سجادي:

من مدير را جو پشت ميز نشيني نگيرد!

من هم باشگاه‌داري كرده‌ام. مي‌دانم عده‌اي هستند كه 48 ساعت پيش از مسابقه دنبال پر كردن سكوهاي خودشان هستند. وجه مكفي هم مي‌دهند تا دو اتوبوس پر از آدم را به استاديوم بياورند. اين كار درستي نيست. ما پشت پرده را هم مي‌دانيم ولي يك دست صدا ندارد. ما و فدراسيون بايد در كنار هم كار كنيم. بايد قوانين محكم‌تري وضع شود. جريمه‌ها مشخص شود و نقش كميته انضباطي معلوم شود.
کد خبر: ۹۸۲۶۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵ 12 May 2010
|
2902 بازدید
|
۲
حميد سجادي گفت: مقدمات انتقال باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي فراهم شده است.

به گزارش ايسنا، رييس مركز توسعه ورزش‌هاي حرفه‌اي و قهرماني سازمان تربيت بدني، اظهار كرد: شرايطي فراهم شده كه از واگذاري اين باشگاه‌ها به بخش خصوصي به نتيجه برسيم. انتقال دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در دستور كار قرار گرفته است. با توجه به اقدامات صورت گرفته به دنبال اين هستيم تا آنچه به صلاح دو تيم است صورت گيرد تا اين دو تيم به عنوان تيم‌هاي فوتبال برتر و پرطرفدار آينده خود را به نحو مطلوبي رقم بزنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه هيات مديره پرسپوليس چه زماني معرفي خواهد شد تصريح كرد: به زودي به اين مساله رسيدگي مي‌شود. بدانيد كه مسوولان غافل نيستند.

سجادي درخصوص وضعيت برگزاري مجامع فدراسيون‌هايي كه دوره سرپرستي شش ماهه آنها به پايان رسيده، يادآور شد: برخي از فدراسيون‌ها با سرپرست اداره مي‌شوند، بعضي از آنها در انتهاي دوره مديريت سرپرستي شش ماهه هستند، نگران نباشيد. زماني كه ما به همكاري در سازمان تربيت بدني دعوت شديم، 24 فدراسيون در بلاتكليفي به سر مي‌بردند. مجامع برخي از آنها بيش از دو سال بود كه برگزار نشده بود. ما سعي مي‌كنيم به زودي مقدمات برگزاري اين مجامع را فراهم كنيم تا شرايط ايده‌آل شود.

رييس مركز توسعه ورزش‌هاي حرفه‌اي و قهرماني سازمان تربيت بدني در پاسخ به اين پرسش رفتارهاي ليدرها در استاديوم‌ها و سالن‌ها به تماشاگران كشيده مي‌شود و در وضعيت بحراني قرار دارد، آيا سازمان تربيت بدني برنامه‌اي در اين خصوص دارد، خاطرنشان كرد: اين موضوع خوشحال كننده نيست. فقط پر كردن سكوها خوب نيست. از ديدن گزارشي كه از جنجال ديدار تيم‌هاي واليبال پيكان و سايپا پخش شد، تاسف خوردم. اين وضعيت خوشحال كننده و خوب نيست. اميدوارم من مدير را جو پشت ميز نشيني نگيرد. اميدوارم كه مديران به روزمرگي و رفع تكليف دچار نشوند. اين معضل مورد توجه من و قاسمي است.

وي ادامه داد: منشوري كه تحت عنوان نظام‌نامه فرهنگ در ورزش تدوين شده، تقديم مجلس شده تا به تصويب برسد. كار ستادي صورت گرفته است. در برخي مواقع بايد اثرات و اهداف را در طولاني‌مدت ببينيم چرا كه فرهنگ‌سازي كار يك روز و دو روز شش ماه و يك سال نيست. كاري مداوم است كه نياز به پيگيري دارد چرا كه با انسان و رفتارش سروكار داريم. اين گونه آموزش‌هاي تربيتي بايد از سنين پايين صورت گيرد. ما نبايد برد را به هر قيمتي بخواهيم و جو را به هر نحو خراب نكنيم.

سجادي با بيان اينكه اگر دچار روزمرگي شويم، دچار غفلت در بيداري مي‌شويم، يادآور شد: در يك برنامه ديدم كه بچه‌هاي كوچك مي‌گفتند ما به خاطر ساندويچ و آب ميوه براي تشويق تيم‌ها مي‌رويم. هم كتك مي‌خوريم، هم خوب تشويق مي‌كنيم ولي هنوز به ما ساندويچ و آب ميوه هم نداده‌اند. من در سنين جواني ركورد بزرگسالان آسيا را زدم. صبح‌ها هنرستان مي‌رفتم. بعد از مدرسه يك ساعت روي سكوهاي ورزشگاه شيرودي مي‌خوابيدم. با صداي مربيان بيدار مي‌شدم. بعد از تمرين هم با دوچرخه به خانه مي‌رفتم.

وي افزود: سعيدلو هم از اين گونه اتفاقات در ورزش متاسف مي‌شود. انصافا ما به فكر هستيم و در اين خصوص بي‌تفاوت نيستيم. ما بسيار علاقه داريم كه اين گونه مشكلات پيش نيايد ولي بالاخره يك جايي هم غفلت مي‌شود و اتفاق مي‌افتد.

مديرعامل پيشين باشگاه سايپا خاطرنشان كرد: من هم باشگاه‌داري كرده‌ام. مي‌دانم عده‌اي هستند كه 48 ساعت پيش از مسابقه دنبال پر كردن سكوهاي خودشان هستند. وجه مكفي هم مي‌دهند تا دو اتوبوس پر از آدم را به استاديوم بياورند. اين كار درستي نيست. ما پشت پرده را هم مي‌دانيم ولي يك دست صدا ندارد. ما و فدراسيون بايد در كنار هم كار كنيم. بايد قوانين محكم‌تري وضع شود. جريمه‌ها مشخص شود و نقش كميته انضباطي معلوم شود.

رييس مركز توسعه ورزش‌هاي حرفه‌اي و قهرماني سازمان تربيت بدني به ديدار خود با نمايندگان فدراسيون جهاني فوتبال اشاره كرد و به خبرنگاران گفت: من به نمايندگان فيفا گفتم دوست داريم بدانيم فيفا در مقوله فرهنگ چه كرده است. در قوانين فيفا به بازي جوانمردانه و اقدامات ضد دوپينگ پرداخته شده است. به جز اين دو مورد فيفا در بحث فرهنگي چه كرده؟ ما ارتباطات خوبي از نظر ساختاري با فيفا و AFC داريم. در اين مقوله خوشبختانه در فوتبال نسبت به ساير رشته‌ها جلوتر هستيم ولي حل اين مشكل نياز به عزم ملي دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ubqhndlt
|
United States
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
20
dfxlanan
|
United States
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
20
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟