دولت آمریکا باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم تمام اختلافات داخلی آمریکا جمهوری اسلامی ایران به آن توجهی ندارد و آنچه برای ما مهم است منافع ملی است و فارغ از درگیری های داخلی آمریکا باید بر انجام تعهدات آمریکا طبق برجام دقت داشته باشیم.
کد خبر: ۵۵۶۵۹۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 26 December 2015
|
3203 بازدید
عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت آمریکا ملزم به انجام تعهدات بین المللی کشورش است و قوانین داخلی نمی تواند مانع از انجام تعهدات بین المللی این کشور شود گفت: مصوبات اخیر کنگره علیه ایران جزو قوانین داخلی این کشور است.

نماینده مردم کاشان،آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرچه بین کنگره و دولت آمریکا اختلاف شدید و جدی وجود دارد و احتمال دارد کنگره با اینگونه مصوبات درصدد ایجاد مانع در مسیر اجرای برجام باشد اما ما با دولت آمریکا سر و کار داریم و دولت این کشور باید روی توافقی که امضا کرده بایستد و زمینه اجرای برجام را تسهیل کند.بنابراین مصوبات کنگره از نظر ما ارزشی ندارد.

منصوری آرانی عدم سازش ماهیت انقلاب اسلامی با ماهیت استکبار را یکی از دلایل مصوبات اخیر کنگره علیه ایران دانست و ادامه داد: دکترین ما در مقابل با دکترین آمریکاست به دلیل اینکه ماهیت انقلاب با ماهیت استکبار سازش ندارد و هرگز نباید تصور کنیم که این دو ماهیت می توانند با هم جمع شوند.

وی در عین حال افزود: رقابت های انتخاباتی میان جمهوریخواهان و دموکرات ها را می توان از جمله دلایل دیگر چنین مصوباتی دانست؛با توجه به اینکه اکثریت اعضای کنگره جمهوریخواه هستند اقداماتی انجام می دهند که دولت آمریکا دچار مشکلاتی شود و به این ترتیب در انتخابات قادر به استفاده از برگ های برنده خود در حوزه بین الملل نباشد.

نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت اوباما برخلاف دولت های قبلی به مذاکره رو کرد اظهار داشت: کنگره تلاش می کند دموکرات ها نتوانند از این موفقیت به نفع خود استفاده کنند.

منصوری آرانی گفت: علیرغم تمام اختلافات داخلی آمریکا جمهوری اسلامی ایران به آن توجهی ندارد و آنچه برای ما مهم است منافع ملی است و فارغ از درگیری های داخلی آمریکا باید بر انجام تعهدات آمریکا طبق برجام دقت داشته باشیم و در صورت نقض برجام از سوی این کشور باید به هیاتی که طبق برجام تشکیل شده و مسئول رسیدگی به تخلف طرفین از برجام است شکایت کنیم.     

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ادامه روند کنگره مجلس باید در مقابله با آن اقدامات متناسبی داشته باشد اما چون کمیته ای در شورای عالی امنیت ملی به این منظور تشکیل شده باید با آن کمیته هماهنگ باشیم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟