تونل‌های پایتخت پولی می‌شود؟

کد خبر: ۵۵۶۸۱۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 27 December 2015
|
8431 بازدید
|
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا دبیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری که همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، گفت: این لایحه توسط شهرداری برای بررسی به کمیسیون بودجه آورده شده است که با حضور نماینده کمیسیون عمران و حمل‌ و‌نقل نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت و همچنین پل دو طبقه صدر در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، تصریح کرد: در حال بررسی نرخ هستیم؛ چراکه نرخ پیشنهادی شهرداری برای اخذ عوارض بالا بوده و شورا این نرخ را قبول نکرده است.

دبیر با بیان اینکه این لایحه پیش از این به شهرداری عودت داده شده بود، افزود: تیم کارشناسی کمیسیون بودجه در حال بررسی زوایای مختلف این لایحه است چراکه برای تصویب این لایحه و اخذ عوارض باید به سوالات مختلفی پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه کارکرد تونل‌ها براساس میزان تردد متفاوت است، گفت: باید در این زمینه از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کرد.

دبیر تأکید کرد: باید به سوالاتی همچون میزان تردد خودروها از این مسیرها، مسیرهای جایگزین، تاثیر این اقدام بر ترافیک شهری و... پاسخ داده شود تا بتوانیم تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کنیم.

به گزارش ایسنا، سال گذشته دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ ونقل شورای شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابرخاص پایتخت خبر داد که قرار بود شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت شود که شهرداری تهران نیز در لایحه «اخذ عوارض از معابر خاص» پیشنهاد کرده بود، تردد از برخی معابر ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد. 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
در واقع این همه سرمایه صرف شد برای خواص، کاش این همه اتوبان و تونل ساخته نمی شد و بیخود خیابان های زیادی را بن بست نمی کرد از همان کوچه و پس کوچه ها تردد می کردیم
شاید ملت در ظاهر ببیند که اتوبان ساخته می شود خوبه ترافیک روان می شود اما تو همین تهران ببینید هر اتوبانی که زده می شه چندین تا خیابان بن بست می شه و تمام ترافیک سرازیر می شه تو اتوبانها.
کلا بد شهر تهران این شده که شهر در تصرف خودروهاست و شما حتی اگر هم بخواهی نمی تونی پیاده مسیر زیادی را طی کنی چون اصلا راهی و جایی برای پیاده ها نیست و همان اتوبانها مسیر پیاده را هم از بین برده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
چند روز ديگه هم ميگن اگه بياين تو كوچه بايد پول بدين شهرداري
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
چرا باید برای استفاده از جایی که با پول خودمان ساخته شده عوارض بدیم.اقایان به جای این کارها برن یه کم از ریخت و پاش هاشون کم کنن.
نکنه دوباره میخوان کا ندیدا بشن پول کم اوردن؟
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
خیــلـــی عجـیـبه. برای تونل و پل هم باید دوباره پول بدیم. پس پول ساخت این ها از کجا اومده.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
چطور است از هوای پاک هم عوارض دریافت شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
شهرداری که دیگه کم مونده از خوابیدن آدم هم عوارض بگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
واقعا خنده داره
شهرداری از مردم عوارض میگیره برای شهرسازی و تسهیل تردد مردم
بعد برای چیزهایی که خود مردم پولشو دادن دوباره عوارض میگیرد(عوارض تردد)
خب هیچکس از تونل ها عبور نمیکند نتیجه چه میشود؟!!!!
ناشناس
|
Spain
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
موضوع اصلا بالا و پائين نيست اين كار ممنوع است بخصوص در شهر عوارض براي چه؟! = ترافيك سنگين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
شما در ارائه ساير خدمات شهري نيز به كشورهاي ديگر توجه داشتيد ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
چند وقت دیگه نفس کشیدن و عبور از خیابان و خط عابر و پیاده رو هم پولی میشه واسه کارگرا و کارمندا
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟