دیدار بلینکن با وزیر خارجه چین درباره رقابت تجاری

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وانگ یی وزیر خارجه چین بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز برای مدیریت مسوولانه رقابت میان آمریکا و چین تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۳۶
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ 31 October 2021
|
3911 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش روز یکشنبه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این دیدار که در رم ایتالیا انجام شد، بر زمینه‌هایی که آمریکا و چین در آن منافع مشترک دارند و می‌توانند در این زمینه‌ها با یکدیگر همکاری کنند، شامل کره شمالی، میانمار، ایران، افغانستان و بحران آب و هوا تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بلینکن همچنین در این دیدار مدعی نگرانی‌ها در مورد طیفی از موضوعات شامل حقوق بشر، سین کیانگ، تبت، هنگ کنگ، دریا‌های شرقی و جنوبی چین و تایوان شد و گفت که این موارد نظم مبتنی بر قوانین بین المللی را تضعیف می‌کند و با ارزش‌ها و منافع آمریکا و متحدان و شرکای ما مغایرت دارد.

اظهارات بلینکن در حالی است که وزیر امور خارجه چین ضمن هشدار نسبت به تبعات رفتار‌های غلط آمریکا در تخریب صلح و ثبات تایوان تاکید کرده است: تایوان قسمتی از سرزمین چین است. این مساله مورد تایید گسترده جامعه بین المللی می‌باشد و از اصول روابط بین الملل محسوب می‌شود و همه کشور‌ها به صورت مشترک آن را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز شنبه اعلام کرد: «وانگ یی» در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در رم در پاسخ به سؤالات خبرنگاران افزود " تنها یک کشور چین در جهان وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین نیز تنها دولت قانونی و نماینده کشور چین محسوب می‌شود".

این مقام ارشد چین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تاریخ و حقایق حقوقی مربوط به اصل چین واحد را نمی‌توان به چالش کشید و روند اتحاد مسالمت آمیز چین با جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری آن روندی توقف ناپذیر است و آینده تایوان نیز به جز اتحاد با سرزمین اصلی چین گزینه دیگری ندارد؛ چرا که تایوان قسمتی از چین است و از موقعیت دیگری در قوانین بین المللی برخوردار نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...