جزئیات طرح جهش تولید مسکن از زبان موسوی

طرح جهش تولید مسکن، به زودی ابلاغ و لازم الاجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۷۳
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 29 August 2021
|
6613 بازدید
|
۳


به گزارش  تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۸ سال گذشته اتفاقی که باید در حوزه مسکن می‌افتاد، نیفتاد و بعضاً حرکت‌های خوبی که در زمینه تامین مسکن در دولت‌های قبل شروع شده بود، از جمله مسکن مهر که حرکت خوبی در جهت تأمین مسکن مردم مخصوصاً طبقات ضعیف‌تر بود متوقف شد و دولت اقدام عاجل و مهمی در زمینه تامین مسکن نداشت؛ این مسئله به علاوه مسائل دیگر موجب شد که ما دچار نقصان و کاستی جدی در زمینه مسکن شویم.

وی ادامه داد: این مسئله موجب شد قیمت مسکن و زمین با یک جهش غیرقابل باوری در سال‌های اخیر مواجه شود به نحوی که امروز خانه دار شدن برای اقشار زیادی از مردم به یک رویا تبدیل شده؛ اما امروز بر اساس قانون جهش تولید مسکن تمام بانک‌ها باید سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند.

وی ادامه داد: میزان سود دریافتی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن در آینده مشخص خواهد شد. امکان پیش خرید مصالح برای مردم در بورس فراهم شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن به جای خود درست است . اما اگر بر فرض شخصی شغل داشته باشد و زمین هم خودش داشته باشد باز هم با درامدی که دارد با صرفه جویی میتواند هزینه های روزمره خود را تامین کند چه رسد به اینکه بخواهد بیشتر حقوق خود را ماهانه به بانک بدهد!
اول شما قیمت سیمان آجر آهن تاسیسات و عوارضها را تثبیت و کنترل کنید دوم اشتغال و درامد مردم را بالا ببرید بعد به فکر وام دادن به مردم باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
پس برنامه ای برای تولید متمرکز و برنامه ریزی شده ندارد وام می دهید و وام سر از خرید ماشین و طلا و ... در خواهد اورد و نه تنها مشکل مسکن را حل نخواهد کرد بلکه باعث تورم و از دسترس خارج شدن کامل خانه دار شدن مردم می شود این وام ها باید در اختیار شرکتهای جون اتی ساز و ... قرار گیرد که جوابگو باشند و برنامه مشخص ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
معاملات مسکن باید کارشناسی شده زیر نظر وزارت مسکن صورت پذیرد تا از تحت نظر دلالان و بنگاهداران خارج شود.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟