مفقود شدن یکی از رهبران طالبان در امارات

خانواده و دوستان معتصم هفته گذشته از قطع ارتباطشان با او خبر دادند. آن‌ها نگران بودند که مقامات امارات او را دستگیر کرده باشند.
کد خبر: ۳۹۳۱۶۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 15 April 2014
|
3071 بازدید
دولت افغانستان اعلام کرد که یکی از رهبران ارشد طالبان که مذاکرات صلح با مذاکره‌کنندگان تحت حمایت کابل را در دوبی آغاز کرده بود، در امارات ناپدید شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان از "ابتکار صلح دوبی" استقبال کرده و از دیگر رهبران طالبان نیز خواسته است تا به این روند بپیوندد. این در حالی است که طالبان از مذاکره سر خود ملا آقاجان معتصم، یکی از رهبران ارشدش با شورای عالی صلح افغانستان، خشمگین شده و او را از گروه طرد کرده است.

خانواده و دوستان معتصم هفته گذشته از قطع ارتباطشان با او خبر دادند. آن‌ها نگران بودند که مقامات امارات او را دستگیر کرده باشند.

پس از دیدار اول معتصم با مذاکره‌کنندگان تحت حمایت کابل، آن‌ها بر سر ادامه گفت‌وگوها به توافق رسیدند. منابع نزدیک به معتصم از طرح او برای برگزاری یک کنفرانس بزرگ از اندیشمندان دینی خبر می‌دهند.

دولت افغانستان پس از دو هفته روز دوشنبه اعلام کرد که معتصم مفقود شده و اینکه در حال همکاری با مقامات اماراتی است تا از سرنوشت او آگاه شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟