هشدار سطح زرد هواشناسی درباره دریاهای جنوب

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با هشدار دریایی سطح زرد از وزش باد و افزایش موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل به همراه بارش باران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۲۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 08 October 2021
|
6890 بازدید

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی-سطح زرد از افزایش ارتفاع موج همراه با بارش باران و وزش باد در روز جمعه خبر داد.

وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل به همراه بارش باران از جمله مخاطراتی است که ورود این سامانه در کشور رقم خواهد زد.
از امروز دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان و فردا -شنبه- دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران تحت الشعاع این سامانه قرار خواهند گرفت.

بنابر اعلام هواشناسی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی وجود دارد و باید از شنا، جلوگیری از تردد قایقهای تفریحی و کوچک بویژه به نقاط فراساحل اجتناب کرد. فعالیت‌های دریایی نیز باید با احتیاط کامل انجام شوند.

سامانه دومی که امروز وارد کشور می‌شود، با افزایش ارتفاع موج و وزش باد همراه است که روز یکشنبه به پایان خواهند رسید. افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل از جمله مخاطرات این سامانه است.

مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند. ضمن این که احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس نیز وجود دارد.

ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی در این‌باره است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟