حمله شکارچیان با تبر به محیطبان!

اسماعیل عرب، محیط بان یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی پابند هنگام گشت و کنترل در حوزه استحفاظی مورد حمله با تبر چند شکارچی غیرمجاز قرار گرفت و در درگیری با آنان زخمی شد.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۳۲
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 28 September 2024
|
1256 بازدید
|
۲

حمله شکارچیان با تبر به محیطبان!

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روابط عمومی محیط زیست مازندران اعلام کرد که، اسماعیل عرب محیط بان یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی پابند هنگام گشت و کنترل درحوزه استحفاظی مورد حمله چند شکارچی غیرمجاز قرار گرفت و در درگیری با آنان زخمی شد.

شکارچیان غیرمجاز ضمن توجه نکردن به ایست مامور یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی پابند، با محیط بان عرب درگیر و وی را از ناحیه کتف با تبر مصدوم کردند و از صحنه جرم متواری شدند و متخلفان شناسایی وتحت پیگیری قضایی قرار گرفتند ومحیط بان اسماعیل عرب نیز در حال حاضر در بیمارستان بوعلی نکا بستری و تحت درمان است.

مازندران دارای ۲ تالاب بین المللی میانکاله و فریدونکنار و چندین تالاب و آبگیر محلی چون ساهون، لپو و پلنگان، ولشت، استخرپشت، گل پل، خضر نبی، شورمست، دریوک، سراندون و بالندون، گز و کندوچال است.

مازندران همچنین افزون بر ۸۰۰ قطعه آب‌بندان به مساحت ۱۷ هزار هکتار دارد. همه ساله در فصل زمستان ۹۰ گونه پرنده مهاجر زمستان گذران با جمعیت حدود یک میلیون بال به مازندران مهاجرت می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون بیش از ۴۹۰ گونه جانوری از رده های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها در زیست بوم مازندران شناسایی شده اند.

پرندگان با ۳۱۷ گونه از ۵۸ خانواده، پستانداران با ۶۳ گونه و ۱۹ خانواده، دوزیستان با ۹ گونه از ۶ جنس و ۶خانواده، خزندگان با ۲۶ گونه از ۲۱ جنس و ۱۱ خانواده و ماهی ها با ۷۵ گونه بخشی از تنوع زیستی حیات وحش مازندران را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
پس این همه پهپاد میسازیم به چه دردمون میخوره؟
راز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
این اولین بار نیست که خبر حمله به محیط بانان رو میخونیم. تا وقتی شکارچیان مطنئن باشن که محیط بان حق استفاده از سلاح رو نداره وضع همینه...
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات