حتما تجربه تماس با شرکتها و اپراتورهای خدمات اینترنت و شنیدن جوابهایی از جنس «نه! در این منطقه پورت نداریم»، « خط تلفن شما فیبر است و امکان سرویسدهی وجود ندارد» یا «ما در این منطقه مخابراتی سرویس نمیدهیم» را داشتهاید. تجربهای که احتمالا طی سالهای پیشرو، به خاطرهای دوری تبدیل شود؛ همانگونه که اینترنت Dial-up و کارتهای مربوط به آن شد! اکنون این اتفاق چگونه ممکن میشود؟
توسعه اینترنت ثابت پرسرعت (ADSL) از طریق همکاری شرکتهای این حوزه با مخابرات، راهکار رهایی از معضل عدم دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برای مشترکان خانگی است. اخیرا روابطعمومی شرکت آسیاتک اعلام کرده، « این مجموعه، از ابتدای سال جاری در یک پروژه مشترک با مخابرات، پوششدهی جغرافیایی خدمات اینترنت ثابت ADSL را توسعه داده است. به این ترتیب، ارائه این سرویس در سایر مناطق شهری و روستایی در سراسر کشور ممکن شده است.» این مجموعه در ادامه نیز تاکید کرده است: «طی یک دهه اخیر، آسیاتک در بیش از 400 شهر در 31 استان کشور خدمت ADSL را به مشترکانش ارائه کرده و توسعه گستره جغرافیایی خدمات اینترنت ثابت، از اهداف بلند مدت آن و برنامه عملیاش بوده است که از طریق پروژه مشترک با مخابرات ممکن شده است.»
حال این پرسش مطرح میشود که بهرهمندی از این سرویس چگونه ممکن است؟ پاسخ ساده و کوتاه است، کافی است یک خط تلفن ثابت شهری داشته باشید تا بتوانید برای دریافت این سرویس اقدام کنید؛ چراکه آسیاتک تمام محدودیتهای فنی مربوط به عدم وجود پورتهای آزاد و تجهیزات لازم برای ارائه سرویس ADSL را حل کرده است. به این ترتیب، آنهایی که تا امروز به خانواده مشترکان آسیاتک نپیوستهاند، تنها از طریق تماس با شماره 90000000 یا مراجعه به سایت آسیاتک میتوانند، ظرف پنج روز از سرویس ADSL این مجموعه استفاده کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی/