سه ایراد بزرگ پلیس راهور ناجا به طرح ترافیک تهران

به رغم آنکه مسئولان شهرداری تهران، از موفقیت آمیز بودن تغییرات صورت گرفته در طرح ترافیک تهران خبر می‌دهند، به باور رئیس پلیس راهور ناجا، این تغییرات دارای اشکالاتی بزرگ است؛ اشکالاتی که سه موردشان از خلال سخنان سردار هادیانفر قابل یافتن است و نتیجه رسیدگی به آن‌ها ممکن است فرجام طرح ترافیک تهران را تغییر دهد.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 02 June 2019
|
15704 بازدید
|
تابناک اجتماعی -

به رغم آنکه مسئولان شهرداری تهران از موفقیت آمیز بودن تغییرات صورت گرفته در طرح ترافیک تهران خبر می‌دهند، به باور رئیس پلیس راهور ناجا، این تغییرات دارای اشکالاتی بزرگ است؛ اشکالاتی که رفعشان به شدت ضروری‌ است.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که موعد شروع اجرای طرح ترافیک سال ۹۸ تهران از راه رسیده، صبح امروز سردار کمال هادیانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه از واقعیتی در خصوص این طرح پرده برداشت که شگفت آور به نظر می‌رسد؛ اینکه طرح جدید هنوز به دست ایشان نرسیده است!

رئیس پلیس راهور ناجا در این باره گفت: «طرح شهرداری تهران در حوزه طرح ترافیک قرار شده مکتوب به پلیس راهور ارسال شود. کلیات این طرح از سوی شهرداری تهران به پلیس راهور ناجا ارسال شده البته شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی ترافیک این طرح را تصویب و در انتظار تأیید پلیس راهور ناجا هستند؛ چرا که پایتخت حساسیت خود را دارد.»

اظهارنظری که نشان می‌دهد طرح ترافیک هنوز با جزئیات و کامل به پلیس راهور واصل نشده و برای اجرا مصوبه این نهاد را دریافت نکرده است. اشکالی بسیار بزرگ که بروز آن در دومین سال تغییر و تحول طرح ترافیک تهران در تیم جدید شهرداری، انتظار بروزش نمی‌رفت؛ هرچند می‌دانیم پیش از این نیز در این روند تغییر، اشکال بزرگی رخ داده است.

اشکالی که در دریافت عوارض از رانندگانی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شده بودند بروز کرده و واکنش پلیس و شورای شهر تهران را در پی داشت؛ واکنشی که به شکایت قضایی پلیس از شهرداری رسید؛ شکایتی که سردار هادیانفر در تشریح آخرین وضعیت آن گفت: «شکایت پلیس از شهرداری تهران در دست اقدام است؛ این موضوع مربوط به سال ۹۷ بوده و موضوع طبق روال پیگیری می‌شود.»

اشکال بزرگ دیگری که شهرداری قصد ندارد زیر بار آن برود تا جایی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید دارد عوارض دریافت شده قانونی بوده و به هیچ عنوان به حساب پرداخت کنندگان برگشت داده نخواهد شد. این در حالی است که پیشتر پورسیدآقایی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده بود با ارائه توضیحات به پلیس، شکایت ایشان منتفی شده و ماجرا پایان یافته است.

ادعا‌هایی که با توجه به سخنان امروز رئیس پلیس راهور ناجا رنگ باخته و مشخص شده شهرداری و پلیس در اختلاف بروز کرده چشم انتظار صدور رأی هستند؛ رأیی که می‌تواند بر طرح ترافیک تأثیر بگذارد و تعامل پلیس و شهرداری و حتی فراتر از آن، شورای شهر و شورای ترافیک و شهرداری تهران و پلیس را تحت تأثیر قرار دهد.

البته ماجرا به این موارد محدود نمی‌شود و آن گونه که سخنان امروز رئیس پلیس راهور نشان داد، طرح ترافیک جدید دارای اشکال بزرگ دیگری نیز هست که ظاهرا تدابیری برای رفع و رجوع آن در دستور کار قرار گرفته است؛ اشکالی که به باور پلیس در نتیجه ندید گرفتن نقش وانت بار‌ها در طرح جدید بروز کرده است.

آن گونه که هادیانفر گفته، «از زمانی که در مرکز اصلی شهر تهران به وانت بار‌ها پلاک سفید ارائه شده است، شاهدیم که موتورسیلکت سواران نقش وانت بار را ایفا می‌کنند و به نوعی باعث بی نظمی در شهر و عبور و مرور هستند. از همین جا اعلام می‌کنم وانت بار‌هایی که پلاک سفید دارند و برای تردد در مرکز اصلی شهر متقاضی دریافت پلاک عمومی هستند به شرطی که فرسوده نباشند، در اولویت دریافت خدمات می‌باشند.»

به تعبیر بهتر، پلیس بر این باور است که باید وانت‌ها به عرصه حمل و نقل بار در تهران بازگشته و جایگاهشان را که موتورسوار‌ها گرفته اند، بازپس گیرند و به این منظور، تدابیری اتخاذ کرده اند تا وانت‌های دارای پلاک سفید بتوانند پلاک عمومی دریافت کرده و به سادگی وارد محدوده طرح ترافیک شوند؛ راهکاری برای جبران نقیصه دیگر طرح ترافیک فعلی.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
آیا الویت اول آلودگی نیست؟
مطابق نظر خود پلیس هر موتور سیکلت 12 برابر یک خودروی متوسط الودگی دارد.
پس آیا زمان آن نرسیده است که موتورسیکلت ها بطور کلی شامل طرح ترافیک بکنیم؟
بله مشکلات کشور زیاد است و مشکلات مردم زیادتر و مشکلات قشر موتور سوار بیش از همه است.
ولی آیا در ارایه طرح های شهرداری و پلیس میتوان یک موضوع را (موتورسیکلت) کاملا ندیده گرفت و بار آنرا در جای دیگری قرار داد؟
اگر تردد موتورسیکلت هم تابع قواعدی باشد، یقینا مشکلات دیگر نیز منطقی تر حل میشود.
اینکه موتورسیکلت ها را کنترل میکنند که پلاک داشته باشند یا گواهینامه داشته باشند ویا موارد مشابه، هیچ ارتباطی با موضوع ندارد و مجوز حرکت این وسیله در سطح راهها و خیابانهای کشور است.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
آیا الویت اول آلودگی نیست؟
نخیر. کاملاً مشخص است که الویت اول و آخر کسب درآمد چند ده میلیاردی در روز، از عوارض ورود خودرو به محدوده مد نظر آقایون است (که البته محل زندگی خودشون بیرون از این محدوده ها است و به راحتی میتوانند خودروهای خود و افراد خانواده را بیرون بیاورند)
اگر راست میگوند و میخواهند ترافیک را کم کنند محدوه میرداماد، به بالا که ترافیک عصرگاهی و صبحگاهی بیشتری نسبت به محدوده فعلی دارد
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
دوست عزیز شما که تخصص در امور شهری نداری چیزی نگو موتور سیکلت خوب دست مردم بدن نه الودگی هوا داره نه صوتی بلعکس کمک بزرگی به حمل نقل شهری هم میکنه در ضمن مشگل کور ترافیک هم حل میشه منتهی با فرهنگ سازی صحیح .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
این اشکالها همش سر دریافت عوارض از شهروندا ن می باشد متاسفانه هیچ گونه مزایایی برای شهروندان بخصوص کسانیکه داخل طرح زندگی می کنند ویا سایر هم وطنانی که از شهرها واستانهای دیگر برای مسافرت یا کار اداری وارد تهران می شوند در نظ رگرفته نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
تکلیف ما که ماشین رو فروختیم و کلی عوارض ورود به طرح دادیم تا آقایان هرروز جریمه و اضافه اش نکنند چی میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
من هر بار کارم به راهنمایی رانندگی میفته بیشتر متقاعد میشم که باید قانون رو زیر پا گذاشت. مجموعه ای که خود مملو از پورسانت و بی قانونی و حق خوری است نمیتونه نظم رو در جامعه برقرار کنه. واقعا متاسفم از این ساختار مریض
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
نقص های دیگری هم دارد که چون از جیب ملت هزینه میشه برای مسئولان ارزشی نداره
1-وقتی قرار باشه که برای هر روز عوارض تردد از ماشینها اخذ بشه عوارض اخذ شده قبلی از وسایل نقلیه چه معنایی داره و چرا باید گرفته بشه؟
2- کسانی که منزلشان داخل طرح هست چرا باید برای اینکه منزلشون داخل طرح ترافیکه عوارض اضافی بدن؟
3- بازهم این طرح های من در آوردی به نفع سرمایه دارانی که هر کدام چندین ماشین دارند و خانه هاشان بالای شهر هست و اوضاع مالی خوبیدارند از این عوارضها معاف میشن و اقازاده هاشون راحت دور دور می کنن در خارج از طرح
4-چرا باید برای وسایل نقلیه ای که فقط مجازند نیمی از سال تردد کنند انهم با هزینه حق بیمه کامل باید بدهند؟
5- اگر مشکل انطور که علمای مدیر شهری در تهران می گویند مشکل الودگی هوا هست چرا باید روزهایی که هوای تهران کاملا پاک هست و هیچ مشکلی هم ندارد این طرح اجرا بشه؟ در نتیجه مشکل الودگی هوا نیست بلکه دعوا سر پول تو جیب ملته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
این پورسید آقایی خارچشمه نظام و مردمه... بندازینش بیرون این پول پرستو!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
به جای این کار بهتر است بر روی بنزین مصرفی پایتخت مالیات 5 درصدی اعمال شود و بنزین در تهران با 5 درصد قیمت بالاتر فروخته شود تا هزینه های شهرداری از این طرح ها تامین شود
یا باید بر روی هر خودرو GPS‌نصب شود و بر مبنای مسافت طی شده عوارض پرداخت کند و هرچه بیشتر از ماشین استفاده کند میزان عوارض بیشتر شود و این خود باعث کنترل رفت آمد در شهر می شود و یک منطقه خاص مانند محدود زوج و فرد را در بر نمی گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
تا پول مفت دست خیلی ها هست،هیچکدوم از طرح هایی که پولی باشه سر و سامون نمیگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
عجب بلبشوییه!! چرا از کشورهای دیگه الگو نمیگیرید!!
ماشالا همه صاحبنظرن!!
آریا
|
United States of America
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
دعوا بر سر لحاف ملا است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
در ایران بر خلاف بقیه کشورها اول اقدام می کنند و بعد کارشناسی و مطالعه می کنند چون خبرگان در پایین و کارنابلدان در بالا هستند
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
آقا شمارو بخدا سر دبیر هستی یا هر کسی این نظر من رو بخون جان مادر و پدرت پیگیر بشو بخدا حق ما نیست این طرح ما از قبل از زوج و فرد ساکن این محدوده بودیم الان این طرح ها باعث شده این محدوده شده برزخ

این طرح زوج و فرد بذارید همون حالت قدیم بمونه اگر بر نمیداریدش به کی قسم این کارا راه رفع مشکل نیست

این شهرداری اصول شهرسازی رو بلد نیست این وضع ترافیک بخاطر چند مورد هست:

1- راه ها نا بسامان و غیر استاندارد هست: الان مثال واضح که بخوام بگم شما بیاید پل گیشا دور برگردان جدید رو ببینید جای عبور یک لاین ماشین هست ولی قدیم جای عبور دو ماشین بود الان هم ماشین ها میان اون قسمت تنگ شده دو لاین برن هی یکی میره یکی نمیره تازه همین تک لاین جدیدا موتور سوار ها خلاف جهت میان

یا برداشتن درب بیمارستان قلب رو جلو دوربرگردان ساختن که تاکسی ها و اینها میان وامیستن و تا میای دور بزنی ترافیک میشه بعد پلیس میاد راه دو برگردون رو میبنده باید بری دور برگردان زیر پل گیشا و اونجام ترافیک تا برسی یه مسیر دو دقیقه ای برای دور زدن میشه نیمساعت و کلی آلودگی و ترافیک بیشتر و مصرف سوخت

موقعی که داشتن در بیمارستان رو بازسازی میکردن خب شهرداری چرا نگفت یکم ببرید بالاتر بخدا این دوربرگردان از قبل از بیمارستان اینجا بود

یا شما کردستان به سمت قرل قلعه میای نرسیده به زیر گذر درب دیگه تره بار هست یه ایستگاه اتوبوس هم هست شما صف ماشین ها که میخوان برن داخل میاد به سمت ورودی بزرگراه بعد هم تاکسی ها یهو میپیچن مسافر سوار و پیاده بکنن این مسیر رو در نظر بگیر شما بخوای از بقل زیر گذر بری بندازی بالای امیرآباد هم خطر ناکه هم ترافیک زیاد شده

2- پلیس خودش مقصر هست: دو برگردان جلوی بیمارستان رو میبندن یا مثال دیگه در ساعتی که خارج از طرح شما بری سمت ونک بخوای از کردستان بیای بری زیر پل میبینی بستن باید بری از ملاصدرا بندازی بیای که چی بشه؟؟؟
بازم بگم وسط چمران رو مانع میذارن ماشین ها راهشون تنگ میشه

باز بگم دستکاری چراغ های راهنمایی هست

باز بگم آموزش نداشتن پلیس های وظیفه و کادر برای هدایت بار ماشین ها در نبود چراغ هست که میدازن خیابون پر میشه بعد سمت دیگه رو آزاد میکنن میدن توی هم گره میخوره

3-رانندگی بد: الان از وقتی اسنپ و اینها اومده اکثر راننده ها سرشون داخل گوشی هست یا یسری حرف میزنن با گوشی یا رانندگی با ترس دارن و انگار اومدن قدم زدن وسط اتوبان لاین وسط قدم میزنن

یا دیدم برای فرار از دوربین میپیچن جلو اتوبوس و پشتش میرن یا کلی موارد دیگه

شمارو بخدا قسم ما از این طرح ها خیلی صدمه خوردیم نصف سال ماشین در نمیاریم یه ماشینم بیشتر نداریم الان انصاف نیست هم عوارض کامل بدیم هم عوارض طرح بدیم هم 20 روز ماشین در بیاریم در کل سال 80 روز باقی ملت و پولدار ها 365 روز سال

جان هر کسی دوست دارید پیگیر بشید بخدا دیگه توان نمونده برای هزینه اضافی... کرایه تاکسی و اتوبوس با اون شلوغیش گرون شده و مترو هم که افتضاح تر از همیشه ما برای یه کار مثل خرید رفتن بازارچه باید کلی هزینه کرایه بدیم اون موقع
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟