روسای 3 بانک طعمه کلاهبرداری تلفنی شدند

کد خبر: ۳۱۹۷۱۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰ 16 May 2013
|
6555 بازدید
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس‌آگاهي ناجا از انهدام باند 8نفره کلاهبرداري تلفني از روساي شعب 3بانک خبرداد.

به گزارش خراسان، سرهنگ مهرداد اميدي با اعلام خبر متلاشي شدن يک باند کلاهبرداري تلفني، گفت: چندي پيش رئيس شعب يکي از بانک‌هاي شهرستان رشت با اعلام شکايتي عنوان کرد که فردي با تماس تلفني با شعبه وي، خود را رئيس يکي از بيمارستان‌هاي معروف رشت معرفي و درخواست کرد که مبلغ 390 ميليون تومان براي خريد دستگاه MRI به حساب وي واريز کند.

وي با بيان اين که در ادامه اظهارات اين رئيس شعبه، عنوان شد که کلاهبردار تلفني خود را يکي از افراد شناخته شده در رشت معرفي کرده بود، گفت: پس از مدتي مشخص شد که رئيس بيمارستان به هيچ عنوان با بانک تماسي نگرفته و اين رئيس شعبه نيز در دام کلاهبرداران تلفني افتاده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس‌آگاهي ناجا با بيان اين که تحقيقات براي واکاوي زواياي پنهان اين پرونده ادامه داشت تا اين که رئيس يکي ديگر از شعب بانک در بروجرد نيز طي شکايتي عنوان کرد که به شيوه مشابه مبلغ 60 ميليون تومان را به حساب کلاهبرداران واريز کرده است، گفت: تحقيقات ادامه داشت تا اين که پرونده ديگري تحت اين عنوان از شهرستان اليگودرز به معاونت مبارزه با کلاهبرداري ارجاع شد.

اميدي با بيان اين که با ثبت شکايت اين 3 رئيس شعبه بانک، مشخص شد که سارقان مبلغ 514 ميليون تومان را به شيوه تلفني ربوده‌اند، گفت: سارقان با شناسايي مشتريان خوش‌حساب و معروف شعب، از طريق برقراري تماس تلفني خود را مشتري خوش‌حساب شعبه معرفي و اقدام به کلاهبرداري ميليوني مي‌کردند.

وي با بيان اين که ماموران در تحقيقات و بررسي حساب‌هايي که پول به آن منتقل شده، به حساب بانکي زني در شهرستان شهريار رسيدند، گفت: اين زن در تحقيقات پليسي عنوان کرد که در ازاي دريافت مبلغ دو ميليون تومان از مردي، اقدام به بازکردن حساب بانکي کرده و هم چنين با دريافت 3 ميليون تومان پول نقد، 268 قطعه سکه از يک صرافي خريده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اين که بررسي پليسي نشان داد که اعضاي اين باند در اقدامي ديگر، 68 سکه را خريداري کرده‌اند، گفت: دستگيري اين افراد در دستور کار قرار گرفت و 8تن در راستاي رسيدگي به اين پرونده دستگير شدند.

اميدي با بيان اينکه اعضاي اين باند را 6مرد و دو زن تشکيل داده بودند، گفت: اين افراد با شناسايي کردن مشتريان خوش‌حساب و افتتاح حساب در بانک‌هاي مختلف، اقدام به کلاهبرداري تلفني از روساي 3بانک کردند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات