قوه قضائیه خبر تابناک پیرامون هنیه را تایید کرد

سخنگوی قوه قضائیه خبر تابناک پیرامون حواشی پرونده ترور اسماعیل هنیه را تایید کرد.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۹۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ 06 August 2024
|
5477 بازدید

قوه قضائیه خبر تابناک پیرامون هنیه را تایید کرد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی تابناک، روز گذشته بود تابناک در گزارشی مفصل به آنچه به عنوان نفوذ در پرونده ترور اسماعیل هنیه مطرح می‌شود، پرداخت.

در بخشی از این گزارش خبرنگار تابناک خبر داده بود تاکنون هیچ فردی پیرامون بحث نفوذ و یا جاسوسی در پرونده ترور بازداشت نشده است.

در بخش دیگر این گزارش با بررسی نام‌های مطرح شده تاکید شده بود که این گمانه زنی‌ها اغلب حاصل شیطنت‌های سیاسی و امنیتی هستند و نباید اعتباری برای آن در نظر گرفت.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه امروز، سه‌شنبه (۱۶ مرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تایید خبر تابناک، گفت: تا امروز در رابطه با این پرونده دستگیری صورت نگرفته و شایعات منتشر شده در خصوص دستگیری تعدادی از افراد در این رابطه کذب است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه قضایی در تمام حوادث مشابه به عنوان اولین وظیفه قانونی بلافاصله نسبت به تشکیل پرونده و شروع تحقیقات اقدام می‌کند؛ این پرونده نیز مشابه سایر پرونده‌ها بلافاصله با دستور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در دستور کار قرار گرفت و متعاقب این حادثه بازپرس دادسرای نظامی به اتفاق دادستان نظامی تهران در محل حادثه حضور پیدا کردند. تحقیقات لازم آغاز شده است و مستندات در حال جمع آوری است که به محض تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تابناک، چهارشنبه ۱۰ مرداد بود که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری  مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، در زعفرانیه به شهادت رسید.

براساس گزارش رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شاهدان عینی (از جمله «خالد القدومی» نماینده حماس در ایران که زمان ترور در ساختمان حضور داشت)، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...