۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد

کد خبر: ۹۳۷۶۴۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 16 November 2019
|
3058 بازدید
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد، گفت: ۳۵۰۰ دانش‌آموز در جامعه عشایری هرمزگان تحصیل می‌کنند.
۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد/۳۵۰۰ دانش‌آموز در جامعه عشایری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا سیفی ظهر امروز در جلسه رؤسای ۲۲گانه آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: در سامانه «سناد» سه نوع مدارس با عنوان مدارس شهری، روستایی و عشایری ثبت شده است.

وی افزود: در استان هرمزگان مدارسی با نام مدارس عشایری وجود ندارد درصورتی که بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر، اعضاء جامعه عشایری هرمزگان را تشکیل می‌دهند.

سیفی با بیان اینکه در روستا‌های عشایری می‌توان با تاسیس آموزشگاه‌های عشایر، در راستای تحصیل راحت‌تر به این دانش آموزان کمک کرد، بیان داشت: با ثبت کد مدارس عشایری برای روستا‌هایی که با دانش‌آموزان عشایر دایر هستند، این مدارس از تسهیلات مناسب‌تری بهره‌مند می‌شود، زیرا سرانه مدارس عشایری سه برابر مدارس عادی است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش کشور به دنبال تحقق عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور است که وجود ۲۳۰ مدرسه یک نفره و ۱۰۰ مدرسه عشایری در کشور گواه بر این موضوع است.

وی تصریح کرد:استان هرمزگان در پوشش تحصیلی دانش آموزان دارای رتبه خوبی در کشور است و حتی در برخی مقاطع استان هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری جذب و پوشش تحصیلی را انجام داده است.

سیفی ضرورت تغییر نگاه در دستگاه تعلیم و تربیت کشور مطابق سند تحول آموزش و پرورش را لازم دانست و گفت: در کشور نظام آموزشی ما به صورت متمرکز اداره می‌شود بطوری که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از مرکز کشور برای استان‌ها ابلاغ می‌شود و استان‌ها مجری طرح‌ها و برنامه‌ها هستند که برای افزایش کیفیت آموزشی نیازمند آن است که این نگاه و روش تغییر کند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: نباید تمرکز فقط به پوشش تحصیلی باشد بلکه تربیت و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در رتبه مهمتری قرار دارد که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

سیفی، تربیت و بکارگیری نیروی انسانی با کیفیت در مدارس شهری و روستایی را مهم برشمرد و مبنای سند تحول نظام آموزش و پرورش را تأکید بر تربیت شش ساحت انسان‌ها دانست و بیان کرد: از این میان تربیت در دوره‌های مختلف تحصیلی، دوره ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش فزود: نباید دانش آموزان باهوش، متوسط و کم هوش را از همدیگر جدا کنیم و دانش آموزان دارا و ثروتمند باید در کنار دیگر دانش‌آموزان در یک کلاس درس قرار گیرند. ایجاد انواع مدارس و تفکیک دانش آموزان موجب شده دانش‌آموزان از برخی آموزش‌ها که از طریق همسالان و گروه‌ها منتقل می‌شود، محروم شوند.

وی خاطر نشان کرد: مطابق منویات رهبری پیرامون توجه به نخبگان و تیزهوشان، هدف رسیدگی و ایجاد شرایط و امکانات برای پرورش نخبه‌ها و تیزهوشان است نه اینکه از مقطع ابتدایی دانش‌آموزان را تست زن بار بیاوریم.

سیفی اظهار داشت: باید همه دانش‌آموزان در کنار یکدیگر قرار گیرند و سیستم آموزشی و پرورشی کشور با فراهم کردن شرایط، امکانات ویژه و بستر مناسب، موجب شناسایی نخگان و پرورش استعداد‌های نخبه کشور را فراهم آورد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟