درخواست اعدام مرد جنايتكار

«حميد» - پسر صاحبخانه – نيز در بازجويي‌ها شوهرخاله‌اش – عزيز – را عامل جنايت‌ معرفي كرد و گفت: شب حادثه او را نزديكي محل حادثه ديده بود. با كشف اين سرنخ كارآگاهان بلافاصله راهي خانه «عزيز» شدند اما پسرش ادعا كرد پدرش شب حادثه به خانه نيامده است. ب
کد خبر: ۱۷۲۳۷۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰ 22 June 2011
|
5989 بازدید
ایران: اولياي دم عامل جنايت خانوادگي در حاشيه شهر خرم‌آباد با ارسال نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه خواستار اجراي حكم قصاص مرد جنايتكار شدند.

اين در حالي است كه با گذشت 23 ماه از تأييد حكم سه بار قصاص قاتل در ديوان عالي كشور و ارسال پرونده به تهران براي تأييد نهايي اولياي دم همچنان در انتظار اجراي حكم هستند.

براساس اوراق پرونده، شامگاه 17 تير سال 84 پسر جواني با صداي لرزان و مضطرب با پليس 110 خرم‌آباد تماس گرفت و از قتل هولناك اعضاي خانواده‌اش خبر داد. بلافاصله تيمي از كارآگاهان همراه بازپرس ويژه قتل شهرستان خرم‌آباد خود را به محل جنايت – حاشيه شهر – رسانده و با پيكرهاي زهرا – 40 ساله – فروغ – 28 ساله – زليخا – 34 ساله – و محمدرضا – 4 ساله – روبه‌رو شدند. پزشك جنايي هم پس از معاينه اجساد علت مرگ قربانيان را خفگي اعلام كرد.

مرد صاحبخانه در تحقيقات گفت: شب گذشته خواهرزنم زليخا و پسرش محمدرضا در خانه ما ميهمان بودند. زليخا از مدتي قبل با همسرش اختلاف داشت و پس از ترك خانه به فكر طلاق بود. امروز چند بار از محل كارم با خانه تماس گرفتم اما كسي جواب نداد. در حالي كه بشدت نگران بودم تلفني با خانه پسرم «حميد» كه نزديكي ما زندگي مي‌كند تماس گرفته و از او خواستم براي بررسي موضوع به خانه ما برود. سرانجام پس از چند ساعت «حميد» قفل در را شكسته و پس از ورود با اجساد مادر، خواهر، خاله و پسرخاله‌اش روبه‌رو شد.

«حميد» - پسر صاحبخانه – نيز در بازجويي‌ها شوهرخاله‌اش – عزيز – را عامل جنايت‌ معرفي كرد و گفت: شب حادثه او را نزديكي محل حادثه ديده بود. با كشف اين سرنخ كارآگاهان بلافاصله راهي خانه «عزيز» شدند اما پسرش ادعا كرد پدرش شب حادثه به خانه نيامده است. با گذشت دو روز تنها مظنون جنايت هولناك به اداره پليس رفت و مدعي شد هيچ نقشي در اين ماجرا نداشته است. «عزيز»‌ به مأموران گفت: مدتي بود با همسرم اختلاف داشتم و چند بار هم از او خواسته بودم پسر چهار ساله‌ام را به من بدهد تا طلاقش بدهم اما او بشدت مخالفت مي‌كرد. در اينكه تصميم داشتم «زليخا» را بكشم شكي نيست اما باور كنيد قبل از من فرد ديگري او و ديگران را كشته است.

«عزيز» پس از اين اظهارات با قرار قانوني روانه زندان شد اما چند ماه بعد از زندان نامه‌اي به پسرش نوشت و از او خواست اظهاراتش درباره شب جنايت را تكذيب كند. «عزيز» همچنين پسرش را تهديد كرده بود اگر اظهاراتش را پس نگيرد او را هم مثل چهار تن ديگر مي‌كشد.
با كشف اين نامه روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و بازپرس جنايي خرم‌آباد «عزيز» را عامل جنايت‌ها شناخت. بدين ترتيب با صدور كيفرخواست پرونده براي محاكمه به شعبه هشتم دادگاه تجديدنظر استان لرستان فرستاده شد. در جلسات محاكمه نيز اولياي دم با طرح شكايتي خواستار قصاص قاتل شدند.

مرد جنايتكار هم در دفاع از خود ضمن انكار جنايت بر ادعاهاي قبلي‌اش پافشاري كرد. با اين وجود قضات پس از بررسي اوراق پرونده و اظهارات متهم و اولياي دم، «عزيز» را مجرم شناخته و او را به خاطر قتل «زهرا»، «زليخا» و «فروغ» به سه بار قصاص محكوم كردند. وي به اتهام قتل پسرش «محمدرضا» نيز به 10 سال زندان محكوم شد. در ادامه پرونده به شعبه 11 ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان هم حكم را تأييد كردند.

با گذشت 23 ماه از تأييد حكم در ديوان عالي كشور و ارسال پرونده به تهران براي استيذان اولياي دم قربانيان با ارسال نامه‌اي براي رئيس قوه قضائيه خواستار اجراي حكم مرد جنايتكار شدند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟