عراقچی به سوریه می‌رود

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود بعدازظهر امروز به دمشق پایتخت سوریه می رود.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۵۳
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 04 October 2024
|
552 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود با موضوع بحران غزه و لبنان پس از پایان سفر خود به بیروت، راهی دمشق پایتخت سوریه خواهد شد.

عراقچی عصر امروز به سوریه سفر خواهد کرد و فردا با بسام صباغ، همتای سوری خود دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران امروز صبح برای دیدار و گفتگو با مقام‌های لبنان وارد بیروت شد. وی در بدو ورود به لبنان با حضور در سفارت ایران در لبنان  با کاردار و همکاران نمایندگی کشورمان دیدار و گفتگو کرد و در جریان آخرین تحولات لبنان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه همچنین با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی در ادامه در جمع خبرنگاران لبنانی در خصوص رایزنی‌های خود در بیروت گفت: امروز رایزنی‌های بسیار خوب و مفیدی را با آقای میقاتی نخست وزیر محترم و آقای نبیه بری رئیس مجلس محترم لبنان داشتم و صحبت های بسیار خوبی بود. تبادل نظر بسیار خوبی در خصوص تحولات اخیر در لبنان صورت گرفت.

وی افزود: در این ملاقات‌ها من تاکید کردم که ایران در کنار لبنان است و در کنار لبنان خواهد ماند. ایران در کنار مقاومت است و در کنار مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد شد.

عراقچی همچنین تصریح کرد: حضور من در بیروت در این شرایط دشوار و در حالی که هرشب و هر لحظه رژیم صهیونیستی بیروت را بمباران می‌کند، خود این نشان است که جمهوری اسلامی ایران همچنان محکم و استوار پشت سر حزب الله خواهد بود و به حمایت از شیعیان و مردم لبنان ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟