شیخ نعیم قاسم:

تحولات اخیر منطقه به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسیده است

می‌بینیم که ملت‌های ما، هر گونه استبداد را رد می‌کنند تا آزادی داشته باشند و اسیر کسانی که در دهه‌های گذشته بر ما تسلط داشتند و رژیم‌های مرتجع و وابسته را بر ما تحمیل کردند، نباشند/ این حق همه ملتهاست که از سرزمین، ثروت و سرمایه و تربیت نسل‌ها دفاع کنند و توسعه و ساخت و ساز برای آینده داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۱۱۰۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳ 17 September 2011
|
5852 بازدید
|
۶
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بیداری اسلامی که آغاز شده است، متوقف نخواهد شد و کسانی که نخواهند از آن بهره گیرند، دچار ریزش می‌شوند.
 
به گزارش «تابناک»، شیخ نعیم قاسم در نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی افزود: پس از مدتی افسردگی و خموشی، بار دیگر احیا و بیدار شدیم و شجره مبارکه‌ای هستیم که امروزه پس از ریشه‌دار شدن، شاخ و برگ داده‌ایم.

وی گفت: خداوند بزرگ هدایت کننده ماست؛ بنابراین، باید به عناوین و سرفصل‌های این بیداری توجه کنیم و همواره در کنار این بیداری قرار بگیریم.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه نباید در کنار حرکت‌هایی بایستیم که ارتباطی با بیداری اسلامی ندارند، افزود: باید در کنار حرکت‌هایی باشیم که همواره می‌خواهند رو به جلو حرکت کنند.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: این تحولات و تغییرات با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره) و حرکت پیامبرگونه ایشان در جهان اسلام و به ویژه در کشورهای اسلامی آغاز شده و به ثمر رسیده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران، حاصل انقلاب اسلامی است و این انقلاب، همواره یار و یاور مظلومان و عملش در راه خدا و برای خدا بوده است.

شیخ نعیم قاسم افزود: هم اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی، دنباله‌روی حرکت حضرت امام خمینی (ره) هستند و همان شعارها را می‌گویند و پرچم کرامت و آزادگی و رهبری را برای خیر همه امت بر دوش دارند.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه دوران بیداری اسلامی صفحه جدیدی است و امکان ندارد به گذشته برگردد، گفت: انقلاب اسلامی در راستای خیر و صلاح مسلمانان حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان، مولود انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی است، افزود: شهادت جزو آرمان‌های حزب‌الله است و همه توان خود را از خدا مسألت می‌کنیم و به این دلیل در سال 2006 حزب الله و مقاومت اسلامی پیروز شد.

شیخ نعیم قاسم گفت: امروزه حزب‌الله لبنان بیش از گذشته، ثبات، پایداری و قوت و استحکام یافته و با همه فشارهایی که با آن روبه‌روست، راهی را در پیش گرفته که امکان ندارد از آن عقب‌نشینی کند و پرچمی را به اهتزاز درآورده است که همه گرد آن جمع شده‌اند.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: حزب‌الله لبنان همه انگیزه‌های کرامت و عزت را به مردم داده است.

شیخ نعیم قاسم افزود: ملت‌های اسلامی و عربی دهه‌های تاریکی داشتند که استکبار و استبداد بر آن سایه افکنده بود و جمعی از متحجران و روشنفکران غربی را در پی خود داشت و امروزه می‌بینیم که ملتها به بیداری برگشته‌اند و این ملت‌های بیدار هستند که در فلسطین، لبنان، عراق، ترکیه، افغانستان، مصر و در همه نقاط دیگر به حرکت درآمده اند.

وی اضافه کرد: امروزه این ملتهای عربی و اسلامی نیاز به رهبری بیدار و آگاه دارند تا این رهبری بتواند همه شیوه‌ها و برنامه‌ها را برای آنها ترسیم کند و راهگشا باشد تا این ملتها دچار انحراف نشوند.

شیخ نعیم قاسم گفت: به رغم همه ویژگی‌های گوناگونی که در جهان اسلام وجود دارد، مشترکات فراوانی داریم که ما را به هم جمع می‌کند که نخستین انها خطر استکبار است که می‌خواهد بر آنچه در این منطقه است، سلطه داشته باشد و دومی نیز خطر اسرائیل این غده سرطانی است.

وی افزود: می‌بینیم که ملت‌های ما هر گونه استبداد را رد می‌کنند تا آزادی داشته باشند و اسیر کسانی که در دهه‌های گذشته بر ما تسلط داشتند و رژیم‌های مرتجع و وابسته را بر ما تحمیل کردند، نباشند.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: این حق همه ملتهاست که از سرزمین، ثروت و سرمایه و تربیت نسل‌ها دفاع کنند و توسعه و ساخت و ساز برای آینده داشته باشند.

وی افزود: اینها مشترکاتی میان ماست که نمی‌توانیم از‌‌‌ آنها غافل باشیم؛ بنابراین، باید همدیگر را نصیحت و همکاری کنیم و جبهه واحدی تشکیل دهیم و پیرو توصیه‌های استکبار نباشیم، چون آنها می‌خواهند حساسیت‌هایی میان حرکت‌های اسلامی ما ایجاد کنند و یا می‌خواهند تفرقه میان ما بیندازند.

شیخ نعیم قاسم گفت: بنابراین باید هدف واحدی داشته باشیم و همان گونه که خداوند فرموده است، به ریسمان خدا چنگ بزنیم و این حق ماست که از تجارب یکدیگر استفاده کنیم و روابط خود را تحکیم بخشیم و با یکدیگر مشورت کنیم.

وی تصریح کرد: باید به همگان اعلام کنیم که ما با هم هستیم و با هم تلاش و مشورت می‌کنیم و دست وحدت و اخوت می‌دهیم تا بتوانیم مبنای استوار و ریشه داری ایجاد کنیم تا در واقع هر تلاش استکبار را ناکام بگذاریم.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: فرزندان بیداری اسلامی با خطرهای بسیاری روبه‌رو هستند که یکی از آنها، این است که همراه طرح‌های استکباری شوند، ولی باید در سنگرهای هم باشیم و و در سنگرهای آمریکا و اسرائیل قرار نگیریم.

وی افزود: باید تفاوت حقیقی میان خودمان و آنها ایجاد کنیم و هر جا که آمریکاست، در جبهه مقابل او باشیم و هر جا که طرح‌هایی برای سرقت انقلاب‌ها آورد باید ید واحده باشیم و مانع اجرای آنها شویم.

شیخ نعیم قاسم گفت: نباید وارد فتنه‌ها شویم؛ چه این فتنه‌ها سنی یا شیعی و یا قومی یا ملی باشد، زیرا سرانجام روند فتنه‌ها علیه بیداری اسلامی حرکت خواهد کرد؛ بنابراین، باید به نقطه مهم و جوهری برسیم و اولویت‌های خود را مشخص و ایثارگرانه روح مسئولیت پذیری را در خود ایجاد کنیم.

وی افزود: وقتی ما در لبنان اولویت خود را بر پایه جنگ با اسرائیل قرار دادیم، همه اولویت‌ها را در راستای جنگ استوار و بسیج کردیم و خداوند را سپاسگزاریم به رغم آنکه رنج‌های فراوانی تحمل کردیم، بزرگترین پیروزی را در برابر رژیم صهیونیستی محقق ساختیم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Czechia
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
گفتم سلامی هم خدمت دزدان تابناکی عرض کنم ! راستی از اون 3000 میلیاررد چقدر به شما پاچه خوار های حرام لقمه رسیده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
زنده باد شيخ نعيم قاسم دبيركل محترم حزب الله عزيز
bom
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
بمب ساعتي انقلاب ايران بعد از 33 سال منفجر شده و ملل خاورميانه از خواب بيدار شده اند !!!!!
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟