طرح ترافیک جدید از سال آینده اجرای می‌شود

رئیس سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید از سال آینده اجرا می‌شود گفت: مطالعات در این زمینه روبه‌اتمام است.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۹۱
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 14 October 2024
|
920 بازدید
اجرای طرح ترافیک جدید از سال آینده
 
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پوریا علیمردانی رئیس سازمان حمل‌ونقل ترافیک امروز  در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور و فعالان حوزه حمل‌ونقل هوشمند و ترافیک گفت: حل مسئله ترافیک در تهران یک اقدام فراسازمانی است ، همان‌طور که شهروندان در ترافیک می‌مانند، مسئولین همچون شهردار و رئیس جمهور نیز در ترافیک می مانند  و‌ حل این مسئله نیاز به کمک سازمان‌ها نهادهای مختلف دارد.
وی ادامه داد: شهرداری تهران سلسله  نشست‌هایی را با مجموعه نوآور داشته است تا نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات آنها را برای حل مشکل یا واپایش ترافیک به دست بیاورد.
 
وی به نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: افزایش حجم ترافیک باتوجه‌به فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، شاهد افزایش سفرهای درون‌شهری بیشتر هستیم و‌ باید طرح‌های متفاوتی برای کنترل ترافیک احصا شود اما دقت داشته باشید که باید دست در دست دهیم‌تا مشکل ترافیک را حل کنیم.
 
علیمردانی بیان کرد:  برای کنترل و کاهش ترافیک ۴ شاخص در نظر می‌گیرند که در مرحله اول می‌بایست از طریق سیستم‌های شهر هوشمند کاری کنیم که اساساً همه نیازها از طریق هوشمند و دورکاری محقق شود تا لازم نباشد که شهروند برای رفع نیازهایش در هر تردد کند و در کل  سفر کمتر شکل می‌گیرد و‌ به طبع آن ترافیک‌کمتری خواهیم داست.
 
وی ادامه داد: بر اساس راهکار دوم کل شبکه حمل‌ونقل باید به  سمت حمل‌ونقل پاک سوق داده شود و بر همین اساس می‌بایست و انواع و اقسام مدلهای  حمل‌ونقل پاک انجام شود افزود: بر اساس شاخص شوم نیز بتید در راستای مهار ترافیک مردم را با بسته‌های تشویقی به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی سوق داد در مرحله چهارم که عمدتاً تمرکز بر آن است  و معمولاً اصل سرمایه‌گذاری را در این مرحله
می‌گذارند انجام اقدامات پوششی مثل  تأمین پارکینگ و طرح ترافیک و... است که در صدد  کنترل ترافیک و خودرو  شود و اساس این مرحله مبتنی بر روش‌های بعد ایجاد ترافیک است درحالی‌که نباید ترافیک با این حجم و‌ وسعت شکل بگیرد.
 
به گفته علیمردانی، توقع دارم که همه با هم کمک کنیم تا مسئله ترافیک حل شود می بایست  مردم، دستگاه و سازمان‌های دانش‌بنیان کمک کنند گفت: این نشست‌های تخصصی ادامه خواهد داشت و در دبیرخانه دایمی این پیشنهادات پیگیری شود.
 
وی گفت: اگر مطالعات دقیق و‌ علمی با پشتوانه نظرات نخبگان و کارشناسان انجام شده بود که نباید شاهد پروژه‌هایی همچون دوطبقه کردن بزرگراه‌ها می‌بودیم و وضعیت ترافیک نیز می بایست بهبود پیدا می‌کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: هرچند که در این دوره مدیریت شهری سعی شده با تکمیل و رفع نواقص تقاطع‌ها و‌ توسعه ناوگان حمل‌ونقل تا حدودی مشکلات را  حل کنند.
 
وی در پاسخ به ورود تراموا گفت: روی مدهای متفاوت حمل‌ونقل اعم از تراموا، تاکسی، ون و...  باید مطالعه شود و اساساً جای سؤال است که چرا ما در تهران مدل‌های مختلف نداشته باشیم؟
 
علیمردانی  در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید گفت:مطالعات در حال انجام است و می‌بایست مطالعات به سمع و‌ نظر اساتید دیگر دانشگاه‌ها نیز برسد تا نظرات خود را بیان کنند،  انگیزه‌های متفاوتی برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک است به‌گونه‌ای که یکی از نواقص طرح فعلی. شب مردگی است و همچنین سوق‌دادن به سمت  استفاده از موتورسیکلت است که در نظر داریم با ارائه تسهیلات، محله را سکونت پذیر تر کنیم و‌ از این محدوده‌های ارزشمند صیانت کنیم.
 
وی  در پاسخ به پرسش، تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک گفت:در حال حاضر ۲۲۰ وجود دارد که در نظر داریم این تعداد را به ۳۰۰ ارتقا دهیم.
وی در مورد تردد پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک به فارس گفت:راه‌حلی با وزارت کشور داریم که بر اساس آن از طریق  سامانه یکپارچه، عوارض تردد آنها را وصول کنیم البته الان نیز از تردد خودروهای پلاک شهرستان عوارض وصولی داریم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟