چرا گوشی جدید «هوآوی» آمریکا را نگران کرده است؟

تولید گوشی‌های جدید در چین به خصوص از برند هوآوی باعث نگرانی ایالات متحده آمریکا شده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۹۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 03 September 2023
|
33700 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از یاهونیوز، درحالیکه وزیر بازرگانی آمریکا هفته پیش به چین رفت تا راه را برای تجارت بیشتر با این رقیب جدی و جدید  هموار کند، معرفی یک گوشی سبزرنگ از برند هوآوی سروصدای زیادی برپا کرده است.

واقعیت آن است که این گوشی یک ابزار معمولی نیست و راه اندازی آن باعث نگرانی واشنگتن شده است که تحریم های ایالات متحده نتوانسته است چین را از پیشرفت تکنولوژی کلیدی باز دارد. به نظر می‌رسد چنین پیشرفتی هشدارهای سازندگان تراشه آمریکایی را سبب شده که تحریم‌ها چین را متوقف نمی‌کند و در عین حال این کشور را به تلاش‌های مضاعف برای ساخت جایگزین‌هایی برای فناوری ایالات متحده تشویق می‌نماید.

گوشی هوشمند جدید شرکت فن آوری های هوآوی، میت 60 پرو، نشان دهنده یک جهش جدید در توانایی های تکنولوژیکی چین است، با یک تراشه پیشرفته در داخل آن که در چین طراحی و تولید شده است. معرفی این گوشی علیرغم کنترل های سخت صادرات ایالات متحده برای جلوگیری از دستیابی چین به تراشه صورت گرفته است.

همزمانی معرفی این گوشی با سفر وزیر بازرگانی آمریکا به چین نوعی سرکشی از پکن تلقی می‌شود به طوریکه چین به آمریکا می‌گوید تحریم علیه این کشور فایده ندارد.

«پل تریولو» رییس بخش سیاست های فناوری در شرکت مشاوره تجاری «آلبرایت استونبریج گروپ» مستقر در واشنگتن، تلفن جدید هوآوی را یک ضربه بزرگ به تمام تامین کنندگان فناوری سابق هوآوی که عمدتاً شرکت های آمریکایی هستند، خواند.

اهمیت ژئوپلیتیکی اصلی این گوشی آن است که نشان می‌دهد می‌توان [بدون] فناوری ایالات متحده گوشی کامل طراحی کرد و همچنان محصولی تولید کرد که ممکن است به خوبی مدل‌های پیشرفته غربی نباشد، اما هنوز کاملاً توانمند است.

هوآوی هنوز جزییات زیادی از این گوشی معرفی نکرده اما در بیانیه‌ای این گوشی را به‌عنوان موفقیت‌هایی در «ارتباطات ماهواره‌ای» معرفی کرده است. رسانه‌ دولتی چین این گوشی را اولین پردازنده پیشرفته هوآوی پس از اعمال تحریم های ایالات متحده خوانده که پردازنده آن توسط یک شرکت داخلی تهیه شده است

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟