بازدید 1115

همسر نخست وزیر اسپانیا به اتهام فساد مالی دادگاهی شد

همسر نخست‌وزیر اسپانیا در پرونده فساد مالی در دادگاه حاضر شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ 05 July 2024


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ رویترز نوشت: بگوناا گومز، همسر پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، روز جمعه در دادگاه مادرید حاضر شد تا با سؤالاتی در مورد اتهامات فساد و نفوذ در پرونده‌ای که باعث شد شوهرش در ماه آوریل استعفا کند، مواجه شود. جلسه روز جمعه بخشی از تحقیقات اولیه در مورد این است که آیا گومز از موقعیت خود به عنوان همسر نخست وزیر برای تأثیرگذاری بر معاملات تجاری خود استفاده کرده است یا خیر.

گومز به طور علنی در مورد این پرونده اظهار نظر نکرده است اما سانچز بارها و به شدت اتهامات علیه همسرش را رد کرده و گفته است که این اتهامات بی اساس و توسط مخالفان سیاسی جناح راست سازماندهی شده است.

شکایت از گومز توسط مانوس لیمپیاس، به معنای دست های پاک، یک گروه فعال ضد فساد به رهبری میگل برناد، وکیل و سیاستمداری که به عنوان نامزد یک حزب راست افراطی در انتخابات اروپا نامزد شده، ثبت شده است. مانوس لیمپیاس گومز را متهم می کند که از نفوذ خود برای تأمین حامیان مالی برای دوره کارشناسی ارشد دانشگاهی که خود اداره می کرد استفاده کرده است.

دادگاه گفت: تحقیقات در حال انجام به دنبال ارزیابی رفتار گومز از زمان نخست وزیری سانچز در سال ۲۰۱۸ است. قراردادهای مربوط به بودجه اتحادیه اروپا به طور جداگانه توسط دادستان اروپا بررسی می شود.

این پرونده از طریق یک ابزار حقوقی منحصربه‌فرد در قوانین اسپانیا است که به افراد خصوصی اجازه می‌دهد علیه اشخاص ثالث شکایت کیفری کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم