اخبار ضد و نقیض در مورد پیدا شدن لاشه هواپیما / چه کسی و چگونه فهمیده که همه سرنشینان جان باخته‌اند؟!/ این پرواز نباید انجام می‌شد/ آغاز دوباره بارش برف در ارتفاعات دنا

بارش برف، برودت و مه آلودبودن هوا که گفته می‌شود از عوامل بروز این حادثه هستند، کماکان سد راه نیرو‌های امدادی و جست‌وجو شده است. شرایط جوی نامساعدی که در ارتفاع زیاد محل حادثه حاکم است و مانع از انجام پرواز‌های جست‌وجو شده و تلاش به یافتن محل حادثه را به کوهنوردی در شرایط نامساعد تبدیل نموده است.
کد خبر: ۷۷۵۵۹۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 19 February 2018
|
85985 بازدید
|
به فاصله ۲۴ ساعت از شروع پرواز هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت آسمان به رجیستری EP-ATS و اعلام خبر خروج آن از رادار و سپس انتشار خبر سقوطش، تلاش برای پیدا کردن محل حادثه ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، بارش برف، برودت و مه آلودبودن هوا که گفته می‌شود از عوامل بروز این حادثه هستند، کماکان سد راه نیرو‌های امدادی و جست‌وجو شده است. شرایط جوی نامساعدی که در ارتفاع زیاد محل حادثه حاکم است و مانع از انجام پرواز‌های جست‌وجو شده و تلاش به یافتن محل حادثه را به کوهنوردی در شرایط نامساعد تبدیل نموده است.

به این موارد، خاموش بودن رادار هواپیما را هم باید افزود که مسئولان شرکت آسمان معتقدند احتمالا ناشی از برخورد حادث شده چراکه باتری مناسب و معتبر داشته و می‌بایست فعال باشد.
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
 
پایان جستجوی شبانه اورژانس در ارتفاعات دنا
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۲۳:۵۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور: برودت هوا و شرایط جوی مانع ادامه جستجو شده است در ارتفاعات تا چند متر برف و یخبندان وجود دارد، بالگردهای سازمان اورژانس کشور امشب در دامنه کوه‌های مورد نظر در حوالی روستای کهنگان مستقر شدند و به محض طلوع خورشید پروازها صورت می گیرد

تکذیب خبر فرماندار سمیرم درباره کشف برخی قطعات هواپیما!
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۹:۲۳

به گزارش ایرنا، مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری پیدا شدن قطعاتی از هواپیمای «ای تی آر» را تکذیب کرد.

قطعاتی از هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۸:۲۱

فرماندار سمیرم در میان مردم تجمع‌کننده در مقابل بخشداری دناکوه گفت: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط جوی بد کنونی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: قبول داریم که صبح امروز تا زمان سوخت‌گیری هلی‌کوپترها و حرکت آنها وقفه‌ای اتفاق افتاد و در این مدت زمان کوتاه و مناسب برای جست‌وجوی هواپیمای سانحه دیده از دست رفت اما بنده به عنوان مسئول باید پاسخگوی شما مردم و نمایندگان باشم و وظیفه من پاسخگویی به شماست.

فرماندار سمیرم ادامه داد: امروز ارتباط بین نیروهای زمینی و هلی‌کوپترها به دلیل کمبود بی‌سیم نامناسب بود که پیش‌بینی شده است امشب تعداد بیشتری بی‌سیم به منطقه برسد تا کار عملیات جست‌وجو با هماهنگی بیشتری بین نیروهای زمینی و هوایی پیش برود. 12 تیم امدادی امروز بی‌سیم داشتند و تعدادی نیز بدون بی‌سیم در ارتفاعات به جست‌وجو پرداختند.

او گفت: هشت پهباد از سوی سپاه و حصا (هواپیمایی کشوری) در تمام مناطق احتمالی سقوط هواپیما به پرواز درآمدند و بیش از 1500 قطعه عکس از مناطق جست‌وجو شده گرفتند که عکس‌ها اسکن شده و ما همه عکس‌ها را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم تا اگر کوچکترین ذره‌ای مشاهده شد به جست‌وجوی دقیق‌تر در ناحیه مورد نظر بپردازیم.

وی تأکید کرد: باد شدیدی در ارتفاعات در حال وزیدن است به همین دلیل هلی‌کوپترها نمی‌توانند در منطقه احتمالی قطعات مشاهده شده هواپیمای سانحه دیده فرود بیایند بنابراین نیروها فردا صبح به آن منطقه اعزام می‌شوند.

برخورد خانواده قربانيان هواپیما با وزیر راه
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید : 1358
هواپیما 3 میلیون دلار بیمه بدنه و مسئولیت بوده!
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۷:۲۱

درپی حادثه تاسف بار سقوط هواپیمای خطوط هوایی آسمان در سمیرم، بیمه_ایران با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز تاثر و تاسف فراوان بابت این حادثه ناگوار اعلام کرد هواپیمای ATR پرواز تهران – یاسوج تحت پوشش بیمه ای این شرکت بوده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، در این اطلاعیه ضمن تسلیت درگذشت عده ای از هموطنان عزیز اعلام شده است: به محض اطلاع از وقوع حادثه، جلسه ستاد بحران به ریاست آقای پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران وباحضور معاونین و مدیران ذیربط تشکیل و مقرر شد تیم کارشناسی در اولین فرصت ممکن به منطقه وقوع حادثه اعزام و اقدامات مقتضی را درخصوص کارشناسی موضوع، تشکیل پرونده و رسیدگی و پرداخت خسارت های مربوطه بعمل آورند.

براساس اعلام معاونت فنی بیمه ایران هواپیمای ATR آسمان با سرمایه ۳ میلیون دلار تحت پوشش بیمه نامۀ بدنه و مسئولیت هواپیما در این شرکت بوده و برای هریک از سرنشینان و خدمه نیز تا سقف ۲۱۰ میلیون تومان پوشش بیمه ای ارائه شده است.

معاون امداد و نجات اصفهان: خبرخاصی نیست، لاشه پیدا نشد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۶:۴۶

کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، ضمن بیان این مطلب که هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است، ادامه داد: خبر خاصی نداریم. به رغم همه تلاش ها هنوز اثری از لاشه هواپیما یافت نشده و نیروها همچنان در حال انجام عملیات جست و جو هستند.

کریمی ادامه داد: وسعت منطقه، صعب العبور بودن ارتفاعات، وزش شدید باد، بارش برف در ارتفاعات از جمله دلایلی است که امکان امداد رسانی را سخت کرده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان با تأکید بر اینکه هماهنگی خیلی خوبی بین سازمان و نهادهای فعال مثل سازمان اورژانس، نیروهای نظامی و هلال احمر و جود دارد اضافه کرد: نیروهایی که در ارتفاعات هستند چه از طریق تلفن ثریا و چه از طریق بیسیم با مرکز فرماندهی به صورت مستمر ارتباط دارند ولی هنوز گزارشی در مورد یافتن لاشه هواپیما به ما مخابره نکرده اند.

کریمی اضافه کرد: نیروهای ما خسته شده اند و در حال برنامه ریزی برای جایگزین کردن آنها هستیم.

توضیحات خلبان همتی در مورد عملیات جست و جو
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : 934
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز پیدا شدن لاشه هواپیما را تکذیب کرد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : 1025
پیدا شدن لاشه هواپیما تایید نمی‌شود
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۳:۳۷

مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس گفت: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

لاشه هواپیما پیدا شد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۳:۳۰

مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس گفت: دقایقی پیش لاشه هواپیمای سقوط‌کرده تهران ـ یاسوج پیدا شد.
وی افزود: لاشه این هواپیما در محدوده نوقل و دنگزلو پیدا شده است.

امکان تصویربرداری پهپادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۳۹

مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: پهپادهای متعددی نیز در حال تصویربرداری از محدوده‌های مورد نظر هستند که البته به دلیل مه‌آلودی هوا امکان تصویربرداری پهپادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

وی افزود: همه امکانات برای انجام اقدامات لازم فراهم است و اگر شرایط جوی اجازه دهد، نیروهای امدادی می‌توانند وارد منطقه شوند.

مسئولان دست به دامان چینی ها و اروپایی ها شدند
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۳۱

رئیس سازمان فضایی کشور گفته است: از اروپا و چین درخواست کرده‌ایم اگر ماهواره‌ هایشان لاشه هواپیما را رصد کردند به ما اطلاع دهند!

فرودگاه یاسوج قابلیت نصب رادار را ندارد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۲۸

مدیرعامل اسبق شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با ایلنا گفت: فرودگاه یاسوج قابلیت نصب رادار را ندارد چرا که خرید رادار برای فرودگاه‌های کوچک صرفه اقتصادی ندارد.

وزیر راه: در یک ابهام کامل هستیم
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۴۸

وزیر راه به رسانه ها گفت: هیچ چیزی تاکنون از لاشه هواپیما سانحه دیده دیروز مشخص نیست.

آخوندی افزود: در یک کلام بگویم که در یک ابهام کامل هستیم و هیچ چیز برای ما مشخص نیست. 

وی ادامه داد:در مسیر تهران به یاسوج، شخصا به کابین هواپیما آمدم و همه شرایط را بر فراز کوه دنا دیدم و اکنون هم به اتفاق استاندار در حال رفتن به محل احتمالی حادثه هستم

اثری از هواپیمای سقوط کرده در پنج نقطه پیش بینی شده نیست
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۴۴

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویر احمد به رسانه ها گفته است: اثری از هواپیمای سقوط کرده یاسوج در پنج نقطه پیش بینی شده نیست.

وی افزود: پنج نقطه که اطلاعات آن از قبل داده شد جستجو شد ولی هیچ اثری از سقوط هواپیما نبود.

کوه نوردان در ارتفاع 3هزار متری مستقر هستند
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۳۳

بر اساس اطلاعات دریافتی، هم اینک کوهنوردان و نیروهای امدادی در ارتفاع 3 هزار متری مستقر و در حال گشت زنی هستند اما هنوز هیچ اثری از لاشه هواپیما نیست.

لاشه هواپیما در مناطق احتمالی یافت نشد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۱۷

حاضران در صحنه می‌گویند لاشه هواپیمای آسمان در مناطق احتمالی سقوط پیدا نشده و نیروهای امدادی همه‌جا را گشته‌اند. احتمال می‌رود هواپیما اصلا در این مناطق سقوط نکرده باشد. ممکن است باد این هواپیما را به جای دیگری منحرف کرده باشد یا هواپیما با صخره برخورد کرده باشد.
در حال حاضر نیروهای امدادی در حال عزیمت به منطقه‌ای معروف به «بازندپیر» هستند، چون ممکن است لاشه هواپیما در اینجا باشد.
گفتنی است وضعیت آب و هوای منطقه بد است باد شدید و مه بسیار بالاست.

تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر برای ادامه عملیات جست و جو
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۴۹

حسین درخشان - مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور در رابطه با آخرین وضعیت امداد رسانی نیروهای هلال احمر در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج به «تابناک»، گفت: در حال حاضر تیم های امدادی این سازمان در منطقه  و حوالی روستای نقل دهستان پادنا حاضرند و به صورت زمینی و هوایی در حال انجام عملیات جست و جو برای یافتن لاشه هواپیما هستند.

درخشان ادامه داد: هلال احمر برای انجام موفقیت آمیز عملیات خود ضمن استفاده از بالگرد، نیروهای خود را به تجهیزات ارتباط رادیویی و بی سیم مجهز کرده است و مرکز فرماندهی عملیات به صورت مستمر با نیروهای اعزامی به ارتفاعات ارتباط دارد. تا کنون نیز مشکلی برای نیروهای هلال احمر پیش نیامده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور افزود: شعال ارتباط بی سیم های این مرکز بین 5 تا 10 کیلومتر را پوشش می دهد که در صورت مساعد شدن شرایط جوی تا میزان 15 کیلومتر قابل افزایش است.

درخشان افزود: بالگرد هلال احمر هم اکنون در حال گشت زنی است.

وی تأکید کرد: علی رغم تلاش های فراوان برای توفیق در عملیات، سرمای هوا به مانعی بزرگ برای به نتیجه رسیدن تلاش ها تبدیل شده است و متأسفانه هنوز نیروهای امدادی موفی به یافتن لاشه هواپیما نشده اند.

آخرین وضعیت جست‌وجوی هواپیمای ATR از زبان مدیرعامل هلال احمر اصفهان
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : 1217
عملیات ناموفق بالگردها و بازگشت به مرکز
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : 1394
اعزام تیم‌های «دی‌وی‌آی» تشخیص هویت به منطقه
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۱۹

کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  محور سی‌سخت به بیده مسدود شده و برای خودروهای امدادی باز است.
وی افزود: درسایر محورهای مواصلاتی به منطقه پادنا نیز اعمال محدودیت شده و توصیه ما به هم‌وطنان این است که از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.
کریمی ادامه داد : بالگردها و پهبادها از صبح امروز به پرواز درآمده و در حال گشت‌زنی در منطقه هستند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز از تشکیل قرارگاه خدماتی و انتظامی پلیس استان اصفهان و نیز اعزام تیم‌های «دی‌وی‌آی» تشخیص هویت پلیس آگاهی استان اصفهان برای شناسایی و هویت جان‌باختگان حادثه به سمیرم خبر داد.

خانواده های نگران مسافران هواپیما در ارتفاعات دنا حاضر شدند
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : 1435
شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما تا ساعت 14
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۹:۲۹

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی امروز به فارس گفت: شانس پیدا شدن محل حادثه هواپیمای تهران-یاسوج با روشن شدن هوا و با استفاده از بالگرد بیشتر شد که تیم‌های امداد و نجات استان‌های اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری و از ساعت 5 صبح امروز وارد عملیات جست‌وجو شدند تا بتوانند هرچه زودتر محل حادثه را مشخص کنند.

وی افزود: محدوده سقوط هواپیما تا حدود زیادی براساس کارشناسی‌های انجام شده تقریباً مشخص شده است، شب گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی، برف و سرما و همچنین صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات به کندی پیش می‌رفت. گذر از کوه‌ دنا و کوه‌های مجاور آن حتی در شرایط مساعد جوی و در فصل تابستان نیز به سختی صورت می‌گیرد؛ قطعاً با حضور بالگردهای امداد و نجات برای گشت هوایی، عملیات شناسایی سرعت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم محل دقیق حادثه سقوط هواپیما تا ساعت 2 الی 3 بعد از ظهر امروز توسط نیروهای متخصص به صورت کامل شناسایی شود؛ به احتمال زیاد لاشه هواپیما در نزدیکی روستاهای نقل و دنگزلو منطقه پادنای اولیا و بالای کوه دنا بوده است. با توجه به برخورد هواپیما به کوه و سرمای شدید هوا در ارتفاع 2 هزار متر، بعید است هیچ یک از سرنشینان هواپیما جان سالم به در برده باشند.

بالگردهای ارتش به کمک امدادگران شتافتند
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۹:۱۸

پس از آنکه تلاش های مکرر بالگردهای امدادی برای تجسس کامل منطقه به دلیل شرایط جوی به ثمر ننشست، از بالگردهای هوانیروز ارتش درخواست شد تا در محل حادثه حضور یافته و این کار را عهده دار شوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این خصوص به ایرنا گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد، اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست و جو به منطقه برسد.

دومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۹:۱۱
عکس از: صالحی، معتمدی، وثیق انصاری 
با توجه به شرایط، این پرواز نباید انجام می‌شد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۵

سیداحسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت هواپیمای ای تی آر آسمان، اظهار کرد: با وجود تشکیل ستاد بحران و اعزام چند گروه تجسس متاسفانه به دلیل شرایط بد جوی، بارندگی شدید و این‌که ارتفاع کوه دنا حدود 4000 متر است، هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است.

وی با تاکید بر این‌که باید سیستم ELT این هواپیما فعال می‌شد، افزود: این سیستم بلافاصله پس از برخورد با مانع بایستی فعال می‌شد تا موقعیت جغرافیایی هواپیمای را ارسال می‌کرد، اما سیستم مذکور عمل نکرده و هیچ سگنالی را تا الان ارسال نکرده است.

علوی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود سیستم مذکور در هواپیمای آسمان فعال نبوده است، تصریح کرد: بعید می‌دانم چنین مسئله‌ای اتفاق اتفاده باشد، این موضوع با جان انسان‌ها ارتباط دارد و نمی‌توان با این مسئله بازی کرد. احتمالا این سیستم از کار افتاده یا حساسیت آن کم شده است. این موضوع در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که خیلی از مسائل سقوط هواپیمای ای تی آر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، افزود: با توجه به شرایط جوی منطقه، دید بسیار کم و فشار ابرهای متراکم نباید پرواز با این هواپیما انجام می‌شد.

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به یاسوج پرواز کرد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۴

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

هنوز لاشه هواپیمای تهران-یاسوج کشف نشده/ چه کسی و چگونه فهمیده که همه سرنشینان جان باخته‌اند؟!/ این پرواز نباید انجام می‌شد

اختصاص دو پرواز برای یافتن اجساد مسافران هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۳

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک به حادثه‌دیگان سقوط هواپیما به فارس گفت: اورژانس هوایی یاسوج جهت جست‌وجو در کوه‌های پادنا و سیسخت به پرواز درامد و هم اکنون در مرکز eoc آماده باش کامل وجود دارد.

وی افزود: دو پرواز اورژانس هوایی یاسوج و گچساران در ساعت 7 و10 دقیقه صبح امروز جهت جست‌وجوی اجساد مسافرین هواپیمای تهران به یاسوج اختصاص یافت وبه سمت کوه‌های پادنا و دنا اعزام شدند. تلاش امدادرسان اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد همچنان جهت جستجو ادامه دارد.

خالدی گفت: پرواز بالگردهای این سازمان بر فراز رشته کوه‌های دنا با روشن شدن هوا آغاز شده، اما توده‌های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده است.

رصد سه نقطه احتمالی برای وقوع حادثه و پرواز پهبادها
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۰

محمدسعید شرفی، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی به فارس گفت:‌ از شب گذشته در 10 منطقه مستقر شده‌ایم و 3 تیم جست‌وجوی «سازمان هواپیمایی کشوری»، «شرکت فرودگاه‌ها» و «شرکت آسمان» عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

وی که در منطقه وقوع حادثه مستقر ‌است، افزود: تا ساعت 5 صبح امروز منطقه را رصد کردیم و به 3 گزینه رسیدیم؛ از ساعت 6 صبح با حرکت پهپادها و همچنین جست‌وجوی 200 نفر از کوهنوردان در مناطق اطراف عملیات جست‌وجو آغاز شده است. همچنین از یاسوج و شیراز هلی‌کوپترهای جست‌وجو حرکت کردند و در حال حاضر در حال رصد هوایی منطقه هستند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی بیان کرد:‌ طبق اطلاعات هواشناسی تا ساعت 12 امروز هوا در منطقه مناسب است و امکان جست‌وجو وجود دارد و از ساعت 12 مجدداً به علت بارش‌ها و مه امکان جست‌وجو کمتر می‌شود. عملیات جست‌وجو از ساعت 5 صبح آغاز شده است و تا همین الان پهپادها در ارتفاعات پایین و تیم هوانوردی و هلی‌کوپتری در ارتفاعات بالا در حال جست‌وجو هستند.

وی اظهار داشت: در شرایط نامساعد جوی اگر امکان جست‌وجو از طریق کوهنوردان و هلی‌کوپترها فراهم نبود فقط پهپادها عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند؛ اما هنوز هیچ یک از تیم‌های زمینی، هلی‌کوپتری و پهپادی در ارتباط با اینکه اثری از لاشه هواپیما یافته باشند به ما اعلام نکرده‌اند.

اعزام تیم‌های دی‌وی‌آی به منطقه سقوط هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۲۸

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا به فارس گفت: دو اکیپ تیم های دی وی آی برای شناسایی اجساد قربانیان به محل اعزام شدند. تیم های کمکی تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: دو اکیپ تیم های دی وی آی استان اصفهان در همان ساعات اولیه همانند سایر سازمان ها به منطقه حادثه اعزام شدند و همچنین تیم های دی وی آی استان های چهار محال و بختیاری، اصفهان و فارس در آماده باش کامل هستند.

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۱۰

هنوز لاشه هواپیمای تهران-یاسوج کشف نشده/ چه کسی و چگونه فهمیده که همه سرنشینان جان باخته‌اند؟!/ این پرواز نباید انجام می‌شد

بازخوانی ۲۴ ساعته جعبه سیاه هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۰۱

علیرضا منظری، معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به تسنیم گفت:‌ ELT سیستمی است که به ماهوار نصب می‌شود و سیگنال‌هایی که از آن ساطع می‌شود به ماهواره ارسال شده و محل وقوع سانحه را نشان می‌دهد. حالا این‌که این هواپیما چرا نمی‌تواند سیگنال‌های ELT را ارسال کند، باید هواپیما را پیدا کرده و آنرا ببینند و بگویند علت چیست.

وی افزود: آن چیزی که مشخص می‌کند چه اتفاقی برای هواپیما روی داده، اطلاعات جعبه سیاه و موقعیت سقوط هواپیماست. کارشناسان فنی زمانیکه موقعیت افتادن هواپیما را ببیند می‌تواند درباره این‌که چه اتفاقی برای هواپیما افتاده، اظهارنظر کنند.

منظری تاکید کرد:‌ اظهارنظرها درباره دلایل سقوط هواپیمای ATR فرضیات اشخاص بوده و کارشناسی نیست. ارتباط رادیویی که هم‌اکنون ثبت شده این بوده که هواپیما در آن نقطه طبق دستورالعمل ارتفاع را تغییر می‌داد، اطلاع داده است و مرکز کنترل این اجازه را داده است.

وی بیان کرد:‌ اطلاعات جعبه سیاه نشان می‌دهد چه اتفاقی قبل از وقوع حادثه روی داده است، اگر جعبه سیاه پیدا شود ظرف 24 ساعت قابل خواندن است. اگر هواپیما مستقیم سقوط کرده باشد اجزای هواپیما راحتر پیدا می‌شود اما اگر هواپیما به کوه برخورد کرده باشد پیدا کردن قطعات و جعبه سیاه آن مقداری مشکل است.

چه کسی و چگونه فهمیده که همه سرنشینان جان باخته‌اند؟!
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۰۰
ساعات زیادی از تایید خبر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج می‌گذرد اما هنوز کسی نتوانسته خود را به محل حادثه برساند. وضعیتی که به گفته مسئولان ناشی از شرایط بد جوی در محل حادثه است و البته مشکلاتی مانند فقدان بالگردهای دید در شب هم به کمک آن آمده است.

اما وقتی هنوز کسی نتوانسته به محل حادثه برسد و لاشه هواپیما و پیرامون آن را بررسی نماید، از کجا متوجه شده‌اند که تمامی سرنشینان هواپیما جان باخته‌اند؟ آیا می‌شود گفت چون برخورد سهمگین بوده و در ارتفاعات سرد رقم خورده و...، پس حتما همه سرنشینان جان باخته‌اند؟ اگر آن احتمال های ضعیف رخ داده باشد و کسی جان به در برده باشد چه؟ آیا یاس و نومیدی بر همه مان مستولی شده که حتی کورسوی امیدی به بقای هیچ کدام از سرنشینان هواپیمای سقوط کرده نداریم یا موضوعی ناگفته، مسئولان را به این اطمینان رسانده است؟!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
منظور این بوده ک حتی اگر کسی هم زنده مونده به خاطر بی عرضگی ما و تاخیر در انجام کارها میمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
واقعا مملکت شیر توشیری داریم
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
بعد با این همه با هم دنیا هم سرشاخ میشیم واز منم منم هم نمی افتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
اون زمان که هواپیمای وزیر راه دولت خاتمی داخل جنگل سقوط کرد ماهواره آمریکا دقیقا جاش رو اطلاع داد.چرا از آمریکا نمی پرسین که بهتون هواپیماتون رو پیدا کنه و تحویلتون بده
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
در ماجرای هواپیمای مالزی هم تمام سیستمهای مکان یابی ان هواپیما از کار افتاده بود. در سانچی هم همه سیستمهای ارتباطی سانچی و کشتی چینی از کار افتاده بود. هواپیمای مالزی هنوز بعد از چهار سال چون روی اقیانوس بود مفقود است. هواپیما یاسوچ بالخره پیدا خواهد شد چون روی خشکی است . هواپیمای المانی هم از بارسلونا به اشتوتگارت دقیقا دچار همین سانحه شد. ابتدا بر روی مدیترانه و هنگام چرخش به سوی شمال تمام ارتباطات ان قطع شد و با سرعت بالایی به کوههای الپ بر خورد کرد. المانیها که معمولا همیشه چند ماه تحقیق می کنند و تا جعبه سیاه بررسی نشود از عامل حادثه گزارشی نمی دهند ظزف کمتر از 24 ساعت خودکشی کمک خلبان را عامل حادثه اعلام کردند. به هر حال در این مورد هم متاسفانه بیشتر و بیشتر متوجه می شویم که یک سقوط عادی به خاطر نقص فنی نبوده. هیچ نقص فنی نمی تواند باعث سقوط فوری شود و حتی 10 ثانیه به خلبان فرصت کمک خواستن ندهد. متاسفانه داستان جان باختن مردم بیگناه از مالزی تا امریکایی تا سانچی و روسی و این مورد ادامه دارد. امیدارم که اشتباه کرده باشم ولی همه شواهد نشان از درستی وجود دستها شومی است که برای ابر قدرتی این همه به مردم دنیا خسارات وارد می کند. تا این دستها و جنگ قدرت پنهان افشا نشود باز هم شاهد قربانیان دیگری خواهیم بود. در کمتر از یک هفته دو هواپیما روسی و ایرانی مانند هم دچار سانحه شدند و از صفحه رادار محو شدند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
24 ساعته لاشه يه هواپيما رو نتونستن پيدا كنن ...بعد ميخوان دنيا رو هم بگيرن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
خوب شما برو پیدا کن عزیزم
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
سه ساله که هواپیمای مالزی ناپدید شده!! اونهایی که دنیا رو قبلا گرفتن نتونستن پیداش کنن!!!
مژگان
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
هواپیمای مالزی بر روی اقیانوس هند گم شده می فهمی اقیانوس چیه دیگه؟ یعنی وسعتش از تصور شما خارجه بعد هم حرکت داره و بعد چون اقیانوس از آب تشکیل شده و به طور اتفاقی این آب موج می خوره، هم اجسام داخلش فرو می روند و هم اجسام شناور رو تا کیلومترها جابجا می کنه.
فرق هواپیمای مالزی با این هواپیما اینه!
پهپادهای سپاه که پشه رو تو آسمون می زدند! چی شد پس؟ نمی تونند یه لاشه هواپیما رو پیدا کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
پاسخ به کاوه:
هواپیمای مالزی رفته بود کف دریا... واسه همین نتونستن پیداش کنن....هواپیمایی آسمان رو زمین سقوط کرده جایی که میشه راحت دید.... فرقش اینه
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
فرمانده پدافند هوایی چند ماه پیش توی رسانه میلی گفتن
اگه یکی از هواپیماهای مسافربری به اندازه چند متر از مسیر پروازش جابجا بشه ما متوجه میشیم و بهش اختار میدیم
حتی چند مورد هم مثال زدن
حالا سوال اینه که آقای اسماعیلی چرا پس گذشتن چند روز حتی نمیدونید هواپیما کجاست

فقط بلدید بلوف بزنید
فقط بلوف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
تمامی مسئولین از وزیر راه و معاون ها و رئیس هواپیمایی کشوری و فرودگاه یاسوج باید استعفا دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
استعفا؟ اینجارو باسوییس اشتباه گرفتی دداچ !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
مسئولین ما و استعفا؟ استغفرالله
زبونت رو گاز بگیر. اقایان دست از خدمت رسانی برنمیدارن
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
آقا استعفا کار آبرومندیه .اینها باید استیضاح بشن .آخوندی با اون ثروتش مگه براش مهمه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
ای آقا ! این ها یک لیست سالم و بی حاشیه از سرنشینان نمی تونن بدن !
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
فرار به جلو کردن همگی...
امان از بی کفایتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
بازاز سياه فروش بليط ليست درست حسابي هم نداره
شهاب
|
Germany
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
از حس ششم استفاده کردند چه اشکال داره مگه!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
میخوان مثل سانچی بیخود امید ندن. این دفعه فوری گفتن همه مردن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
تقصیر جمشید بسم الله هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
آقای علوی ! مگر جان انسان ها در ایران ارزشی دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
مدیریت فن آوری های روز و نو نیاز به پول دارد و منابع مالی
فراوان از یک سو پول ملی ما از بی ارزشترین ارزهای جهان شده توان خرید جهانی ندارد
از یک سو عدم درآمد ملی و مشکلات جهانی و سیاست های شبه ریاضتی برای امور اجرایی و
سبب شده مدیران به اسم صرفه جویی دست به فشرده سازی و حذف بزنند
این برای ایمنی و صحت این دستگاه های عریض و طویل سمی است کشنده
ببینید قرار نیست با یکم هوای سرد باد و بوران هواپیمایی سقوط کند اما در این زنجیره مشخص می شود خیلی از حلقه های ایمنی به نام تشریفات غیر ضرور حذف شده
گویا حتی آبونمان سیستم elt پرداخت نشده و نمی توان سیگنالی از لاشه این هواپیما یافت نشده
در حادثه راه آهن هفتخوان مهمترین عامل همکاری نکردن با شرکت های معتبر جهانی برای راه اندازی سیستم های سیگنالینگ بود از طرف عدم بودجه کافی برای تهیه اقلام ترمزی واگن ها چرا چون بودجه کافی برای نگهداری و تعمیرات واگن ها وجود ندارد حقوق ها پرداخت نمی شود در قراردادها نهایت بی انصافی علیه نیروی انسانی و کارکنان اعمال میشود تا قرارداد ارزانتر بسته شود
بخش به اصطلاح خصوصی قادر به گرداندن امور نیست چون صرفه ندارد از طرفی اگر زیاد هر چیز به بخش خصوصی واگذار کنید بخش عمده ای از مردم بیکار استعمار شده می شوند بخش دولتی هم سالم و حکمت آمیز نیست و بشدت سیاست زده است و...
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟