عضو هیت رئیسه مجلس دوازدهم : صداهای مضر سیاسی در مجلس خریدار ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به  بیت شعر ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند، گفت: این تعبیر سعدی بسیار بلند است؛ پندار درویشی و دوری از خلق نفسانی باعث اوج گرفتن وحدت در تمام جامعه می‌شود. اختلاف سیاسی طبیعی است؛ اما دشمنی و کینه کار شیطان است.
کد خبر: ۱۲۳۹۹۸۲
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸ 29 May 2024
|
3419 بازدید
|
۵

حجت‌الاسلام والمسلمین  علیرضا سلیمی عضو هئیت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در خصوص اینکه مجادلات سیاسی باعث دوری از وحدت می‌شود، عنوان کرد:  صداهای مضر سیاسی در مجلس خریدار ندارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وحدت، افزود: وحدت موضوع حائز اهمیتی است و مقام معظم رهبری در ابتدای مجلس نکات بسیار پر‌مفهوم، پر‌باری در بیانات کوتاه و صریح خود اعلام کردند و طبق فرمایشات رهبری مجادلات سبب می‌شود که مجلس نتواند از ظرفیت‌ ارزشمندی خود خود استفاده کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهمیت سخنان رهبری در خصوص وحدت، تصریح کرد:در مجلس مجادلات مضر سیاسی باعث مشغول شدن افراد به  عمر کوتاه مسؤلیت می‌شود و این موضوعات سبب می‌شود که مجلس نتواند از ظرفیت ارزشمندی خود استفاده کند. تعبیر حضرت آفا اینگونه است مجلس با مجادله مضر سیاسی ضایع می‌شود این صحبت بسیار بلند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی، بیان کرد: رهبری در بیاناتشان از آرامش‌بخش بودن مجلس نکات طلایی فرمودند؛ مجلس باید آرامش‌بخش باشد این خیلی مهم است. عدم آرامش باعث ایجاد شکاف در بین دستگاه‌ها و افراد می‌شود ما باید با آرامش از ایجاد این اتفاق‌ها جلوگیری کنیم. بیانات مقام معظم رهبری فراتر از همه بیانات است. 
وی، اذعان کرد: مجلس اگر دچار بگو و مگو‌های سیاسی شود به گونه‌ای که این صحبت‌ها و مطالب به رسانه‌ها کشیده شود دیگر قادر نخواهد بود مجلسی پویا و کارآمد باشد؛ مجلس برای حل مشکلات و باز کردن گره‌ها باید به دور از این موضوعات باشد تا موثر واقع شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: حضرت آقا به جهت اهمیت موضوع از ابتدای انتخابات مجلس تا به همین امروز به بحث وحدت تاکید داشتند. وحدت به این معناست هر کس در حوزه خود باید فعالیت داشته باشد بدون اهمیت دادن به اختلاف نظرها، اختلاف نظر در بین افراد و شخصیت‌ها وجود دارد اینکه وجود نداشته باشد جزء محالات است. در حقیقت اختلاف نظر امری طبیعی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی، عنوان کرد: اختلاف سلیقه‌ها با گفت‌وگو در جلسات باید حل‌وفصل شود نه از طریق تریبون‌ها با یکدیگر صحبت کنند؛ امروز پیش از گذشته مردم به باز شدن گره‌ها چشم دوختند و امیدوار هستند. توجه‌ای به صداهای بلند و افرادی که به دنبال شکاف هستند، ندارند.

وی معتقد است؛ اختلاف منشأ شیطان و هوای نفس است. همان طور که در قرآن آمده است؛ این شیطان است که در بین شما کینه و دشمنی ایجاد می‌کند؛ باید شیطان را مایوس کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نفس اماره،  بیان کرد: امام راحل جمله‌ای در خصوص این موضوع فرمودند که باید سر‌لوحه امور قرار گیرد ایشان می‌فرمودند؛
« اگر تمام پیامبران الهى امروز در یک شهر گردآیند، هرگز با هم دوییت و اختلاف نخواهند داشت؛ زیرا هدف و مقصد یکى است ؛ دل‌ها همه متوجه به حق تعالى بوده، از حب دنیا خالى است».

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان شعری از سعدی، بیان کرد: سعدی نیز در این خصوص  تعبیر بلندی دارد «ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند.» هر که در اقلیم خود پادشاهی کند و خود را برتر ببیند این منشأ اختلاف می‌شود اما اگر درویشی بپندارد و خلق نفسانی را کنار بگذارد اینجاست که وحدت و مهربانی در تمام جامعه اوج می‌گیرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
آقاسوار شاسی بلند بشید،حقوق تپل خودتون را هم بگیرید،با هم هم ،مهربون باشید،نگران مردم هم نباشید!
پاسخ ها
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
یعنی ایشان هنوز فکر می‌کنند که علیرغم رد صلاحیت گسترده بی نظیر انجام گرفته
و عبور نامزدها از فیلترهای بسیار تنگ و پیچ در پیچ و چند لایه شورای نگهبان و نهادهای مختلف امنیتی اطلاعاتی ،

هنوز امکان داشته تا نمایندگان غیر خودی و حتی دشمن در این محلس حداقلی نیز وجود داشته باشند !!!!!!!!!؟؟؟؟

جل الخالق که یا فیلتر ها خراب شده اند !!!؟

و یا خواسته تنگ نظرانه و خود خواهانه اقلیت تندروها حد و مرز و انتها ندارد
و اشتهایشان سیر شدنی نبوده و نمیباشند !!!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
صحبت در جهت باد .
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
در مجلس فقط صدای موتور شاسی بلند خریدار داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
صدای مفیدی هم هست؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟