پدر ولید الطبطبائی تلاش داشت تا هویت شیعی وایرانی خود را ازسنی های کویتی که قدرت را تازه به دست گرفته بودند پنهان کند.

عمده سنی های جنوب بصره که به کویت مهاجرت کرده اند به قبایل نجد وحجاز تعلق داشتند وبه لحاظ فکری ،نزدیکی زیادی به وهابی های سعودی دارند.

ولید الطباطبائی که 3 سال پس از استقلال کویت دیده به جهان گشود دوران تحصیلات ابتدائی را در مدارسی گذراند که افکار وهابی ها وسلفی های سعودی بر این گونه مراکز سایه افکنده بود.

به دلیل احتمال تاثیر گذاری ساکنان شیعی مذهب بصره بر اهالی کویت ، وهابی های سعودی واخوان المسلمین تندرو مصر سریعا برای تقابل با مذهب شیعه راهی کویت شدند و عمده مراکز آموزشی ودینی را به دست گرفتند.

آنان تعالیم ضد شیعه را در مدارس تازه تاسیس کویت گسترش دادند و ولید الطباطبائی نیز علیرغم ریشه ایرانی وشیعی خود در چنین فضائی رشد کرد.

ولید الطباطبائی سپس راهی قاهره شد و تحصیلات خود را در دانشگاه الازهر ،زیر نظر اساتید سلفی مصر در رشته تفسیر قرآن ادامه داد.

در کارنامه سیاسی واجتماعی این هموطن بی وفای اصفهانی الاصل ما یعنی ولید الطباطبائی ثبت شده که او از اولین نفراتی بود که در سال 1990 در جریان حمله عراق به کویت با مشاهده سربازان عراقی، دشداشه ( لباس مردانه عربی) خود را بالا کشیدند وفرار را بر قرار ترجیح دادند.

ولید الطباطبائی مدتی نیز در روزنامه الوطن کویت که مواضعی ضد ایرانی وضد شیعی دارد به فعالیت پرداخت اما بارها به سرقت ادبی متهم شد.

او در9 مارس 2005 مقاله فهمی هویدی متفکر اسلام گرای مصری را سرقت ودر روزنامه الوطن کویت به نام خود چاپ کرد.

این مقاله در سال 2004 تحت عنوان نگاهی به زیبائی های قرآن توسط فهمی هویدی نوشته شده و در مجله" المجله " چاپ شده بود اما یک سال بعد ولید الطباطبائی این مقاله را به نام خود تحت عنوان " هنری که ما می خواهیم " چاپ کرد.

دشمنی ولید الطباطبائی با ملت ایران وشیعیان به جائی رسید که در سال 2004 زمانی که محمد ابوالحسن وزیر اطلاع رسانی و تنها وزیر شیعه مذهب کویت ، از ایران دیدن کرد ،توسط ولید الطباطبائی وهمفکران وی در پارلمان کویت استیضاح شد.

ابوالحسن 22 سال نماینده دائم کویت در سازمان ملل بود ودر جریان اشغال کویت توسط عراق از کویت دربرابر تجاوز عراق دفاع کرد.
محمد ابوالحسن در سال 2003 توسط نخست وزیر سابق وامیر فعلی کویت که با وی روابط دوستانه دارد به عنوان وزیر اطلاع رسانی کویت بر گزیده شد.

وی در جریان سفر به جمهوری اسلامی تحت تاثیر شیوه های پخش اذان از صدا وسیما قرار گرفت وبه هنگام باز گشت به کشور خود این شیوه را در تلویزیون دولتی کویت اجرا کرد.

پخش اذان و همزمان با آن ،پخش نمایه های تصویری متناسب با مفاهیم اذان از تلویزیون ایران ، وزیر اطلاع رسانی کویت را تحت تاثیر قرار داده بود.

این اقدام موجب شد تا ولید الطباطبائی وهمفکران وی، وزیر اطلاع رسانی شیعه مذهب کویت را به خاطر الگو پذیری از ایران استیضاح و از کار بر کنار کنند.

از از جمله افرادی است که در قضیه جزایر سه گانه ، کاسه داغ تر از آش می شوند و حتی شدیدتر از اماراتی های مدعی این جزایر ، بر تعلق آنها به امارات تاکید می کنند.

طباطبایی ، همچنین نسبت به نام خلیج فارس نیز حساسیت دارد و تا کنون بارها و بارها در این باره سر و صدا به راه انداخته است.

اما صرف نظر از گرایش های تند ضد ایرانی ولید الطباطبائی ، وی همواره نتوانسته علاقه خود را به خوردن چلو کباب ایرانی پنهان کند .

علاقه ولید الطباطبائی به چلو کباب به حدی است که کمدین های معروف سینما ورادیو تلویزیون کویت مانند عبدالحسین عبدالرضا وداوود حسین از او به عنوان " ولید الکبکبابی " یاد می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۰
بعضی ها برای رسیدن به قدرت حاضرند هر "چیزی" را بفروشند.
فقط وقتی آن چیزها را فروختی ببین در مقابلش چه بدست می آوری !
اگرچه عددي نيست
اما
مرگش باد.
عبدالحسین عبدالرضا وداوود حسین اینان هر دو اهوازی هستند
مگه فکر کردین بقیه این کویتیها و بحرینیها و اماراتی ها و ... بقیه ریشه شون کجاییه؟
با عرض شرمندگي يك سوال براي من پيش آمد و اين بود كه با وجود تعاليم ضد شيعي در كويت پدر ايشان چه مي كردند!!!؟مگر پدر ايشان شيعه نبودند!!!؟
واقعا که با وجود همچین فردی آدم از ایرانی بودن خودش خجالت می کشه
اگردستگاه امنیتی ما توان ساکت کردن یک سابقه دار را ندارد پس به چه درد میخورد.
به پاس هر وجب خاکی از این ملک /چه بسیار است ان سرها که رفته
ز مستی بر سر هر قطعه زین خاک /خدا داند چه افسرها که رفته
چرا به چلوکباب رو بد نام می کنین؟ بهتره بگید هرکه چلوکباب ایرانی رو یک بار هم خورده باشه محاله دیگه سراغش نره. حتی یک وطن فروش مزدور مثل ...
وای به روزی که یک شیعی برای دنیایش دست
از مذهبش بردارد همه میدانند که بدتر از اصلیها
یش سینه چاکی میکند واین یعنی اینکه دست
ولای علی (ع) ازاو برداشته شده وبه فلاک
گرفتارشده ولی نمی داند.....
اولا کوفتت بشه هرچی از کباب ایران خوردی . دوما تا کور شود هر آنکه نتواند دید . آره آقای الکبابی اینجا خلیج الفارسیه
ایشان ضد ایرانی نیست ،بلکه...
جهت اطلاع شما عبداحسین عبدالرضا هنرمند کویتی اصالتا از اهالی سیاهمکان بندر دیلم در استان بوشهر و شیعه است
باز هم جای شکرش باقی است که پدربزرگش برای تبلیغ تشیع میان اهل سنت رفته بود !!!چی میخواستیم چی شد!!!
جالبه طرف پدرش رفته کویت برای تبلیغ شیعه بعد دو نسل نوه اش وهابی شده ؟! کجای کار ایراد دارد ؟!
ای بابا چرا به بقیه فحش میدین خاک بر سر خودمون که هر از گاهی سفر میندازم واسه این عربا.
مگه عراق چه گلی به سرمون زد که حالا شده برادر
عربستان چطور وبقیه عربها
امیدوارم نسل امروز خیانتی که مو سفیدها به فرهنگ ایرانی کردن رو جبران کنه.
باسلام. از افشا گري موضوع بسيار مهمي كه كرديد به عنوان يك نفر بينهايت سپاسگزاري و قدر داني ميكنم. اميدوارم در اين راه تلاش و كوشش پيگير و مداومي داشته باشيد. متاسفانه از اين دست خائنان به وطن كه جو گير شده اند و براي بقا و مال اندوزي بيشتر به مملكت خود خيانت ميكنند در كشورهاي خليج هميشه فارس بسيار زيادند. خیلی ها هستند که از نواحي جنوب و ساحلي داخل خاك ايران به اين كشورها كوچ كرده اند كه در جهت خيانت به مملكت براي حفظ موقعيت خود كوتاهي نميكنند . ازاينها هم كه بگذريم هنوز در داخل خاك مقدس ايران كسان زيادي هم هستند كه به خائنين و مزدوران آنطرف آب روي خوش نشان داده باشند و به آنها بهانه براي تجاوز به حقوق مردم ايران ميدهند. و كسان بيشماري هستند كه از مكانهي دور دست و مخصوصا عربستانسعودي توسط سيايتهاي انگليسي به اين مناطق آورده شده اند و اين كشورها را اشغال كرده و خودرا كشور مستقل عربي مينامند. بوميانشان زياد نيستند كه جا و مكاني در سيستم حكومتي و اقتصادي ندارند. انشائالله در افشا گری تك تكشان موفق و پيروز باشيد. به اميد آنروزي كه به همت غيور مرداني از ايران زمين تمامشان يكجا و يكدفعه نابود شوند و براي هميشه دست استعمار از منافع ملت ايران كوتاه شود. مطمئنا ملت ايران در اين راه از تلاشتان قدرداني ميكنند. پايدار باشيد.
ای وطن فروش خائن
دیدین این عربا آدم نمی شن. پدربزرگش رفته اونا رو درست کنه نوه اش شده مثل اونا؟
کلا نسلش از بین رفت
اي خاك برسراين بي غيرت كه اسمش را ايراني گذاشته.
اساسا ایرانی ها باید با عجیب بودن خود همه جا ایرانی بودن خود را به گونه ای نشان دهند!
ان الدین عندالله الاسلام

فقط همین

ان اکرمکم عندالله اتقاکم
من بعید میدونم این بیوگرافی درست باشه، آخه جد یه نفر شیعه مقید باشه ولی خودش وهابی و سلفی از آب در بیاد...
ما که چیزی نمیگیم ولی واسه اینکه طرفو خرد کنه بدو نیست...
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات