دستبرد به كارآموزان رانندگي

با مراجعه كارآگاهان به محل كشف خودرو مشخص شد كه دو سرنشين خودرو با سرعت بسيار زياد و در حين اجراي حركات نمايشي به شدت با تير چراغ برق تصادف كرده، اما پس از تصادف از محل متواري شده‌اند؛ كارآگاهان كه اطمينان داشتند دو سرنشين خودرو سوناتا همان متهمان تحت تعقيب آنها هستند به تحقيق از شاهدان صحنه تصادف پرداختند.
کد خبر: ۱۹۲۵۶۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴ 25 September 2011
|
3378 بازدید
تهران امروز: دو سارقي كه با حمله به ماشين‌هاي كارآموزان رانندگي وسايل آنها را به سرقت مي‌بردند با قرار وثيقه دو ميليارد تومان راهي زندان شدند.

اوايل تيرماه امسال ماموران پليس در جريان ربوده شدن يك اتومبيل سوناتا در فلكه دوم صادقيه قرار گرفتند. صاحب اين خودرو به ماموران گفت: براي چند لحظه از ماشين پياده شدم تا يك روزنامه خريداري كنم و به همين علت و با تصور اينكه فاصله چنداني از خودرو ندارم، خودرو را به صورت موتور روشن در كنار خيابان پارك كرده بودم كه ناگهان دو جوان سوار ماشين شدند و قبل از آنكه من متوجه چيزي شوم، به سرعت از محل گريختند.

همزمان با اقدامات پليسي جهت شناسايي و دستگيري سارقان خودرو، چندين مالباخته با مراجعه به پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام كردند كه كيف و وسايل همراه آنها توسط سرنشينان يك دستگاه سوناتا نقره‌اي رنگ به شماره پلاك مشخص مورد سرقت قرار گرفته است؛ تيم مبارزه با كيف‌قاپي پايگاه دوم، در بررسي مشخصات به دست آمده از خودرو سارقان اطلاع پيدا كرد كه كيف‌قاپي‌هاي انجام شده توسط همان سارقان خودرو مسروقه انجام شده است.

با شناسايي تعدادي از مالباختگان و انجام تحقيقات مشخص شد كه بيشتر آنها از ميان زنان كارآموزي هستند كه در حين آموزش رانندگي، در حالي كه كيف و وسايل همراه آنها غالبا در صندلي عقب خودرو قرار داشته، مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

برابر نتايج به دست آمده از تحقيقات مشخص گرديد عمده سرقت‌ها از زنان كارآموزي كه به همراه مربي زن در حال آموزش رانندگي بودند انجام شده است. به علت عدم مهارت كافي در هدايت خودرو از سوي مالباختگان و در واقع همان كارآموزان رانندگي، خيابان‌ها و ميادين خلوتي از سوي مربي براي آموزش رانندگي انتخاب مي‌شد كه همين موضوع زمينه را براي ارتكاب سرقت فراهم و سارقان نيز پس از نزديك شدن به خودرو تحت آموزش رانندگي و بعضا ايجاد مزاحمت براي سرنشينان خودرو، در يك لحظه از توقف خودروها استفاده و با باز كردن در عقب آنها اقدام به سرقت كيف و وسايل موجود در صندلي عقب كرده و به سرعت نيز از محل متواري مي‌شدند.

روز 9 تيرماه ماموران اطلاع پيدا كردند كه خودرو تحت تعقيب آنها، به صورت رها شده در محدوده اتوبان آيت‌الله كاشاني، كوچه سازمان آب كشف شده است.

با مراجعه كارآگاهان به محل كشف خودرو مشخص شد كه دو سرنشين خودرو با سرعت بسيار زياد و در حين اجراي حركات نمايشي به شدت با تير چراغ برق تصادف كرده، اما پس از تصادف از محل متواري شده‌اند؛ كارآگاهان كه اطمينان داشتند دو سرنشين خودرو سوناتا همان متهمان تحت تعقيب آنها هستند به تحقيق از شاهدان صحنه تصادف پرداختند.

يكي از شاهدان تصادف در خصوص لحظه تصادف و سرنشينان خودرو به كارآگاهان گفت: من و برادرم در پياده رو، در حال رفتن به سمت منزل بوديم كه ناگهان برادرم متوجه حركات نمايشي يك سواري سوناتاي نقره‌اي رنگ شد؛ در يك لحظه تصميم گرفتم تا از حركات اين ماشين فيلم تهيه نمايم؛ براي همين تلفن همراه خود را در حالت ضبط فيلم قرار داده و در همين لحظه توانستم صحنه تصادف ماشين با تير چراغ برق را ضبط نمايم. همانطور كه در حال ضبط كردن فيلم بودم به طرف ماشين رفته تا با كمك ديگر عابران، سرنشينان داخل ماشين را خارج نماييم اما زماني كه دو سرنشين جوان ماشين را پياده كرديم متوجه شديم كه آنها در حالت طبيعي قرار نداشته و احتمالا مواد مصرف كرده‌اند. بلافاصله يكي از شهروندان با شماره 110 تماس گرفت و موضوع را به پليس خبر داد اما نمي‌دانم در چه زماني هر دو سرنشين خودرو تا قبل از رسيدن پليس، از محل رفته بودند.

با توجه به اظهارات اين شهروند، تصاوير به دست آمده از صحنه تصادف خودرو در اختيار كارآگاهان قرار گرفت و كارآگاهان پايگاه سوم با بررسي تصاوير به دست آمده، موفق به شناسايي تصوير دو سرنشين داخل خودرو شدند.تصاوير سرنشينان خودرو در مقابل مالباختگان قرار گرفت و آنها نيز هر دو نفر آنها را به عنوان سارقان وسايل خود مورد شناسايي قرار دادند.

با تاييد هويت سارقان از سوي مالباختگان، بلافاصله كارآگاهان پايگاه با بهره گيري از تصاوير به‌دست آمده از متهمان و بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار به بررسي سوابق احتمالي هر دو متهم پرداخته و هر دو نفر آنها را به عنوان سارقان سابقه دار مورد شناسايي قرار دادند. «امير. ب» و «محمدرضا» كه پيش از اين در سال‌هاي 85، 86، 87، 88 و 90 به اتهام ارتكاب جرايم مختلفي از جمله رابطه نامشروع، نگهداري و مصرف مواد و سرقت دستگير و روانه زندان شده‌اند. با اقدامات پليسي سرانجام هر دو متهم دستگير شدند. امير در اعترافات خود گفت‌: «آن روز من و محمدرضا شيشه زيادي مصرف كرده بوديم و در حالت طبيعي قرار نداشتيم؛ فقط آن لحظه را به ياد دارم كه محمدرضا با سرعت بسيار زيادي با تير برق برخورد كرد و مردم ما را از داخل ماشين بيرون آوردند؛ پس از بيرون كشيده شدن از داخل ماشين، چند لحظه‌اي را در كنار ماشين نشسته بوديم و پس از آن، به سرعت از محل دور شديم.»

در زمان تحقيقات كارآگاهان جهت شناسايي و دستگيري متهمان، تعدادي ديگر از مالباختگان كه آنها نيز غالبا كارآموزان آموزشگاه‌هاي رانندگي بوده و كيف و وسايل همراهشان در حين آموزش رانندگي به سرقت رفته بود، با مراجعه به پايگاه دوم ضمن طرح شكايت اعلام داشتند كه كيف و وسايل شخصي همراه آنها توسط سرنشينان دو خودرومزدا 3، به رنگ‌هاي آبي و سفيد، سرقت شده كه پس از بررسي موضوع مشخص شد كه خودروهاي مذكور همانند خودرو سوناتاي كشف شده به سرقت رفته و متهمان به همان شيوه و شگرد اقدام به سرقت از مالباختگان كرده‌اند.

در جمع‌بندي اطلاعات به دست آمده از اين مالباختگان و اعلام مشخصات دو دستگاه خودرو مزدا 3 به تمامي مراكز انتظامي، مشخص شد كه سرقت‌ها در مناطق غرب تهران به‌ويژه در «شهرك قدس»، «كن»، «ستارخان»، «شهرزيبا»، «سردار جنگل»، «نصر» و «گيشا» به‌وقوع پيوسته است. سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با تاييد اين خبر از تمامي مالباختگان و شكات احتمالي پرونده دعوت كرد تا جهت طرح يا پيگيري شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه نمايند. همچنين از تمامي شهروندان محترم كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست كرد تا از طريق شماره تماس 63957778 اطلاعات خود را در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟