رئیس دانشگاه آزاد گفت: برنامه داریم در ستاد این دانشگاه فعالیت های معاونت ها را به صورت محتواگرایانه دنبال کنیم.
به گزارش مهر، محمد مهدی طهرانچی صبح امروز در حاشیه افتتاح نخستین جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد در سازمان مرکزی این دانشگاه در پاسخ به مهر گفت: در زمینه چارت سازمانی نگاه جدیدی در حوزه ستادی داریم.
وی افزود: ما در حوزه علوم پزشکی اهتمام خاصی داریم و در این معاونت آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی پیگیری می شود، بنابراین قرار است در ستاد این دانشگاه فعالیت ها به صورت محتواگرایانه دنبال شود.
رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در واحدهای استانی این دانشگاه، معاونت آموزشی و پژوهشی مانند گذشته فعالیت خود را انجام می دهند اما در ستاد دانشگاه تغییراتی در این معاونت ها ایجاد خواهد شد.
طهرانچی اظهارداشت: در حوزه علوم انسانی قرار است معاونتی ایجاد شود که در این معاونت، آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: جنس علوم انسانی، روش علمی و نوع رویکرد این رشته با رشته های مهندسی متفاوت است، بنابراین باید متفاوت به این حوزه نگاه کرد.
رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد: اگر آموزش و پژوهش مهندسی با علوم انسانی به یک دید مورد توجه قرار گیرد، در حق علوم انسانی جفا کرده ایم.
طهرانچی اظهارداشت: یکی از عواملی که باعث شده در زمینه علوم انسانی طرح های تکمیلی بالادستی اجرا نشود، به این دلیل است که در این حوزه ساختار و سازوکار مناسب تهیه نشده است.
وی عنوان کرد: بنابراین برنامه داریم در ستاد دانشگاه آزاد آموزش در ذیل مهندسی با نگاه مهندسی، آموزش در ذیل علوم انسانی با نگاه علوم انسانی و آموزش در ذیل علوم پایه با نگاه علوم پایه داشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در زمینه حوزه انرژی و مواد یک شورای راهبردی تشکیل شده و در این شورا صدها زمینه پژوهشی منسجم با هدف رفع مشکلات و چالش های پیش روی کشور ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه مهارت و شایستگی برای دانشجویان در دانشگاه آزاد طراحی شده که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.
مفهوم علم وتکنولوژی ناقص به کشور وارد شده است.
وی افزود: به دلیل اینکه مفهوم تکنولوژی ناقص به ایران وارد شده شاهد آن هستیم که دانشگاه نگاه جامعی به فناوری نداشته باشد.
طهرانچی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه دانشجویان نمی توانند بسترساز اشتغال باشند این است که قرار است کارشناس کل در یک موضوع تربیت کنند و این کارشناس نمی تواند در فضای رو به جلو فعالیت داشته باشد.
وی اظهار داشت: اگر می خواهیم به آینده کشور فکر کنیم باید الگوهای ذهنی خود را از مفهوم آموزش، پژوهش و فناوری تغییر دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: آموزش عالی ما با مفهوم کارشناسی تعریف شده و از این مدخل به تحصیلات تکمیلی دست یافتیم که همین امر موجب شده به صورت کلیشه وارد آموزش عالی شویم.
طهرانچی تاکید کرد: لازم است در حکمرانی آموزش و پژوهش به معنایابی نوآوری و فناوری به صورت مجدد بیندیشیم.
وی گفت: تسهیلات تکمیلی باید هدفمند شود چرا که نمی توان با یک مجموعه گسسته فعالیت کرد.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: برای هدفمندسازی تحصیلات تکمیلی و فعالیت های فناورانه دانشگاه آزاد سراهای نوآوری در این دانشگاه راه اندازی شد که در این سراها ایده به محصول و علم به ثروت تبدیل می شود.