تهدید ذبیحی: شکایت از نمایندگان مجلس و مسئولان

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در اين گفت‌وگو با تاكيد بر اين كه در يكي ـ دو ماه گذشته اجحاف زيادي به حق و حقوق شخص من شده است، گفت: متاسفانه كساني در فضاي اجتماعي جامعه اين كار را كرده‌اند كه خودشان داراي مسووليت و دو ـ سه نفرشان هم نماينده مجلس شوراي اسلامي هستند، اين در حاليست كه اگر بخواهم در مورد احقاق حقوق خودم اقدام كنم، مي‌توانم در دادگاه از آن‌ها شكايت كنم.
کد خبر: ۸۳۷۷۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۵ 30 January 2010
|
2857 بازدید
هنوز يك‌سال از مديريت ذبيحي بر تامين اجتماعي نگذشته است. مديريتي كه هم‌اكنون نه تنها مورد انتقاد و هجمه‌هاي برخي از نمايندگان مجلس و رسانه‌ها قرار گرفته، بلكه برخي از اعضاي هيات مديره تامين اجتماعي نيز با طرح مسايلي نظير استفاده از نيروهاي ناكارآمد، بدهي بي‌سابقه به موسسات طرف قرارداد و به دنبال آن اخذ وام بانكي، تمكين نكردن مديرعامل نسبت به اجراي مصوبات هيات مديره و غيره، ذبيحي را متهم به قانون‌گريزي مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، گذشته از مباحثي كه در مورد نقض ماده 17 قانون نظام جامع عنوان مي‌شود، در اين ميان ذبيحي تنها خود را تابع مصوبات دولت مي‌داند و حتي هرگونه تغيير و يا اصلاح اساسنامه سازمان متبوعش و اجراي آن را منوط به ابلاغ و اعلام رسمي آن از سوي دولت ذكر مي‌كند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي پس از تاكيدات بسيار كارشناسان درباره بحران مالي و بدهي‌هاي سازمان پس از تصدي وي، بالاخره سكوت چند ماهه را شكست و در بين خبرنگاران حاضر شد و در نشست خود با رسانه‌ها با اعلام اعداد و ارقامي، وجود هرگونه بحراني را رد كرد.

با اين حال هنوز هم واكنش‌هاي منفي نمايندگان و برخي اعضاي هيات مديره تامين اجتماعي در مورد اقدامات و عملكرد ذبيحي در تامين اجتماعي از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌شود كه همين موضوع باعث شد تا علي ذبيحي، مديري كه كرسي سازماني كه به گفته خودش سازماني پولدار است را در اختيار دارد، سر حرف را باز كرده و ناگفته‌هاي خود از آن چه در جامعه در مورد وي عنوان مي‌شود را با ايسنا بازگو كند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در اين گفت‌وگو با تاكيد بر اين كه در يكي ـ دو ماه گذشته اجحاف زيادي به حق و حقوق شخص من شده است، گفت: متاسفانه كساني در فضاي اجتماعي جامعه اين كار را كرده‌اند كه خودشان داراي مسووليت و دو ـ سه نفرشان هم نماينده مجلس شوراي اسلامي هستند، اين در حاليست كه اگر بخواهم در مورد احقاق حقوق خودم اقدام كنم، مي‌توانم در دادگاه از آن‌ها شكايت كنم.

ذبيحي در اين باره كه در اين زمينه اقدام كرده‌ايد؟ اظهار كرد: خير، من آن‌قدر اين‌ها را كوچك مي‌دانم كه نه تنها اقدامي نمي‌كنم، بلكه هيچ كاري هم با آن‌ها ندارم.

وي ادامه داد: دو ـ سه نفر از كساني كه زياد در اين عرصه صحبت كرده‌اند از نمايندگان مجلس هستند كه به خاطر جايگاهي كه مجلس در نظام دارد، از آن‌ها شكايت نمي‌كنم.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در حالي كه از نمايندگان مجلس خواست تا جايگاه و حرمت مجلس را در فضاي اجتماعي جامعه حفظ كنند، انتظار خود از اين نمايندگان را اين گونه بيان كرد: از نمايندگان مجلس انتظار داريم پخته‌تر صحبت كنند و تا زماني كه اقدام قانوني نكرده‌اند، به كسي اتهام بيهوده‌ وارد نكنند.

وي با حالتي اعتراض‌گونه ادامه داد: اگر دستگاه‌هاي نظارتي بخواهند كنترل و نظارتي واقعي بر موضوع داشته باشند، پس چرا تا به حال كسي پيدا نشده تا بگويد به چه دليل و به چه ماده واحده‌اي شخصيت يك مدير را در فضاي سياسي و اجتماعي كشور خدشه‌دار مي‌كنند؟ آن هم بدون اين كه دليل قانوني داشته باشند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اين گفته كه به راحتي تهمت مي‌زنند، دروغ مي‌گويند و واقعيات را وارونه جلوه مي‌دهند، عنوان كرد كه اين اقدامات، كارهاي سياسي است كه در كشور متداول است.

ذبيحي افزود: همان جرياني كه تمايل ندارد، خدمات گسترده و فراوان دولت نهم و دهم به مردم ارائه و معرفي شود، اين كارها را انجام مي‌دهند و به دنبال آن بخشي از كارهاي مثبت و مهم دولت همواره مورد هجمه قرار مي‌گيرد و متاسفانه برخي از رسانه‌ها و مطبوعات نيز سعي در سياه‌نمايي آن‌ها دارند.

وي تصريح كرد: بنابراين وقتي در حق دولت با اين همه سيستم گسترده اين كارها را انجام مي‌دهند، اشاعه چنين مطالبي در مورد من كوچك كه عضوي از دولت هستم، امري طبيعي است و تنها دليلش نيز به ارتباط دوستانه من با دولت بازمي‌گردد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي يادآور شد: چند روز پيش برخي از مديران دولت عنوان كردند، به دليل فضايي كه در بيرون براي آن‌ها ايجاد شده، در مورد كارهايي كه انجام مي‌دهند، سياه‌نمايي مي‌شود و طوري نشان مي‌دهند كه گويي هيچ كاري صورت نگرفته و هجمه‌ها عليه من نيز طبيعي و در همين راستا است.

ذبيحي خاطر نشان كرد: خوشبختانه همه مردم نسبت به امور آگاه، مطلع و باهوش هستند و بهترين محكمه، محكمه در حضور ملت است.

طوبايي اساسنامه جديد را قبول نداشت، پس بركنار شد

فعلا رقم عيدي بازنشستگان تامين اجتماعي نيز مشخص نيست

وي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا در مورد بركناري طوبايي ـ رييس سابق سازمان بازنشستگي كشوري نيز گفت: تنها دليل بركناري طوبايي اين بود كه با گذشت 9 ماه از همكاري وي، اما اساسنامه جديد سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري را قبول نداشت و حاضر نبود آن را عملياتي و اجرا كند.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي همچنين در مورد تعيين رقم عيدي‌هاي بازنشستگان و مستمري‌بگيران اين سازمان نيز عنوان كرد: هنوز دولت رقم عيدي ها را تصويب نكرده است، لذا فعلا رقم عيدي بازنشستگان تامين اجتماعي نيز مشخص نيست و در اين باره تصميم‌گيري نكرده‌ايم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟