خوانده می‌شوید؛

نظر شما درباره کودتای ترکیه چیست؟

جریان اخبار تحولات بیست ساعت اخیر ترکیه چنان سریع بود که تعجب همگان را به همراه داشت. از کودتا تا ضد کودتا و بازگشت اوضاع به شرایط عادی. همین جریان سریع اخبار موجب شده تا تحلیل‌های مختلفی در خصوص اتفاقات ترکیه صورت بگیرد. نظر شما درباره این اتفاقات چیست؟
کد خبر: ۶۰۶۳۵۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 16 July 2016
|
47287 بازدید
|
جریان اخبار تحولات بیست ساعت اخیر ترکیه، چنان سریع بود که تعجب همگان را به همراه داشت. از کودتا تا ضد کودتا و بازگشت اوضاع به شرایط عادی. همین جریان سریع اخبار موجب شده تا تحلیل‌های مختلفی در خصوص اتفاقات ترکیه صورت بگیرد. نظر شما درباره این اتفاقات چیست؟

به گزارش «تابناک»، در خصوص اتفاقات شب گذشته ترکیه، دست کم سه تحلیل وجود دارد؛

 «ضد کودتا» در ترکیه به‌‌ همان سرعتی اتفاق افتاد که خود کودتا رخ داد. سرعت کودتا و ضد کودتا و عدم ایجاد محدودیت از سوی کودتاچیان برای رئیس جمهور و نخست وزیر، سبب شده تا تحلیل‌های متفاوتی در این باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

برخی با به اشتراک گذاشتن هشتگ کودتا نبود، تئا‌تر بود، مدعی‌اند که حوادث شب گذشته ترکیه نمایشی بوده که با هماهنگی دولت انجام شده تا دولت بتواند با اقتدار بیشتری به پاکسازی ارتش بپردازد.

عوامل دولت ترکیه مدعی هستند، این کودتا از سوی افسران جزء ارتش که طرفدار فتح الله گولن هستند هدایت شده است و باید به شدت با آن برخورد کرد.

عده‌ای دیگر نیز بر این باورند این برنامه از سوی عده‌ای از ارتشی‌های ترکیه که از دخالت‌های اردوغان و برکناری‌های سران ارتش توسط وی به ستوه آمده‌اند، برنامه ریزی شده است.

نظر شما در خصوص اتفاقات شب گذشته ترکیه چیست؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۸۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
هر چی بود یه موضوع برای فیلم ساز ها درست شد...
شما بگو یارانه رو کی میریزن؟
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
من دیشب از همون لحظه اول پیگیر اخبار کودتا در ترکیه بودم چه از طریق رسانه ها و چه از طریق اینترنت و تا صبح نخابیدم اما فقط به شوق سرنگونی دولت ترکیه که متاسفانه هنوز اینطوری نشده و فکر نمیکنم بشه کاش کمی کمک میشدن کودتا چی ها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
جانا سخن از زبان ما می گویی
درود بر شرفت ناشناس بسیار عزیز
علی 1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
یارانه رو دیشب دادن
ولی حسابا تا فردا مسدوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
جناب 12.23

سرنگوني اردوغان با کودتا در وضعيت کنوني خاورميانه جز جنگ و بدبختي بيشتر فايده اي ندارد. براي مردم ترکيه و براي ايران.
يعني اينقدر ساده هستي که اين موضوع رو درک نمي کني؟
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
این کودتا کاملا برنامه ریزی شده توسط خود دولت بود تا بتونه اصلاحات مد نظر خودش رو در ارتش و نیروهای تحت فرمان به راحتی اجرایی کنه و محبوبیت از دست رفته رو دوباره به دست بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ولی کلا مردم ایران خیلی ذوق زده شده بودند بدتر از کودتاچیان ایرانی ها پشیمان هستند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
گل گفتی! من می خواستم نظر بدم اما به احترام حرف بسیار قشنگ این ناشناس عزیز سکوت اختیار می کنم.
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
منو یاد حملات 11 سپتامبر انداخت
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
بعضیها اولش چقدر ذوق زده شدن ولی بلافاصله حالشون گرفته شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
اطلاق کلمه "کودتا" به این خیزش مقدس مردم برعلیه دیکتاتوری اردوغان اشتباه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ثابت شد که اگر مردم بخوان میتونن جلوی خیلی اتفاقات را بگیرند یا باعث خیلی اتفاقات بشند؛ و اینکه ترکیه واقعا اونقدر پیشرفت کرده که پای مردمسالاری خودش وایسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
درود بر ملت بزرگ ترک که قهرمانانه بر خائنین پیروز شدند
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
اينكه عده اي از هموطنان ما از بروز كودتا در كشور همسايه شادماني ميكردند نشان دهنده يه نوع اختلال رواني و تمايل به هرج و مرجه كه نياز به پيگيري داره!
در هر صورت بايد خدا رو شاكر بود كه اين كودتا باعث ناآرامي در يكي ديگه از همسايه هاي ما نشد چرا كه اين آتشيه كه براحتي ميتونه سرايت كنه
جاويد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
چند نكته امكان داره :
اول تغيير نخست وزير قبلي به جديد
دوم ناكاميهاي تركيه در سوريه و حمايت از داعش
سوم بمب گذاري هاي فرانسه
محمدحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
چاه مکن بهر کسی.....................
رجب خان، خون مردم سوریه را سرکشیدی حالا بگیر. اونوقت که بچه های سوریه را به صلیب می کشیدند. هی اسلحه می دادی هی اطلاعات می دادی. خدا نابودت کنه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
من میدونستم با این تعداد نیرو و بدون اتخاذ شرایط جنگی کودتا موفق نمیشه باید میرفتن از مصریا یاد میگرفتن حیف که نشد که بشه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
به نظر می رسد که کودتای ترکیه باعث وخیم تر شدن اوضاع امنیتی گردد و به ناآرامی های منطقه دامن بزند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
به چند دلیل میشود گفت یک حرکت سر کاری بود.1- در کودتا اولین کاری که انجام می شود دستگیری سران کشور است . مثلا رییس جمهور و نخست وزیر و رییس مجلس و رئیس حزب حاکم و مدیران ارشد کشوری و لشکری2- جلوگیری از دسترسی حاکمان فعلی به رسانه ها 3- اعلام فرمانده کودتا و اعلام اقدامات بعدی .
ضمنا در کودتا، برای هر دوساعت برنامه مشخص می شود ، یعنی دو ساعت اول ، دو ساعات دون تا دو ساعت ششم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
یارانه ما که دو ماهه قطع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کسانی که از کودتا حمایت می کنند بدانند هرگز نمی توانند به دموکراسی فکر کنند. مرگ بر تفکرات پوسیده. درود بر دموکراسی. باید به دموکراسی ترکیه سجده کرد نه حسادت
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کار خود دولت ترکیه است برای سرکوب های بیشتر .
اونهایی که می گن دولت ترکیه نمی تونه به خاطر ریسک بالا این کار رو کرده باشه به حوادث یازده سپتامبر نگاه کنند که آمریکا برای اهداف بعدی ، چه بر سر نیویورک آورد .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
بیشتر تحلیل ها ابکی هستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کودتا گران درصد یاز نیروهای نظامی کم عقل باقیمانده از نظامیان دوران اقتدار ارتش در ترکیه بودند که حتی نمی دونستند چطوری عمل کنند و تحلیل و درک درستی از تفاوت جامعه فعلی ترکیه با جامعه زمان کنعان اورن و همچنین میزان محبوبیت اردوغان نزد قشر متوسط به پایین جامعه را نداشتند این واقعیت کودتای دیشب است حالا شوخی و جوک و تحلیل های مغرضانه و نااگاهانه میشود یک چیز دیگر اما اگه به شعورمان احترام بگذاریم خوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
اینهم فیلم هندی نه که فیلم به سبک ترکها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
گروهی از طرفداران "رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه یکی از سربازانی را که در کودتا علیه دولت شرکت کرده بود بر روی پل البسفور سر بریدند.

این سرباز خود را تسلیم کرده و سلاحش را پس داده بود اما حامیان اردوغان او را سر بریدند.

گروهی از مردم نیز در اطراف این پل تجمع کرده و به ضرب و شتم سربازانی پرداختند که خود را تسلیم کرده بودند
عقیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
یارانه رو عشق است.بیخیال اردوغ و ترکیه.مملکت گل و بلبل ما با 45 تومن یارونه!!!!!!!! تو ترکیه این یارونه نبود که کودتا شد جون من!!!!
abas
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
به نظر من که کار خود اردوغانه

باید دید این کودتا بیشتر به سود چه کسی است
توی این مسئله بیشترین سود را خودش می بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
آقا ول کنید این حرفارو...اختلاس سه هزار میلیاردی و دکل نفت و بقیه... چی شد! راستی تابی جون چرا با من کج افتادی نظرامو نمیزاری !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
یک کودتای ساختگی فرار رو به جلوی اردوغان با این شیوه قدرتش بیشتر شد
محسن قمصری
| France |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
.........................................کودتای خیالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اردوغان در نتیجه سیاست های توسعه طلبانه وخواب های بسط مجدد سلطنت عثمانی در منطقه و همدسنی با اسرائیل و آمریکا برای رسیدن به این هدف موقعیت خودرا در منطقه، اروپا و در داخل کشورش دچار بحران کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
خیلی مشکوک میزنه این کودتا کلا واقعا بعید نیست کار خود دولت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
حالا که ملت ترک پیروز شدند شما بهانه ای برای شادی کردن نداری اینو نگی چی بگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
در پاسخ به ناشناس دومی ، عزیز من شما چرا توهم توطئه داری؟؟؟ ملت ترک رو چه ربطی به شما؟؟ چرا شما ترگا دوست دارید خودتون بچسبونید به اردوعان؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
مگه کودتاگران کُرد بودن؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
تمام تصاوير و فيلم ها را نگاه كني كل نظامي هاي كودات چي بيشتر از 1000 نفر نيستند تعداد مردمي هم كه دارند بيشتر از دو سه هزار نفر نيستند قشنگ مشخصه اين كودتا يا قلابي بوده يا دولت از قبل خبر داشته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
این طور نیست. تعدادی آدم کشته شده اند، اقتصاد مملکت و صنعت توریسم داره از هم می پاشه، کدام عقل سلیمی می گه که این کار دولت بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
جواب این سئوال رو نمیشه قطعی داد
چیزی که برای ما مهمه فقط امنیت منطقه هست

امیدوارم مردم بیگاه کشته نشن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
شما هم مثل راننده تاکسیها فقط میگی کار خودشونه .... خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
اینها با خودشونم درگیرن.
ملت ترک؟ انگار ارتش ها ژاپنی بودند.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ناشناس۱۲:۳۸
ترکها و آذریها برادران خونی ما هستند و ربطش در اینه هر چقدر اونها در آرامش و ثبات باشند هم به نفع امنیت ایرانمون هست و هم اینکه برای برادران دینی و زبانیمون آرزوی خوب کردن ایراد داره؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ناشناس۱۲:۳۸
کدوم توطئه؟ خبر رو نخونده میای نظر میدی عاقبتت میشه نظر اشتب دادن
قسمعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
یادمه وقتی آمریکا بغداد را اشغال کرد تلویزیون ایران می گفت خود بعثی ها با آمریکا همدستی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
فرصتی خوبی برای شادی نژادپرستان بی مغز فراهم شده است.
ارسلان
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دوست عزیزی که میفرمایی اقتصادش نابود شد توریسم ضربه خورد قبلا دولتهای بسیار زیادی بودن که بهای چنین مانورهایی رو دادن نمونش همون یازده سپتامبر خنده دار آمریکایی که سراسر دروغ و توهم بود برای حمله به افغانستان و بعدشم گفتن عراق هسته ای شده باید به اونم حمله کنیم کلی ملت ریختن تو خیابونها اعتراض کردن کسی محلی بهشون نذاشت و حالا بعد از اینهمه سال دارن میگن دست عربستان تو یازده سپتامبر ثابت شده عراق هم هسته ای نبوده و تونی بلر رو کشوندن دادگاه و ... یعنی ببین همش کشکه . وقتی لازم باشه یه کار بزرگتر و هدف بزرگتری دست پیدا کنن همه چیزی توجیه پذیره . تازه باغش آباد مگه اینهمه بمب گذاری نشد ؟ مگه ایرانی ها و روسها دوباره نرفتن ترکیه بازم میرن بازم ازشون خرید میکنن . ای بابا کافیه آژانسها هتلهای ۴ ستاره رو بکنن ۹۰۰ تومن ببین ملت چطور با کله میرن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
صد درصد موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
با نظر ناشناس ۱۳:۰۹ موافقم
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
بعد از اعلام گزارش امریکا در ماجرای 11 سپتامبر باید منتظر حرکتی در جهت منافع عربستان وامریکا باشیم و این ماموریت بعهده ترکیه گذاشته شد تا خبرها تحت الشعاع قرار بگیره...مخالف هم که سرکوب میشه و ادامه خوش خدمتیها در مرحله بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
جالبه بعضی جوری دم از ملت ترک میزنن و عشق امپراتوری خونخوار عثمانی رو دارن که انگار ارتش کره مریخ بعد از جنگ چالدران مردم شیعه تبریز و آذربایجان رو قتل عام کردن
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
چه تئاتر باشد، چه واقعیت. در هر صورت نشان از ضعف بالای نظام حکومتی ترکیه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
معتقدم این کودتا که از طرف خود حزب حاکم طراحی شده آغاز روندی جهت تغییر سیاستهای ترکیه در قبال سوریه است تا این تغییرات با آبرو ریزی حزب حاکم همراه نشود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
موافقم. اینکه دولت کشوری برای تحکیم خودم نیاز به اجرای کودتای نمایشی داشته باشد بیانگر ضعف آن دولت و سیستم حکومتی دارد.
اگر واقعیت نیز باشد، که دوباره نشان از ضعف دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
مطمئنا دولت ترکیه خبر داشته ولی یا فرصت اقدام پیدا نکرده و یا به احتمال زیاد اردوغان تصمیم داشته یک تصفیه کامل در ارتش انجام بدهد و این بهترین فرصت بوده است. خیلی جالبه که ترک های ایران دو گروه کاملا ضد هم در قضیه حمایت از اردوغان هستند. یک گروه اعتقاد به اردوغان به عنوان احیا کننده عثمانی نوین داره و یک گروه اردوغان رو خائن به لایک و پدر مدرن ترکیه میدونند.
در هر دو صورت اردغان اهل کشور همسایه صورت سردرگم ترکیسم ایرانی رو داره خوب نشون میده
سینا
| Turkey |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
همین دولت ضعیف تو 1 روز اوضاعو به کنترل درآورد
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
من هم همینطور فکر میکنم . برای پاک سازی ارتش و اقتدار بیشتر خودشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کنترل نمایش زمانی بیش از یک روز نیاز دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
هر چه باشد همین که توی دهن فتح الله گولن این آدم کثیف ضد ایرانی و ضد شیعه زد . مرحبا دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
خوبه
فقط وقتشو بيشتر کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
واقعا مسخره بود ..

ولی توی همین مسخره بازی چقدر ادم بیگناه گشته شدن ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
بیگناه!مگه مردم سوریه و عراق گناهکار بودن که اردوغان داره میکشدشون
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کودتا چیان وقتی فیلم معمای شاه را دیدند تصمیم گرفتند به سبک فیلم کودتا کنند ولی شکست خوردند چون شعبون بی مخ ترکی نداشتند
غلامحسین باعرضه
|
Germany
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کودتا نبود تاتر بود دقیقه چونکه کودتا سخنگو نداشت تا مردم را راهنمایی برای اهداف خود کند و فقط از طرف کودتا چند بیانیه آبکی داده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
داداش کودتا سخنگو برای راهنمایی مردم داره؟ اون که میگی انقلابه نه کودتا باعرضه جان
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
منظورش از سخنگو یعنی انیکه باید یک دولت منسجم وآماره پشت کودتا باشه که حتماسخنگو می خواهد نابغه قرن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دقیقاً
اگر واقعاً کودتا بود، یک روزه سر و تهش هم نمیومد. این فقط یک طاهر سازی بود توی ترکیه که قدرت سرکوبگری و کنترلی بیشتری بیفته دستِ اردوغان. اونها هم مثلِ ما ادمهای کوته فکر و قدرت طلب کم ندارند.
پیام کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
نظر ما این است

نه به آن شوری شور
نه به این بی نمکی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
هر جور که نگاه میکنی فقط یک نتیجه میشه گرفت ..

جنگ جهانی خیلی دور نیست ...

وضعیت اقتصادی دنیا بهم ریخته ، یجا رکود شده ..یجا تورم ، بیکاری هم که فراوان ..
جمعیت خیلی زیاد شده ..
منابع طبیعی هم کمه
محمد معظمی گودرزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
زمان وقوع کودتا پس از پایان سریال معمای شاه که از قضا داشت کودتای 28 مرداد را نشون میداد ،؛ کشف کنید این دو رابطه را
زیبا احمدزاده از تبریز
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
هر دو احتمال ممکنه به نظر نمایشی میاد بخشی از اون! به نظر من در بین کودتاگران عده ای خائن به کودتا بودند و ترجیحم این بود این اردوغان عثمانی پرست ساقط بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
چرا عثمانی پرستی اونا کار بدی محسوب میشه اما هخامنشی پرستی شما کار خوب و وطن پرستی محسوب میشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
اعتراض اصلی مردم ترکیه هم به همین توهمات عثمانی گری دیکتاتور اردوغان بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
عثمانی کجا ا حرمسراهاش ، هخامنش کجا با عدالتش....
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دوست عزیز شما یه مطالعه 2 ساعته در مورد تاریخ هخامنشی بکنی دیگه دم از عدالت (خخخخخ) هخامنشی نمیزنی....
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دوست ناشناس اگر ایرانی هستی اهل ترکیه هستی هر چه هستی هیچگاه هخامنشی را با عثمانی مقایسه نکن جنایاتی که عثمانیها در جنگ چالدران علیه مردم آذربایجان . تبریز انجام دادند قابل وصف نیست چالدران لکه ننگی بر تاریخ عثمانیست برو تاریخ را مطالعه کن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کدام عدالت هخامنشی؟ کدام حرمسرای عثمانی؟ راست میگی منبع معتبر بیار نه توهم ذهنت رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
در جنگ چالداران جنايتي روي نداده بلكه رقابت بين دو پادشاه براي گسترش قلمرو بوده كه امري طبيعي در طول تاريخ است . اما اينكه هخامنشيان را پاك و منزه جلوه ميدهيد بسيار مزحك است. كمي تاريخ بخوانيد آتش زدن آتن و اسپارت و كشتن شاه اسير توسط هخامنشيان - ازدواج با محارم براي جلوگيري از آميخته شدن خون اشراف با طبقه پايين و هزاران مشكل ديگر را متوجه خواهيد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
مرگ بر افکار دیکتاتور و درود بر ملت ترکیه که دموکراسی را بر دیکتاتوران دیکته کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
خودمون را هم بکشیم باید قبول کنیم که ترکیه با دموکراسی اسلامی اداره می شه و این نشان گر اسلام و عظمت آن است
علی از خوزستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
متاسفانه حافظه ی تاریخی بعضی هم وطنان ترک زبانمان ضعیفه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
عزیز اگه با منبع معتبر قانع بشو بودی که وضعت این نبود
آسو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
جناب ناشناس هخامنشی پرستی یا هر نوع وطن پرستی و افتخار به دوران اوج کشور نشان علاقه به وطن در قالب هر قومیتی است. چون در اون دوران تمام اقوام ایرانی افتخار عضویت در قوم غالب رو
داشتن و افتخار به اون اصلا بد نیست
همون طور که مسلما افتخار به عثمانی برای یک ترکیه ای طبیعی و حق اونه
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
رفتار مردم ترکیه برای دفاع از حقشون قابل تحسین بود
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ترکیه مستحق یک تغییر اساسی در راس حکومت است اردوغان منافقانه عمل میکند وبرای نجات مردم مسلمان ترکیه از حکومت منافقانه اردوغان یک همچین قیامی لازم بود امیدوارم موفق شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
اردوغان با انتخابات و رای مردم سرکار آمده
تو خودت را نگران نکن اگه مردم نخوان قطعا میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
آخه تو سر پیازی، ته پیازی که برای مردم ترکیه و دولت ترکیه تعیین تکلیف می کنی. بدبخت اگر زرنگی کلاه خودت و بچبس که باد نبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کار عمو رجب بود. امان از سیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دایی رجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
اردوغی رجب خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
کار عمو رجب بود. امان از سیاست.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟