با ادعای معاون وزیر ارتباطات،

کندی اینترنت ایران به گردن ۱۷۴ کشور افتاد!

کندی اینترنت که در روز‌ها و هفته‌های اخیر بسیاری را به ستوه آورده، بالاخره واکنش رسمی مسئولان را به دنبال داشت، اما واکنشی تامل برانگیز!
کد خبر: ۱۲۶۶۵۷۵
|
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ 19 October 2024
|
1668 بازدید

کندی اینترنت کشور به گردن ۱۷۴ کشور افتاد!

به گزارش «تابناک»، «حملات سایبری همیشه وجود داشته، اما در روز‌ها و ماه‌های اخیر بر شدت آنها افزوده شده است»؛ این جملات، شروع گزارش بهزاد اکبری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت این روز‌های اینترنت در کشور که انتقادات زیادی به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر این نکته که حملات سایبری به شبکه‌های ارتباطی کشورمان موجب بروز مشکلات شده، بر شناسایی و مقابله با این حملات تاکید کرده و یادآور شده: «در این هفته حملات انجام شده به طور توزیع شده از ۱۷۴ کشور دنیا بر زیرساخت ارتباطی کشور انجام شده است»!

اظهاراتی که اکبری در ادامه آن یادآور شده که «بررسی‌های کارشناسی حکایت از آن دارد که حملات صورت گرفته با بات‌ها رقم خورده است» تا به نظر برسد که منظور وی از اشاره به نقش ۱۷۴ کشور در این حملات (که شامل عمده کشور‌های کره زمین می‌شود!)، نقش آفرینی گروهی احتمالا محدود در شکل دهی این حملات، با استفاده از ابزار‌های مختلف و به کمک بستر اینترنت جهانی بوده است!

گزاره‌ای که در بهترین حالت، نشان از آن دارد که معاون وزیر ترجیح داده به جای گزارش فنی از وضعیت و ماوقع، کلیاتی بحث برانگیز از ماجرا ارائه دهد و به اصطلاح، در حالی که ادعایی بسیار گنده مطرح کرده، هیچ چیز خاص و قابل بحثی ارائه نداده باشد! نه معرفی عامل یا عوامل این حملات وسیع و نه انگیزه احتمالی ایشان و روش‌های حقوقی و قانونی مقابله با ایشان و اختلالی که متوجه اینترنت در ایران کرده اند.

تعداد بازدید : 36

معاون وزیر در ادامه این گزارشِ پر از خالی تاکید کرده که «تلاش کردیم تا امروز این حملات را مدیریت کنیم تا کمترین تاثیر را بر شبکه اپراتور‌ها بگذارد» و یادآور شده که «توسعه ارتباطات بین الملل را دنبال می‌کنیم با این هدف که کارایی و پایداری شبکه را افزایش دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد مشکلی ایجاد نشود.»

گزارشی که بعید است با خواندن آن یا گوش دادن به سخنان این مقام مسئول، پاسخی برای سوالات پرشمارتان درباره چرایی کندی شدید اینترنت کشور و تکرار این وضعیت فاجعه بار بیابید و یا تصویری از آینده‌ای که دولت چهاردهم در مقوله اینترنت وعده داده، به دست آورید، چه برسد به آنکه متصور شوید کندی اینترنتی که خریداری کرده‌اید، مصداق غش در معامله است و می‌بایست بابت آن به شما غرامت پرداخت شود!

وضعیتی مایوس کننده که بعید است با این نحوه گزارش دهی به مردم، تغییری در آن ایجاد شود چراکه می‌توان همیشه کندی اینترنت را به گردن حملات گسترده با استفاده از بات‌ها از سراسر جهان انداخت و شعار ضرورت طراحی و بازطراحی برای مقابله با این حملات را سر داد، بی آنکه حتی زمانی برای پایان دادن به این وضعیت وعده داد!

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات