بازدید 10210

مذاکره نماینده سازمان ملل در عراق با مسرور بارزانی

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در جریان دیدار با نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان این کشور از آمادگی این نهاد بین‌المللی برای کمک به بغداد و اربیل جهت دستیابی به یک توافق همه‌جانبه میان آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 07 July 2020

آمادگی سازمان ملل برای کمک به اربیل و بغداد جهت دستیابی به توافق همه‌جانبه


به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وی میزبان جینین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور بود.

طبق بیانیه دفتر بارزانی، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات عراق و تلاش‌های کنونی برای حل و فصل مشکلات موجود میان دولت اقلیم و دولت مرکزی عراق رایزنی کردند.

پلاسخارت در جریان این دیدار برای کمک به دولت اقلیم و دولت مرکزی عراق به منظور دستیابی به یک توافقنامه همه‌جانبه، ریشه‌ای و پایدار اعلام آمادگی کرد.

مسرور بارزانی نیز با اشاره به گفتگو‌های میان بغداد و اربیل گفت: مذاکرات با دولت فدرال برای حل و فصل تمامی مسائل معلق میان دو طرف از طریق یک توافق بر اساس قانون اساسی همچنان در جریان است.

وی در این باره بر ضرورت راه‌اندازی سازوکار هماهنگی امنیتی مشترک میان نیرو‌های پیشمرگ کُرد و ارتش عراق در منطقه اقلیم کردستان تأکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر