تشکیل هیئت تحقیق درباره اتفاقات جمعه بغداد

شورای عالی قضایی عراق: از تمامی متضرران حوادث بغداد و یا افرادی که اطلاعات مفیدی برای تحقیقات در اختیار دارند، خواسته شده است به دادگاه استیناف "الرصافه" مراجعه کرده و شکایات و اطلاعات خود را در رابطه با این حادثه ارائه کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۳۳
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 07 November 2021
|
5739 بازدید
|
۱

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،‌ شورای عالی قضایی عراق از تشکیل یک هیئت تحقیقات برای بررسی رخدادهای تظاهرات جمعه در بغداد خبر داد.

 به نوشته روزنامه القدس العربی، قاضی فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم به تشکیل یک هیئت تحقیق درباره اتفاقات رخ داده در جریان تظاهرات روز جمعه در بغداد گرفت.

در این بیانیه از تمامی متضرران حوادث بغداد و یا افرادی که اطلاعات مفیدی برای تحقیقات در اختیار دارند، خواسته شده است به دادگاه استیناف "الرصافه" مراجعه کرده و شکایات و اطلاعات خود را در رابطه با این حادثه ارائه کنند.

زیدان همچنین از اعضای کمیته تحقیق تشکیل شده توسط مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق خواست که با هیئت تحقیقات شورای عالی قضایی این کشور در ارتباط باشند تا این شورا در جریان نتایج تحقیقات قرار گرفته و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

در پی درگیری‌های خشونت آمیز در جریان اعتراضات موسوم به "جمعه فرصت نهایی" در بغداد و درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در "منطقه سبز"، دست کم ۳ معترض کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
روابط عمومی محترم تابناک حال ما را با این عکسهای کله کچل بهم زدی
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟