سید حسن خمینی:

مگر قرار است هر که چهار هزار سال قبل در سرزمینی بوده، امروز هم مالک آن اراضی باشد؟ /چرا نصف آلمان را نمی‌دهند تا بروند آنجا زندگی کنند؟ /اگر یک کودک چشم آبی بلایی سرش بیاید تمام عالم مطلع می‌شوند؛ اما...

برای اولین بار حرکت جریان فلسطینی از انفعال خارج شده و به حرکت فعال تبدیل شده است که اتفاقی ارزشمند است. روزگاری اینها فقط گریه و ناله می کنند، اما امروز به این آیه رسیده اند که «فَمَنِ ٱعتَدَىٰ عَلَیۡکُمۡ فَٱعۡتَدُواْ عَلَیهِ بِمِثلِ مَا ٱعتَدَىٰ عَلَیکُمۡۚ .» این حرکت چیزی نیست، جز بذری که امام کاشت؛ یعنی «بازگشت به هویتی دینی» و انرژی متراکمی که در وجود مسلمانان هست.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۲۷
|
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 20 October 2023
|
394166 بازدید
|

مگر قرار است هرکس که ۴ هزار سال قبل در سرزمینی بوده، امروز هم مالک آن اراضی باشد؟ /چرا نصف آلمان را نمی‌دهند تا بروند آنجا زندگی کنند؟ /اگر یک کودک چشم آبی بلایی سرش بیاید تمام عالم مطلع می‌شوند اما..

تابناک _ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، طی سخنانی در مسجد امیرالمومنین(ع)، با اشاره به وقایع اخیر در فلسطین، آن را از یک جهت «بسیار تلخ» و از جهتی دیگر «شیرین» خواند و اظهار کرد: تلخی این وضعیت، شهادت مظلومان است. اما این مظلومان، مظلومیت مهاجمانه پیدا کرده اند. اگر شما در خانه خود نشسته باشید و کسی وارد شود، او ظلم کرده است. در این موقع شما دو راه دارید؛ یا می روید در کوچه می نشینید که «مظلومیت مدافعانه» است، اما اگر با زور او را بیرون  کنید، اینجا شما تهاجم کرده اید، اما باز هم مظلوم هستید؛ چرا که او شما را به خشونت واداشته است.

وی با بیان اینکه یک ملت بیش از ۷۰ سال مورد ظلم واقع شده است، افزود: این روزها دروغی را در مورد مالکیت یهودیان بر اراضی می‌گویند. بله! یهودیان قبلا هم در آنجا بوده اند، اما اگر قرار است هر که چهار هزار سال قبل در سرزمینی بوده، امروز هم مالک آن اراضی باشد، باید گفت که قبل از یهودیان نیز عده دیگری بوده اند و امروز آنان نیز باید مدعی باشند! اگر این گونه است، تمام سادات باید فردا مدعی مالکیت مکه شوند! چندهزار سال قبل یک قوم آنجا بوده و بعدا آن سرزمین دست به دست شده است، اما این امر ملاک مشروعیت نیست.

بیشتر بخوانید

سید حسن خمینی ادامه داد: دروغ دیگر در دفاع از اشغالگری این است که  می گویند فلسطینی ها اراضی خود را فروخته بودند. اولا بنیان این حرکت را انگلیسی ها گذاشتند. محققان معتقدند، علت اصلی این عمل، کوچ یهودیان از روسیه به سمت انگلستان بوده است و انگلیسی ها برای راه ندادن آنها، به سمت فلسطین هدایت شان می کنند. البته خود یهودیان می‌گویند، ما فقط ۱۰ درصد زمین ها را خریده بودیم و محققان نیز عدد ۳ درصد را گفته اند. ولی آیا این منطق مناسبی برای تصاحب یک سرزمین است؟ 

وی با بیان اینکه غربی‌ها دلیل دیگر این ظلم را هلوکاست و مدیون شدن غربی‌ها به یهودیان می‌دانند، تصریح کرد: اگر اینطور است استان «باواریا»‌ی آلمان را به آن‌ها بدهند تا ساکن شوند! نصف آلمان را بدهید تا زندگی کنند! اگر ظلم شده است نباید ظلم مضاعف در نقطه دیگری از جهان صورت بگیرد. در طول این ۷۰ سال اسرائیلی‌ها مثل یک بچه‌ی ننر و لوس هر کاری کرده اند، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پشت آن‌ها بوده اند. البته دیروز آقای بایدن این معنا را در سخنان خود گفت که اسرائیلی‌ها سربازان بی جیره و مواجب ما هستند. یعنی اگر نبودند هم باید در قلب جهان اسلام یک غده سرطانی ایجاد می‌کردیم!

یادگار امام با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه گفت: یک ظلم بسیار شدید با حجم بالای کشته مطابق هیچ قاعده ای نیست. البته سیاست اسراییلی ها حاشا کردن جنایاتشان در وهله اول است و بعد از مدتی هم آن را بر عهده می گیرند و در نهایت شاید عذرخواهی کنند یا نکنند! اما وقاحت بزرگتر، اقدام رییس جمهور آمریکاست که در همان روز به آنجا می رود و می گوید ما نتوانسته ایم احراز کنیم که صهیونیست ها این کار را کرده اند! اگر یک کودک چشم آبی بلایی سرش بیاید، تمام دنیا باید آسمان را به گریه وادارد، اما انگار خون خاورمیانه ای ها مهم نیست و صهیونیست ها حق دفاع از خود دارند! آیا این حق، تصفیه نژادی را اقتضا می کند؟ پس یک مجموعه از دروغ هاست که انسان ها را به خون دلی می کشاند.

وی با اشاره به جنبه ی خوشحال کننده حرکت اخیر گفت: برای اولین بار حرکت جریان فلسطینی از انفعال خارج شده و به حرکت فعال تبدیل شده است که اتفاقی ارزشمند است. روزگاری اینها فقط گریه و ناله می کنند، اما امروز به این آیه رسیده اند که «فَمَنِ ٱعۡتَدَىٰ عَلَیۡکُمۡ فَٱعۡتَدُواْ عَلَیۡهِ بِمِثۡلِ مَا ٱعۡتَدَىٰ عَلَیۡکُمۡۚ ». این حرکت چیزی نیست، جز بذری که امام کاشت؛ یعنی «بازگشت به هویتی دینی» و انرژی متراکمی که در وجود مسلمانان هست. 

یادگار امام بخش بزرگ مصیبت داستان را «حاکمان اسلامی» دانست و گفت: اما دنیا تغییر بزرگی کرده است. رسانه و شبکه های اجتماعی که غربی ها می خواستند علیه جهان اسلام استفاده کنند، امروز بلای جانشان شده است. اگر انقلاب ایران انقلاب کاست بود، امروز همین اینترنت و شبکه های اجتماعی، بزرگ‌ترین عامل برای نبریدن تیغ آنها برای دروغگویی به جوامع اسلامی است. بخش زیاد از بیداری اسلامی مدیون همین روابط است. 

وی با «بغرنج و پیچیده» خواندن شرایط کنونی، اظهار کرد: هر لحظه ممکن است شرایط منطقه آبستن حوادثی باشد. در این شرایط انسجام در حرکت ملی بیش از هر چیزی لازم است. وقتی پای اصل کشور و اسلام به میان می آید، اختلافات، نزاع ها، نقارها، نقدها، دلخوری ها ـ چه حق باشند چه نا حق ـ باید کنار رود. وحدت رهبری، تشخیص مجموعه ی نظام و عنایت دقیقی هم که شخص مقام معظم رهبری در سال های اخیر در این مسأله مهم از خود نشان داده اند ایجاب می کند که همه توجه کنند باید این بحث ها را کنار بگذارند تا شرایط بسیار خطیری که می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد، به خوبی بگذرد. شرایط خاصی در دنیا پدید آمده است و ان شاء الله می تواند آبستن حوادث خوبی باشد. 

یادگار امام در پایان گفت: باید هر جا که هستیم بحث های اختلافی را کنار بگذاریم؛ به خصوص اگر کشور بخواهد تهدید شود که البته بعید می دانم کسی چنین طمعی کند، چون می دانند نتایج تلخی برایشان دارد. امیدوارم بتوانیم از این شرایط نتایح خوبی را بهره برداری کنیم.
 

 وی با اشاره به آیه ی شریفه «قُلۡ إِنَّمَآ أَعِظُکُم بِوَٰحِدَةٍۖ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثۡنَىٰ وَفُرَٰدَىٰ»، اظهار کرد: اولین افتراق تفسیر امام با سایرین از این آیه، این است که امام «قیام لله» را صرفا تفکر و مطالعه نمی داند، بلکه معنای آن را قیام و نهضت در کنار تفکر و عدالت ورزیدن می دانند. امام می گوید، چقدر خواب هستید؟! چقدر نشسته اید؟! کاری کنید! اما نه برای خودتان، بلکه برای خدا.

وی با اشاره به اولویت کار جمعی بر حرکت فردی در آیه ی یاد شده، افزود: اگر قرار بود همراهان سست عنصر کنار امام باشند، نتایجی را به دست نمی آوردند، بلکه وقتی شخصیت هایی نظیر آیت الله اشرفی اصفهانی در کنار امام بودند، آن حرکت به نتیجه رسید. کسانی که در آن کوره راه همراه امام بودند، بهتر از کسانی بودند که بعد از پیروزی از روی طمع یا خوف همراه شدند. قدر کسانی که آن روزها بودند را باید دانست.

وی در بیان خاطره ای از مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی گفت: ایشان یک بار نام چند تن از یاران امام در نجف را آوردند و به من گفتند: «حسن اگر روزی من نبودم اینها را قدر بدان؛ چون اینها روزی کنار امام بودند که رفتن دور امام به معنای تمام مصائب بود. اینها مانند مومنین قبل الفتح بودند که آمدنشان نزد امام، مساوی با سختی ها بود.» قدردان مومنین قبل الفتح و کسانی که آن روزها قیام لله کردند، باشیم. البته ممکن است اختلاف نظرات باشد، ولی نباید اجازه دهیم افراد تازه وارد ـ که البته آنها نیز در جای خود محترم هستند ـ ارزش آنها را کم کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۱۶
زیزیگولو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خب با این استدلال شما، مگر قرار است فلسطینیانی که هفتاد سال پیش اجدادشان خاکشان را با پول به اسرائیلی ها فروخته اند امروز هم مالک آن راضی باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
جالبه یه چیزی شنیدید و همون رو می گید باشه فلسطینیان قبل از 1948 سرزمین خودشون را فروختند الان که فلسظینیان از اسرائیل می خوان به مرز 1967 برگرده 1948 رو هم نمی خوان اسرائیل برگرده به هم.ن مرز 1948 که شما آن دروغ را باور کردید کسی مشکلی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
عمو اگر هم فروختن زیر ده درصد است . خود مستند اسرائیلی ها نحوه تصرف شهرهای فلسطینی از یافا و حیفا رو گفته .
زائر
| France |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بهتراست کمی مطالعه کنید ....اولا همش ۴درصد اراضی به يهوديها فروخته شد ثانیا مگر با خرید ۴درصد زمین می‌شود اسم یک کشور راعوض کرد یا ملت اون کشور رو از سرزمینشان بیرون کرد یا کودکان زنان جوانان و مردان آنجا را کشت ؟ اینکه بهتراز کاریست که فرعون می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حالا امارات هم به همین استدلال میکنه سه تا جزيره را میخواد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
چیزی نمیدونی نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آفرین سید کم کم داری راه می افتی
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
۱۱:۳۹
فلسطین اصلا کشوری نبوده اگر کشور و دولت داشت با فروش زمین هم مشکلی پیش نمی آمد الان ایرانی ها در امارات و ترکیه زمین می خرند می توانند در آنجا ادعای استقلال کنند؟ نه چون قوانین دولتو حکومت در آنجا می گه خرید زمین هیچ حقی برای خریدار خارجی درست نمی کنه فلسطین هم اگر کشور بود چنین می شد پس دلیل شما آبکی و بی پشتوانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بنده به عنوان کارشناس 45 ساله در امورات بین الملل و از جمله فلسطین برای حل موضوع اسرائیل و فلسطین پیشنهادی را جندین سال قبل به شورای امنیت سازمان ملل بردم که بنا به دلایل قدرت طلبی هر دو طرف رد شد وگرنه بهترین گزینه بود.
فلسطین و اسرائیل باید خالی از سکنه شود و این سرزمین و اماکن مقدس تحویل نیروهای سازمان ملل شود و مسلمانان و مسیحیان و یهود جهت زیارت به تعداد محدود در هفته اجازه ورود به سرزمین مقدس را داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
وقتی یه نفر تو یه خیابونی یه خونه میخره فقط مالک اون خونه میشه
نه مالک خیابون
صهیونیستا مثل کسی ان که تو خیابونی یه خونه خریده بعد با زور اسلحه همه رو از خیابون بیرون کرده
امیدوارم این بلا سر خیابونت بیاد تا شیرفهم بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
شما که اینقدر کینه دار هستید چیزی را قبول نمیکنید خود سازمان ملل دههها قطعنامه دارد که میگوید این سرزمین اشغال شده حالا شما هی یک دروغ را تکرار کن منفعت شما در گسترش این دروغهاست
ناشناس
| France |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
۱۳:۰۳
اون خیابون هیچ مالکی نداشته دولت نداشته حکومت نداشته و مردم یهود خریدن و براش دولت و حکومت درست کردن چیزی که فلسطینی های آن زمان عرضشو نداشتن حالا که یه کشور آباد شده مدعی شدن
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
جالبه این استدلالش هم در واقع میگه دلیل نمیشه آنجا قبلاً خاک فلسطین بوده حالا هم جز فلسطین باشه.و جالبه خودشان هم قبول دارن در گذشته آنجا اسراییل بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگر بنا به برگشتن به سرزمینهای قبلی باشه خوبه دنیا یه نگاه به نقشه ایران باستان بندازن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خدا به داد ما برسه که ۲۵ میلیون افغانی را وارد کشور کردیم که با زاد و ولدی که دارن بزودی بدتر از اسرائیلیها ایران را تصرف خواهند کرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
۱۴:۲۳
همین سازمان ملل شما رو ۶۹ بار به نقض حقوق بشر محکوم کرده بالاخره سازمان ملل رو قبول دارید یا نه؟
یاور علی رضالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
سلام وقت بخیر به همه عزیزان
واقعاً اگر کسی عقل سلیم داشته باشد یا اطلاعات عمومی داشته باشد میفهمد که اسرائیل این غده سرطانی چطور بوجود آمده بعضی هستن واقعاً میخوان بیشعور از این دنیا برن هیچ فلسطینی زمین خانه خودش را نفروخته بله بازور گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ماله کشی برای جنایت اسرائیلی ها با دروغی که دروغ بودنش آشکار شده اما همچنان یک عده بدنبالش هستند.
زمین را فقط عده ای فروختند. اونها هم که فروختند شهر و کشور را هم نفروختند. بسیاری از زمین ها و شهرها را با نیروی نظامی اشغال کردند و ساکنین را از خونه هاشون که مالک بودند آواره کردند. علاوه بر آنها سرزمین های دیگری اشغال کردند مانند کرانه باختری. مزارع شیعا و جولان و امروز رسماً از طرف سازمان ملل به عنوان نیروی اشغالگر شناخته می شوند و سرانجام .... که هنوز دروغ را تکرار می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آقا چرا سرزمین هایی که بعد از قاجار در عهدنامه گلستان و ترکمانچای مثل قره باغ یا سرزمین هرات در افغانستان و یا بحرین را نمی ریم پس بگیریم. اینها از اول تاریخ مال ایران بودند. عوضش افغانی ها را بی حساب راه دادیم فردا بدتر از فلسطین میشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مقدار زمینی که به اسرائیلیها فروخته شده حداکر ۸٪٪
پوده و در بیسیاری از آمارها ۳٪ بوده.
یک هیئت علمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آنچه مطمئن هستم و در نقشه های قدیمی دیده ام، حداقل در سال ۱۹۲۸ کشور فلسطین در نقشه ها بوده است. در حالی که در آن زمان هیچ کشوری بعنوان اسرائیل وجود نداشته است.
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اطلاعی نداری حرف بی اساس نزن ، کلا زمین های فروخته شده به یهودی های اسرائیل حدود دو نیم درصد بوده، سید ضیا شخص مسلمان و پولدار بوده که حدود یک و نیم درصد زمین های فلسطینیا رو خریداری کرده و به واسطه این شخص به یهودیا فروخته شده، یک درصدم فروش دولت بریتانیا به یهودیها بود، اگر فروش کل سرزمین به یهودیا بوده قاعدتا مدرک معتبر و سندهایی وجود داره؟ کو سند مدرک ؟ فقط یک بازی رسانه ای هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ما مردم ایران همگی پشت انقلاب هستیم ولز آرمان هایش دفاع میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
هستم و دفاع میکنم ،صحیح است!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
رو من حساب نکن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از طرف مردم حرف نزن
لایک و دیس لایک ها هم بیانگر حقیقت هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مفنی هات نشون می ده شما مردم فلسطین هستید نه ایران
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از طرف خودت صحبت کن...جمع نبند...مطمئن باش از این خبرا نیست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آقا منم در یک سازمانی، وزارتخانه ای جایی استخدام کنید تا ساعت 1 سرکار باشم و یه حقوق همچین توپول بگیرم تا هم وقت داشته باشم هم جون داشته باشم از آرمانها دفاع کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تمام اعراب با هر دینی و هر کجا که باشند با هم از یک

نژاد سامی و پسر عموی هم هستند

چه یهودی و چه مسیحی و چه مسلمان باشند

همه نژاد یکسان سامی و پسر عمو هستند
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خودت را جزو مردم حساب کردی نه تو حقوق بگیر هستی
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از طرف من نگو من نیستم ولی اگر رانت خوبی بگیرم شاید باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آقای سید حسن خمینی سخنرانیهای فراوانی دارند چرا بقیه قرمایشات و نقطه نظرات ایشان هیچگاه مقبول حکمرانان نیست ؟؟؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
به کوری چشم غربگداها و نوکران بی آبروی صهیونیست ها ما یعنی همه ایرانیها هستیم و از آرمانهای انقلاب دفاع میکنیم ! رژیم بی آبروی صهیونیستی هم به ته خط رسیده با این جنایات میخ آخر را به تابوتش کوبیده و بزودی طرفدارای اندکش باید آماده عزاداری باشند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ما؟تو یک نفری وفقط اجازه داری نظر خودت رابگی ....جمع نبند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
۲۲:۱۲
شما دیگه بدون توهین و وصله چسبوندن نمیتونید صحبت کنید. سعی کنید از واقعیت فرار نکنید و واقعیت جامعه رو ببینید
به تعداد منفی و مثبت ها دقت کن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حالا تو حرفاشو قبول داری یا نه؟ یا فقط اون حرفایی که خودت دوست داری قبول داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حداقل قبل از کپی کردن غلط املاییت رو درست می کردی عموجون چون جای دیگه هم با همین غلط تکراری اظهار فضل کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
برو غزه دفاع کن دیگه. نشستی پشت کامپیوتر شعار میدی
والی
|
Japan
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
همینکه ۱۰ میلیون نفر از پس یک میلیارد مسلمان برآمده اند جای تعجب دارد،!!!!!
بیشتر کار کرده اند تا شعار بدهند چه خوشمون بیاد چه نیاد!!!!
پاسخ ها
زائر
| France |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
لطفا بیشتر فکر کنید..تمام دنیای امپریالیست و استکبار دارند از همین ۱۰ میلیون با تمام قوا حمایت میکنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
۱۱:۴۱
مگر امپریالیست شوروی در سال ۱۹۶۷ با تمام قوا از همین کشورهای عربی به رهبری عبدالناصر حمایت نکرد و اسراییل یک تنه همه آنها را در شش روز در هم کوبید؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
2 مسئله در ایران حالت انحراف از واقعیت خود یافته ونتیجه معکوس شده. یکی حجاب که برخلاف آنچه درظاهر گفته میشود نه بخاطر حفظ خانواده وارزشهای اسلامی و....بلکه یک جنبه حیثیتی یافته.یکی هم فلسطین که باز دفاع از مظلوم واقع قضیه نیست. در نقاط مختلف دنیا مظالمی بسیارشدیدتر از فلسطین وجوددارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
فکر کنم عددی که گفتی حداقل دو تا صفر در سمت راست کم داره و رقم ۱ رو هم باید بجاش مثال ۳ یا ۴ بگذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خودت هم میدونی داری دروغ میگی کافی فقط کشورهای غربی دست از حمایت بر دارند متوجه میشوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
وقتی امریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان از این کشور جنایتکار و قصاب حمایت می کنند،، پس مسئله فقط جمعیت اسرائیل نیست. یک مشت کشور زورگو و قداره کش پشتیبانش هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
احسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
یک فلسطین دیشب در مصاحبه با
شبکه آن بی سی می گفت
ایران اجازه نمی دهد اینجا صلح برقرار شود.
ما می خواهیم در کنار هم با صلح و صفا زندگی کنیم.
ایران اجازه نمی دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگر ساده لوحانه باور کردی این حرف رو و نه مغرضانه؛
به نظرت چرا مردم غزه همین الان جلو دوربین خبرنگارای خارجی اعتراض نمیکنن و همین ادعای شمارو به گوش دنیا
نمیرسونن؟
چرا همه ش از قدس و حماس و مقاومت دفاع میکنن؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ناشناس 12:30
با یک گل بهار نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
زنده باد نوه گرامی امام خمینی که همان راه امام را می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تمام بدبختی مملکت همین مجیزگویئهای امثال شماست

بس کنید اقا
دید توی کشورهای پیشرفته از این حرفها در مورد کسی بزنند؟
هرگز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حالا که به نفع شما حرف می زنه شد نوه بزرگ امام خمینی. تا چند وقت پیش که به ایشون بد و بیراه می گفتید.
بهترین کار این هست که ظرفیتمون را بالا ببریم و تحمل نقد داشته باشیم. چه به نفع ما و چه به ضرر ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حالا شد نوه گرامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
این نوه گرامی آمد در انتخابات شرکت کند رد صلاحیت شد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگر اسرائیل بخاطر اشغال سرزمین بومیان توسط مهاجران محکوم به نابودی باشد کل 40 کشور قاره امریکا وکشورهایی چون استرالیا ونیوزلند هم باید نابود شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
دقیقا ترکیه هم همینطوره عراق و اردن و پاکستان هم همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حقشونه پس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خواسته مردم فلسطین هم الان 30 ساله که همینه مردم فلسطین برگردن و در کشور خودشون زندگی بکنند مثل سرخ پوستان و بقیه بومیان دیگر سرزمینها اون اسرائیله که نمیزاره این اتفاق بیفته
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ناشناس 12:11 فارس ها هم در ایران همینطوری هستند از افغانستان تشریف آورده اند و سرزمین تورک ها را تصاحب کرده اند و باید به سرزمین اصلی خود برگردند.ا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگر خداوند چیزی را فرموده باشد فرقی بین 1400 سال و 4هزار سال نیست.
پاسخ ها
زایر
| France |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگر قرار است به ۴هزار سال استناد کنیم پس باید امپراطوری هخامنشیان احیا شود دراین صورت اصلا آمریکایی وجود نخواهد داشت و مثل دوران خشایار شاه باید ۲۴ کشور اروپایی به ایران مالیات بدهند و تحت کنترل ایران باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
پیاده شو با هم بریم
ایشون هم میگه دلیلی نداره کسی چارهزار سال پیش بوده الان ادعا کنه
ولی چون شما قلب و فکرت بیماره کاملا برعکس فهمیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
استدلال حسن خمینی از جنس استدلال احمدی نژاد در سال 1388 است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
این جماعت چه اصلاح طلب و چه اصولگرا از یک چشمه آب میخورند !!؟؟

اگر گوشت هم را بخورند . استخوان یکدیگر را دور نمیریزند
و در اخر پای منافع و مصالح و حقوق مردم که شود

، با هم رفیق و متحد هستند

و رقابتها و دعوا ها شون فقط بر سر میزان سهم از ثروت و قدرت است
و زمان بیشتر و بیشتری ماندن بر قدرت سیاسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
در تاریخ کشوری به نام فلسطین وجود خارجی نداشته است.

سرزمینی بوده که بین یهودیان، مسیحیان و مسلمانان دست به دست شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بله دقیقا همینطوره. این سرزمین در دوره های مختلف اسامی مختلفی از جمله فلسطین داشته ولی اصطلاح کشور تاریخی فلسطین یا حتی کشور فلسطین یه دروغ خیلی بزرگه. در سال 1948 یهودی ها قطعنامه سازمان ملل رو پذیرفتن و کشور اسرائیل رو تاسیس کردن ولی عرب ها قبولش نکردن و کشور فلسطین هیچ وقت تشکیل نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
فلسطین مال یهود. مسلمان. و مسیحیان است
غزه جزء مصر‌ است
ایکاش هنیه که نخست وزیر محمود عباس بود‌ به کارش ادامه میداد‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بله دست به دست شده ولی نه این جوری که متر به متر بری خونه مردم رو تو سرشون خراب کنی و هر روز چندین نفرشون رو بکشی . مثلا همین ترکیه دست رو می ها بود الب ارسلان سلجوقی و عثمانی ها تو چند تا نبرد کل اون سرزمین رو از روم گرفتند الان یونانی ها نمی یان بگن هزار سال قبل ترکیه مال ما بوده الان برای ما است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اون کدوم تاریخ که در موردش صحبت می کنی بعد فرض را بر این میزاریم که این منطقه بین سه قوم مشترک بود خب فلسطینیان هم همین رو می خوان می خوان برگردن تو کشور خودشون کنار بقیه اقوام زندگی بکنن چیزیه دیگه ای که نخواستن بنده خداها اون اسرائیل هست که قانون کشور فقط یهودی را تصویب کرده و نمیزاره بقیه اقدام در آنجا زندگی بکنن
زائر
| France |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
لطفا کتاب‌هایی که این را نوشته اند با نام نویسنده معرفی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
فرض میگیریم شما راست میگی
الان به اربابت بگو بلند شه تا هفتادو پنج سال دست مسلمونا باشه
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
کمی تاریخ مطالعه کن. حتی در نقشه‌های خود غربیها این منطقه همیشه بنام فلسطین ثبت شده است. در ضمن ازقبل سال ۱۹۴۸ هیچگاه کشوری بنام اسرائیل وجود نداشته است
شهروندل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
کمی تاریخ مطالعه کن. حتی در نقشه‌های خود غربیها این منطقه همیشه بنام فلسطین ثبت شده است. در ضمن ازقبل سال ۱۹۴۸ هیچگاه کشوری بنام اسرائیل وجود نداشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
لطفا کمی مطالعه کنید. کتاب خواندن را فراموش کرده اید. آنچه مطمئن هستم و در نقشه های قدیمی دیده ام، حداقل در سال ۱۹۲۸ کشور فلسطین در نقشه ها بوده است. در حالی که در آن زمان هیچ کشوری بعنوان اسرائیل وجود نداشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خودش هم اعتراف کرد که ساکتان اولیه یهودی بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
به اولی اینطوری باشه که نصف دنیا هم دست شوروی بوده پس چرا به روسیه گیر میدید
زائر
| France |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
درزمانی که ساکنان اولیه یهودی بودند اصلا دین اسلام نیامده بود لیکن خود همین یهودیان در طول تاریخ به ادیان دیگر ازجمله اسلام گرویدند..اکثریت این یهودیانی که اکنون در فلسطین هستند با وعده سکونت پول کار مسکن و زندگی بهتر توسط ایادی امپریالیسم از نقاط دیگر کشورها به فلسطین کوچانده شدند و با اخراج و کشتار فلسطینیان در آنجا مسکن داده شدند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
۱۱:۴۳
نصف دنیا دست شوریو نبوده همه اشغال شده بودن که ازاد شدن فقط سر ما کلا رفت که بخش هایی از کشورمون رو شوروی تصرف کرد و به دلیل بی عرضگی و خیانت بعضی ها نتونستیم پس بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
نخیر، نگفت ساکنین اولیه یهودی بودن ، چون قبل از یهودیها هم کسان دیگری اونجا زندگی میکردند
سلام هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
کشتن انسانهای بیگناه کاری زشت چرا سالانه ۲۰ هزار ایرانی در تصادفات بوسیله لگن خودرو و ...کشته می‌شوند ساکتی
چرا داداش
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟