عملیات خزنده پلیس در غافلگیری 13 مرد خطرناک

به گفته حسين‌آبادي در اين عمليات ويژه پليسي، 5 عنصر اصلي شبكه شامل سرشبكه كه از 2 سال پيش متواري بود، حمل‌كننده و انباردار موادمخدر دستگير شدند.
کد خبر: ۱۸۲۴۸۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳ 09 August 2011
|
5465 بازدید
وطن امروز: سردار حميدرضا حسين‌آبادي، رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه سال 90، سال تشديد مبارزه با مواد مخدر در كشور است، افزود: تمركز خود را در اين باره در مناطق شرقي كشور گذاشته‌ايم و انهدام شبكه‌هاي اصلي قاچاق موادمخدر در دستور كار قرار دارد، طوري كه در سال جاري 738 باند قاچاق مواد مخدر توسط پليس متلاشي و اعضاي اين باندها دستگير شده‌اند.

وي با بيان اينكه از ابتداي امسال تاكنون بيش از 151 تن موادمخدر توسط پليس كشف شده است، افزود: از اين ميزان 6 تن و 900 كيلوگرم هروئين، يك تن و 900 كيلوگرم مرفين، 123 تن ترياك، 16 تن حشيش و 664 كيلوگرم شيشه بوده است.

وي ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 99هزار و 213 نفر در اجراي طرح‌هاي جمع‌آوري خرده‌فروشان و توزيع‌كنندگان مواد مخدر توسط پليس دستگير شده‌اند.

به گفته حسين‌آبادي، پليس اقدامات خوبي درباره قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي انجام داده است و برخورد ويژه‌اي با اين افراد صورت مي‌گيرد، طوري كه در اين مدت 33هزار و 87 تن در رابطه با خريد و فروش و توزيع و ترانزيت موادمخدر صنعتي دستگير شدند.

وي افزود: در اين مدت 37 كارگاه يا آشپزخانه مواد مخدر شيشه توسط پليس كشف و متلاشي شد. حسین‌آبادی خاطرنشان كرد: در سال جاري پليس مبارزه با مواد مخدر به دستگاه‌هاي درماني، NGO‌ها و دیگر مراكز متولي برای انتقال و هدايت معتادان به مراكز درماني كمك كرده است.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از انهدام و متلاشي‌شدن يك شبكه بزرگ قاچاق موادمخدر در يك عمليات مشترك پليسي و دستگيري 13 عضو اين شبكه خبر داد. وي اظهار كرد: اين شبكه در 2 سال گذشته نيز اقدام به قاچاق موادمخدر كرده بود كه در آن زمان يك تن موادمخدر از آنان كشف و 2 عضو اين شبكه نيز دستگير شدند كه يكي از آنان متواري و مجددا اقدام به تشكيل شبكه كرده بود.

حسين‌آبادي با بيان اينكه اقدامات پليسي با حساسيت خاصي انجام شد، طوري كه سرشبكه‌هاي اين باندها متوجه اين اقدامات نشدند، افزود: در مرحله اول در هفته گذشته 8 تن از عناصر تهيه، توزيع و ترانزيت اين شبكه دستگير و در مرحله دوم در 2 شب گذشته در 3 استان اصفهان، قم و تهران در عمليات ويژه پليسي اعضاي ديگر اين شبكه نيز دستگير شدند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره نحوه فعاليت اين باند گفت: اعضاي اين باند اقدام به قاچاق هروئين به صورت مسلحانه مي‌كردند و با واردكردن موادمخدر از جنوب سيستان و بلوچستان از راه‌هاي فرعي محموله را به تهران رسانده بودند و بخشي از آن را در پايتخت توزيع كرده و قصد انتقال بخش ديگري از اين محموله به اروميه براي ترانزيت آن داشتند.

به گفته حسين‌آبادي در اين عمليات ويژه پليسي، 5 عنصر اصلي شبكه شامل سرشبكه كه از 2 سال پيش متواري بود، حمل‌كننده و انباردار موادمخدر دستگير شدند.

وي با بيان اينكه در مجموع در 2 مرحله عمليات پليسی 13 تن توسط پليس دستگير شده‌اند، خاطرنشان كرد: از اين شبكه 140 كيلوگرم كراك، 26 كيلوگرم هروئين و 106 گرم ترياك، همراه 4 قبضه اسلحه كلاش، يك قبضه كلت كمري و 7 خودرو ضبط و توقيف شد.

رئيس‌پليس مبارزه با موادمخدر ميزان موادمخدر مكشوفه از اين شبكه را 380 كيلوگرم عنوان كرد و افزود: تاكنون حدود 8 تن از دستگيرشدگان به زندان معرفي شده و 5 تن ديگر پس از كامل شدن مراحل تحقيقاتي به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟