بیانیه مرجعیت دینی عراق درباره تظاهرات مردمی

کد خبر: ۹۳۳۹۷۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 01 November 2019
|
3455 بازدید
مرجعیت دینی عراق امروز- جمعه- با انتشار بیانیه‌ای درباره تظاهرات و حوادث اخیر عراق، از تظاهرات صلح‌آمیز مردم حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجعیت دینی عراق امروز -جمعه- بیانیه‌ای را درباره حوادث و تظاهرات اخیر منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «با ادامه اعتراض‌های مردمی برای اصلاح در بغداد و برخی از استان‌های دیگر درگیری‌های تأسف‌آوری بین تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی به وجود آمد که باعث ریخته شدن خون بسیاری از افراد بی گناه شد».

مرجعیت دینی بر موضع معروف خود در محکومیت تجاوز به تظاهر کنندگان صلح‌طلب و تمام انواع خشونت غیر قابل توجیه تأکید و بر محاکمه عاملان این جنایت‌ها اصرار می‌کند.

احترام به اراده مردم عراق در تعیین نظام سیاسی و اداری کشورشان از طریق برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی و انتخابات دوره‌ای پارلمان اصلی است که مرجعیت دینی به آن پایبند بوده و از زمان تغییر نظام سابق بر آن تأکید کرده است.

مرجعیت امروز نیز بر لزوم اصلاح تأکید و آن را امری حتمی می‌داند، اما باید گفت که اصلاح و لوازم آن موکول به اراده مردم است و هیچ گروه یا فرد و یا مجموعه‌ای نمی‌تواند اراده مردم را مصادره به مطلوب کند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟