بازدید 1551

رشد سه درصدی پذیرش دانشجوی خارجی

کد خبر: ۸۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 10 September 2018

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه با رشد سه درصدی در جذب دانشجو مواجه بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، عباس کاویانی اظهار کرد: برای سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ حدود ۱۴۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۱۹۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۳ نفر در مقطع دکترا پذیرش خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۵۴ درصد دانشجویان را زنان و ۴۶ درصد را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در مرکز زبان فارسی ۳۳۶ زبان‌آموز از ۱۸ کشور مشغول به تحصیل هستند، همچنین ۴۰۸ دانشجوی خارجی نیز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی اعلام کرد: ۵۳ واحد دانشگاهی وزارت علوم در قزوین وجود دارد که دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ۳۵ درصد دانشجویان استان را به خود اختصاص داده اند.

کاویانی مطرح کرد: هرم هیئت‌علمی رو به رشد است و جهش به سمت مرتبه دانشیاری و استاد تمامی است و از سال ۹۲ تا سال ۹۶ در پذیرفته‌شدگان المپیاد دانشجویی رتبه‌های زیر ۱۵ کشوری ۱۰۰ درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هفت دانشکده و یک مرکز آموزش زبان وجود دارد، افزود: در میان دانش‌آموختگان این دانشگاه تاکنون ۲۵ هزار نفر در مقطع کارشناسی،۵۶۹۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۸ نفر در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به تعداد رشته‌ها در این دانشگاه تشریح کرد: ۳۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۷۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۴ رشته نیز در مقطع دکترا داریم.

وی تأکید کرد: رویکرد دانشگاه، توسعه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است به همین جهت ضروری است تا نیازهای تخصصی استان به دانشگاه ارجاع داده شود.

کاویانی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی رشد قابل‌توجه دارد که سه دانشکده معماری، علوم و تحقیقات اسلامی و دانشکده فنی و مهندسی دو در حال احداث هستند که دانشکده معماری در مهرماه ۹۷ افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: المپیادهای علمی- دانشجویی منطقه‌ای با حضور دانشگاه‌های چهار استان برگزار می‌شود که برگزیدگان آن برای المپیاد کشوری اعزام می‌شوند که حضور دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره) در این المپیاد ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نیمه دوم شهریورماه آغاز و جشن دانشجویان جدیدالورود و دانش‌آموختگان نیز در نیمه اول مهرماه برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات