جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان

یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌تواند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند. و همه فرآیند فوق و تقسیم دارایی متوفی به صورت رایگان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۱۵۸۱
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ 03 August 2024
|
19164 بازدید
|
۱
درحالیکه سهامداران به دلیل بدقولی های صورت گرفته برای دریافت سود سهام عدالت به شدت بلاتکلیف هستند سازمان بورس دست به اقدامی جدید برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث زد.
 
به گزارش تابناک، مدتی پیش مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود مرحله سوم واریز سود سهام عدالت تا پایان خردادماه اجرا شده و پس از تکمیل وجه به حساب سهامداران واریز می شود، اما حالا که در نیمه تابستان قرار گرفتیم همچنان سرنوشت پرداخت مرحله سوم مشخص نیست. مسئولان مربوطه بارها اعلام کردند که پیگیر علت عدم واریز سود مرحله سوم هستند. اما اخیرا” مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به این که همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت متخلف نیست، گفت: تاکنون ۵.۵ هزار ملیارد تومان سود در دست این شرکت‌ها باقیمانده است که به غیر از هلدینگ خلیج فارس، سه شرکت دیگر هر کدام دلیلی برای عدم واریز سود سهام عدالت مطرح کرده اند. پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.
 
جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان
 
درحالیکه سهامداران به دلیل بدقولی های صورت گرفته برای دریافت سود سهام به شدت بلاتکلیف هستند سازمان بورس دست به اقدامی جدید برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث زد.اسفند ماه سال گذشته بود که با راه اندازی سامانه میراث یعنی همان سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، انتقال سهام متوفیان به وراث کلید خورد و طی مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفی دارنده سهام عدالت تعیین تکلیف شد.در همین راستا مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام متوفیان به حساب وراث خواستار این شدند که هرچه سریعتر اقدام کرده و مدارک لازم را در سامانه های مربوطه بارگذاری نمایند . در این میان شایعاتی مبنی بر اینکه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث منتشر شد که امروز مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب همچنان رایگان است.
 
یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌تواند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند. و همه فرآیند فوق و تقسیم دارایی متوفی به صورت رایگان انجام می‌شود.
 
استارت برگزاری این مجامع از اسفند سال گذشته زده شد و امسال نیز با جدیت هر چه بیشتردر حال برگزاری است.
 
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۳ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، مجامع خود را به صورت الکترونیک و حضوری برگزار کرده‌اند و مجامع ۴ شرکت دیگر نیز قرار است در مرداد و شهریور سال ۱۴۰۳ برگزار شود.
 
براین اساس، از ابتدای سال جاری تا کنون مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان، استان مرکزی و اصفهان برگزار شده و مجامع شرکت‌های کرمان، خراسان جنوبی و کردستان نیز قرار است در مرداد ماه و چهار محال و بختیاری نیز در شهریور ماه امسال برگزار شود.
 
سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فراهم‌کننده زیرساخت برگزاری مجامع به صورت الکترونیک است.
 
عسکری توکلی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه آمل با اشاره به توزیع سود سهام عدالت در سال جاری در دو مرحله گفت: این دو مرحله مانند سنوات گذشته در پایان آذر و پایان اسفند سال جاری انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور ابراز کرد: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آن در خرداد پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت در دستور کار است تا در تیر ماه انجام شود.
 
توکلی بیشترین دستاورد سهام عدالت را به دولت سیزدهم مربوط دانست و گفت: در این دولت از میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ تومان سود برای هر فرد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد داشتیم.
 
وی با اشاره به ارائه تسهیلات با سودهای کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت خاطرنشان کرد: این طرح در راستای آزادسازی سهام از سوی مقام معظم رهبری برای ماندگاری مردم در شرکت‌های سهام‌پذیر به دولت و مدیران سهام عدالت تکلیف می‌کند تا شرایطی برای تسهیلات‌دهی به مردم بیندیشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
قسط سوممون چی شد ؟؟؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...