با دویست و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست مدودف از ایلان ماسک برای قطع اینترنت استارلینک/ هشدار روسیه درباره درگیری اتمی با آمریکا/ واکنش دیپلمات روس به استفاده از پهپادهای ایرانی

دویست و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۶۹
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 29 October 2022
|
21898 بازدید
|

درخواست مدودف از ایلان ماسک برای قطع اینترنت استارلینک/

بین الملل تابناک: دویست و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تمدید وضعیت فوق‌العاده در مجارستان
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۲۲:۰۵

بنا بر اعلام دولت مجارستان، وضعیت فوق العاده در این کشور که پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین اجرا شده بود، برای ۱۸۰ روز دیگر تمدید شده است.

بر این اساس، این اقدام به لحاظ تسریع و افزایش کارآمدی تصمیمات دولت در زمینه کمک به آوارگان جنگی و حفظ امنیت فیزیکی، اقتصادی و عرضه انرژی اتخاذ شده است.

وضعیت فوق‌العاده در مجارستان در ۲۴ می سال جاری میلادی اعلام شده بود.

شهردار کی یف: برای ما پتو بفرستید
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۲۱:۵۴

شهردار کی یف از کشورهای غربی خواست تا با ارسال پتو و ژنراتور برق به اوکراین، به این کشور برای پشت سر گذاشتن زمستان کمک کنند.

«ویتال کلیچکو» شهردار ۵۱ ساله کی یف اعلام کرد که اوکراین به دلیل حملات متعدد به نیروگاه های خود مستاصل شده است و شبکه برق پایتخت در حالت اضطراری کار می کند.

شهردار کی یف روز گذشته در پیامی در حساب کاربری تلگرام خود آورد که با توجه به کمبود قابل توجه برق- از ۲۰ تا ۵۰ درصد - سیستم تامین انرژی شهر کی یف تنها در حالت اضطراری فعال است.

وی در این پیام گزارش های فرماندار منطقه ای و شرکت دولتی انرژی در خصوص اینکه به دلیل بحران تامین برق در اوکراین، کی یف و مناطق اطراف آن در روزهای آتی شاهد خاموشی های ناگهانی خواهند بود، را تایید کرد.

کلیچکو ابراز امیدواری کرد که جریان برق در کی یف در عرض دو تا سه هفته به سطح معمول خود بازگردد. وی تاکید کرد: ما هر کاری بتوانیم برای نجات جان مردم خود انجام می دهیم و از آنها محافظت کنیم. اما این زمستان قطعاً چالش بزرگی برای ما خواهد بود. بدون پتو، مردم اوکراین از سرما یخ می زنند.

«شبکه برق اوکراین»؛ میدان نبرد جدید ارتش روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۲۱:۱۸

یک نشریه معتبر فرانسوی نوشت که شبکه برق اوکراین به میدان نبرد جدید روسیه مبدل شده است.

روزنامه «لوموند» در این زمینه نوشته است، «جرمن گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین تایید کرده که پس از حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی در اوکراین حدود ۴۰ درصد از تولید برق حرارتی این کشور اکنون از کار افتاده است.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه هدف جدیدی را برای تضعیف اوکراین انتخاب کرده که حمله به شبکه برق این کشوراست. از ۱۰ اکتبر، (دوشنبه ۱۸ مهر) زیرساخت‌ها در سراسر کشور توسط حملات موشکی و پهپادی روسیه بمباران شده است.

به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با نزدیک شدن به زمستان، بیش از ۳۰ درصد از نیروگاه‌های این کشور ظرف یک هفته نابود شده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی خود در اتحادیه اروپا هشدار داد: «رهبری روسیه دستور تبدیل شبکه انرژی اوکراین را به میدان جنگ را داده است. عواقب آن برای همه ما در اروپا بسیار خطرناک است.»

حملات بعدی به نیروگاه‌ها بیش از ۱.۵ میلیون نفر را در تاریکی قرار داد و اینک اوکراین مجبور است خاموشی‌ها را در «کی‌یف» و ۱۰ منطقه کشور اجرا کند. وزیر انرژی اوکراین در این باره گفت: «پس از اولین حملات، میلیون‌ها نفر بدون نور، آب، وسایل ارتباطی باقی ماندند.»

منابع اوکراینی تایید کرده اند که در نتیجه حملات روسیه به این کشور، ۹۰ درصد انرژی بادی و تا ۵۰ درصد انرژی خورشیدی این کشور از بین رفته‌اند.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین با اذعان به این مسئله اظهار داشت، بیشتر منابع انرژی سبز در جنوب اوکراین قرار داشت، منطقه‌ای که اینک بیشترین تلفات را متحمل شده است. ۹۰ درصد انرژی بادی و ۴۵ تا ۵۰ درصد انرژی خورشیدی اوکراین نیز از بین رفته است.

مسکو: دیگر نمی‌توانیم امنیت کشتی‌ها در دریای سیاه را تضمین کنیم
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۹:۵۵

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد به دلیل اقدامات کی‌یف، دیگر نمی‌تواند امنیت کشتی‌ها را در دریای سیاه بر اساس توافق انتقال غلات تامین کند.

در هیمن راستا نیز وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد که این کشور آماده تامین نیاز بازارهای جهانی به غلات است.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین نیز در واکنش به تصمیم روسیه برای تعلیق توافقنامه انتقال غلات اوکراین گفت: «بارها درباره طرح‌های روسیه برای به شکست کشاندن توافق انتقال غلات هشدار داده بودیم».

وی اضافه کرد: «مسکو دستاویزهای دروغی را برای بستن گذرگاه انتقال غلات که تامین کننده غذای میلیون‌ها نفر بوده، به کار گرفته است».

واکنش سازمان ملل به تعلیق همکاری روسیه در توافق غلات اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۹:۲۳

سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به تعلیق همکاری مسکو در ابتکار صادرات غلات دریای سیاه موسوم به توافق غلات گفت که در تماس با مقامات روسیه در این زمینه هستیم.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تعلیق همکاری روسیه در صادرات غلات اوکراین گفت: از گزارش های مربوط به تعلیق مشارکت روسیه در ابتکار صادرات غلات پس از حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه مطلع و با مقام های روسیه در این زمینه در تماس هستیم.

دوجاریک تاکید کرد: ضروری است که همه طرف ها از هر گونه اقدامی که ابتکار غلات را در معرض خطر قرار می دهد، خودداری کنند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: توافق غلات تلاش انساندوستانه ای است که تاثیر مثبت آشکاری بر دسترسی میلیون ها نفر در جهان به غذا دارد.

تعلیق توافق انتقال غلات با اوکراین از سوی روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۸:۰۱

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.

مقام‌های شهر بندری «سواستوپول» واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی «کریمه» امروز (شنبه) اعلام کردند که پس از حمله پهپادی صبح امروز به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، کشتی‌گاه این شهر به طور موقت مسدود شد و کشتی‌ها و قایق‌ها قادر به عبور از طریق این خلیج نبودند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، «میخائیل رازووژایوف» فرماندار شهر سواستوپول کریمه صبح امروز در کانال تلگرامی اعلام کرد که کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در آب‌های خلیج سواستوپول حملات پهپادی را دفع کردند اما هیچ یک از تأسیسات شهر مورد هدف قرار نگرفته است.

وی در این خصوص گفت: «کشتی‌گاه به طور موقت مسدود شده است-کشتی‌ها و قایق‌ها حرکت ندارند».

برنامه سوئد برای ایجاد ارتش متحد در برابر روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۶:۱۴

در ادامه تلاش‌های غرب علیه روسیه به بهانه دفاع از اوکراین، «پیتر هولتکویست» وزیر دفاع پیشین و رئیس فعلی کمیته دفاعی پارلمان سوئد خواستار ایجاد یک ارتش شمالی مشترک برای مقابله با روسیه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در بحبوحه تنش‌های غرب با روسیه، پیتر هولتکویست تصریح کرد که ایجاد یک ارتش شمالی متحد نیازمند حضور کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ است تا به طور مشترک مسئولیت محافظت از مرزهای یکدیگر را برعهده بگیرند.

وزیر دفاع پیشین سوئد گفته است که حتی پس از پایان جنگ اوکراین، تنش‌های کشورهای اروپایی با روسیه پایان نخواهد یافت.

این سیاستمدار سوئدی از روسیه به عنوان یک مشکل برای کل اروپا و جهان غرب یاد کرد و گفت که ارتش کشورهای فنلاند و سوئد و نروژ در شبه‌جزیره اسکاندیناوی می‌بایست یک جبهه مشترک راه‌اندازی کنند و به عنوان یک ارتش علیه روسیه فعالیت کنند. وی همچنین پیشنهاد داد که ارتش سوئد نظامیانی را به مرز فنلاند با روسیه اعزام کند.

اقدامات جدید کانادا در حمایت از اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۴:۴۶

نخست وزیر کانادا از اعمال تحریم‌های جدید علیه روس‌ها و انتشار اوراق قرضه برای دولت اوکراین به منظور کمک به کی‌یف برای انجام امور جاری‌اش خبر داد و تاکید کرد، این اقدامات باید به شکست رئیس‌جمهور روسیه ختم شوند.

به گزارش سایت دفتر نخست وزیری کانادا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جریان سخنرانی در کنگره کانادایی‌های اوکراینی در شهر "وینیپگ" که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، گفت:‌ «همزمان با اینکه اوکراینی‌ها شجاعانه از کشورشان و ارزش‌های مشترکمان از جمله صلح، دموکراسی و حقوق بشر دفاع می‌کنند، کانادا نیز همچنان در حمایتش از اوکراین قاطع است. ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم برای حمایت از دولت و ملت اوکراین و همچنین برای پاسخگو کردن روسیه به خاطر حمله خصمانه و توضیح‌ناپذیرش ادامه می‌دهیم.

وی افزود: دولت کانادا برای اوکراین و حفظ حاکمیتش، اوراق قرضه منتشر می‌کند که به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد تا امور جاری‌اش از جمله ارائه خدماتی مانند پرداخت حقوق بازنشستگان و خرید سوخت برای زمستان را ادامه دهد. معادل درآمد حاصل از این اوراق قرضه پنج ساله، مستقیما از طریق حساب صندوق بین‌المللی پول (IMF) به اوکراین منتقل می‌شود. این تصمیم بر اساس کمک مالی ۲ میلیارد دلاری دولت کانادا به اوکراین در سال جاری اتخاذ شده است.

ترودو تصریح کرد: این، راه دیگری است که کانادایی‌ها می‌توانند از طریق آن به اوکراین کمک کنند و در کنار این کشور بمانند.

در همین حال، ترودو به منظور افزایش فشارها بر دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کانادا تحریم‌های جدیدی را بر افراد و کمپانی‌هایی که در حمله روسیه به اوکراین مشارکت داشتند، اعمال می‌کند. این تحریم‌های جدید ۳۵ مقام ارشد از شرکت‌های انرژی از جمله از کمپانی گازپروم و شرکت‌های تابعش و شش شرکت انرژی که در نقض تمامیت ارضی و حاکنیت اوکراین مشارکت داشتند، را هدف می‌گیرد.

وی همچنین اعلام کرد که کانادا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را نیز بر اعضای بخش‌های امنیتی و دادگستری روسیه از جمله بازرسان و افسران پلیس، دادستان‌ها، قضات و مقامات زندان‌ها که در نقض نظام‌مند حقوق بشر علیه رهبران اپوزیسیون روسیه دست داشتند، اعمال کند.

به گفته ترودو، این اقدامات جدید تحریم‌هایی را که کانادا در حال حاضر علیه ۱۴۰۰ فرد و کمپانی اعمال کرده، تقویت می‌کند.

ترودو همچنین از ایجاد "مشارکت علمی کانادا-اوکراین" خبر داد که براساس آن ۲۰ دانشمند مستقر در اوکراین برای کار و زندگی به کانادا خواهند آمد تا به کشورشان در بازسازی ظرفیت‌های علنی و تحقیقاتی‌اش کمک کنند.

وی همچنین اعلام کرد که ۳۹ خودروی زرهی حمایت جنگی که در ژوئن برای اوکراین تخصیص داده بود، به زودی وارد اروپا می‌شوند تا در آنجا آموزش کارکرد با آنها برای نیروهای اوکراینی اجرا شود.

شهر وینیپگ در استان منیتوبا قرار دارد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی از دست‌کم ۱۲ هزار تبعه اوکراینی استقبال کرده است. پس از روسیه، کانادا دومین جمعیت بزرگ کانادایی‌ها را در جهان دارد و تنها در استان منیتوبا بیش از ۱۸۰ هزار تبعه اوکراینی زندگی می‌کنند.

هشدار روسیه درباره درگیری اتمی با آمریکا
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۴:۳۸

روسیه در پس استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مُدرن شده بی۶۱ (B61) آمریکا در پایگاه‌های ناتو، نسبت به کاهش "آستانه اتمی" هشدار داد و اعلام کرد: ما نمی توانیم مدرن‌سازی تسلیحات اتمی غرب را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه امروز شنبه اعلام کرده است که استقرار تسلیخات هسته‌ای"بی۶۱" (بمب هسته‌ای بی۶۱ مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح هسته‌ای در زرادخانه های اتمی بعد از جنگ سرد آمریکا است) در پایگاه های ناتو در اروپا، "آستانه اتمی" را کاهش داده و روسیه این اقدام را در برنامه ریزی نظامی خود در نظر می گیرد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، تنش میان مسکو و غرب به اندازه ای شدت گرفته است که بسیاری از ناظران آن را مشابه بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ ارزیابی کرده اند. روسیه و آمریکا در آن برهه از جنگ سرد بیش از همیشه به جنگ اتمی نزدیک‌ شده بودند.

بیم آغاز جنگ هسته ای میان مسکو و واشنگتن در حالی است که روسیه نزدیک به دو هزار سلاح هسته ای تاکتیکی دارد و آمریکا نزدیک به ۲۰۰ سلاح هسته ای که نیمی از آنها در پایگاه هایی در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند قرار دارند.

براساس گزارش منتشر شده در نشریه پولیتیکو، آمریکا به تازگی در یک نشست غیرعلنی ناتو اعلام کرده است که استقرار نسخه مدرن ب۶۱ یعنی ب۶۱-۱۲ را تسریع می بخشد و تسلیحات جدید در ماه دسامبر (آذر) به پایگاه های اروپایی می رسد. تاریخی که چند ماه زودتر از موعد برنامه ریزی شده است.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این مورد به خبرگزاری دولتی "ریانووستی" گفت: ما نمی توانیم برنامه های مدرن سازی تسلیحات اتمی سلاح های هسته ای غرب را که همچون سقوط آزاد در اروپا بشمار می رود، نادیده بگیریم.

درخواست مدودف از ایلان ماسک برای قطع اینترنت استارلینک

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه با آرزوی پیروزی برای ایلان ماسک به منظور غلبه بر آنچه "دیکتاتوری سیاسی" در شبکه اجتماعی توییتر خواند، از او خواست تا به کار اینترنت ماهواره‌ای "استارلینک" در اوکراین خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که پیشتر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بود، جمعه در پیامی توییتری مستقیما «ایلان ماسک» را خطاب قرار داد و نوشت: برای ایلان ماسک در غلبه بر جانبداری سیاسی و دیکتاتوری ایدئولوژیکی در توییتر آرزوی موفقیت دارم. و به کار استارلینک در اوکراین پایان دهید.

ایلان ماسک، صاحب شرکت تسلا، توییتر را خریده است. او همچنین بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس است که خدمات ارتباط ماهواره‌ای استارلینک را ارائه می‌کند.

در ۲۷ فوریه، این میلیاردر آمریکایی اظهار داشت که دسترسی به سیستم استارلینک در اوکراین را باز کرده است. در ماه مارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نیروهای اوکراینی از سیستم استارلینک برای انجام حملات به نیروهای روسی در بحبوحه فقدان کانال‌های ارتباطی جایگزین استفاده می‌کنند.

در ۱۴ اکتبر، ایلان ماسک گفت که اسپیس‌ایکس نمی‌تواند به شکل بی‌پایان استارلینک در اوکراین را تأمین مالی کند، اما بعداً، این شرکت درخواست خود از پنتاگون برای حمایت مالی از این سیستم ارتباطی ماهواره‌ای را پس گرفت.

زلنسکی: ۴ میلیون نفر در اوکراین برق ندارند

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین جمعه شب در سخنانی شمار افرادی که با قطعی برق در کشورش روبه رو هستند، ۴ میلیون نفر برشمرد.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی" روسیه، وی اضافه کرد: محدودیت‌های تحمیلی بر برق بر ۴ میلیون شهروند اوکراینی تأثیر گذاشته است.

براساس گفته رییس جمهوری اوکراین، مناطق بسیاری از اوکراین به علت بحران سوخت برنامه‌های خاموشی را اعمال می‌کنند.

زلنسکی افزود: کمبود انرژی برق، مناطق بسیاری از اوکراین را تحت الشعاع قرار داده که از آن جمله می‌توان به کی‌یف، پولتاوا، ریونه، خارکیف، چرنیهوف، سومی، کروووهراد و چرکاسی اشاره کرد.

پیش از این شرکت دولتی برق اوکراین اعلام کرد که برای کاهش بار تحمیلی بر شبکه برق اوکراین، محدودیت‌هایی برای استفاده از برق در شرکت‌ها در روز جمعه اعمال می شود و برق خانگی منازل نیز در کی‌یف و هفت منطقه دیگر اوکراین قطع می شود.

زیرساخت‌های انرژی اوکراین دو روز پس از حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه یعنی ۱۰ اکتبر آغاز شد.

مقامات روسی، عامل این حمله را به سرویس‌های ویژه اوکراین نسبت می‌دهند.

روسیه جنگ انرژی را خواهد باخت

فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی مدعی شد که روسیه جنگ انرژی را که علیه غرب به راه انداخته خواهد باخت.

بیرول به شبکه خبری یورونیوز گفت که درست قبل از شروع جنگ اوکراین حدود ۶۵ درصد از کل صادرات گاز و ۵۵ درصد از صادرات نفت روسیه به اروپا بود.

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در این مصاحبه در دفتر مرکزی آژانس در پاریس افزود که اروپا بزرگترین بازار و مشتری برای روسیه بود و مسکو برای همیشه بزرگترین مشتری را از دست داد.

وی در پاسخ به اینکه مشتریان اروپایی قادر به جایگزینی انرژی روسیه با دیگر مناطق هستند، بیان کرد که این کار آسان نیست زیرا بخش بزرگی از گاز روسیه از سیبری غربی نشات می‌گیرد و از طریق خط لوله به اروپا جاری می‌شود.

رییس آژانس انرژی پیش بینی کرد که ساخت خط لوله‌های جدید به سمت چین یا هند ممکن است تا ۱۰ سال زمان ببرد و نیازمند فناوری و سرمایه گذاری عظیم است. او به صورت کنایه آمیزی توضیح داد: شما در بازار پیاز نمی‌فروشید، شما گاز طبیعی می‌فروشید. این یک تجارت متفاوت است. بنابراین جایگزینی صادرات گاز طبیعی به اروپا در کوتاه مدت یک امید واهی است.

فاتح بیرول دنیا را در میانه اولین بحران واقعی انرژی توصیف کرد که جهان هرگز با چنین عمق و پیچیدگی شاهد آن نبوده است.

وی به بحران نفتی در دهه ۷۰ میلادی اشاره کرد که فقط نفت را تحت الشعاع قرار داده بود. بیرول تاکید کرد: اکنون ما (بحران) نفت، گاز طبیعی، زغال سنگ و برق داریم. دلیل آن ساده است؛ روسیه کشوری که به اوکراین حمله کرده بزرگریتن صادرکننده انرژی جهان است.

بیرول ادعای شکست روسیه در جنگ انرژی را در حالی مطرح کرده است که چند روز پیش در نشستی در هفته بین‌المللی انرژی در کشور سنگاپور گفت که جهان همچنان به نفت روسیه برای تعادل بازار نیاز دارد و حتی با وجود سقف قیمت نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد برای برآورده کردن تقاضا و دمیدن روحیه به این بازار نیاز به نفت روسیه وجود دارد.

وی گفت که انتظار می رود مصرف جهانی نفت در سال آینده میلادی، ۱.۷ میلیون بشکه در روز اضافه شود و به همین دلیل است که نفت روسیه همچنان مورد نیاز است.

واکنش دیپلمات روس به استفاده از پهپادهای ایرانی

در ادامه تاکید مقامات روسی مبنی بر عدم استفاده از تسلیحات ایرانی از جمله پهپادهای انتحاری در عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز بار دیگر ادعاهای غرب در این‌باره را رد کرد.

نبنزیا شامگاه جمعه طی نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه طرح چنین ادعاهایی با هدف اعمال فشار بر شورای امنیت است، گفت مسکو این اتهامات را قاطعانه رد می‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی این اظهارات را در واکنش به ادعاهای «گیلعاد اردان» نماینده رژیم موقت صهیونیستی در سازمان ملل مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، مطرح کرد.

این دیپلمات روس توضیح داد:‌«ما امروز از شنیدن اظهارات نماینده اسرائیل در مورد ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین متعجب شدیم. ما قبلاً چنین ادعاهایی را رد کرده‌ایم و اکنون نیز قاطعانه رد می‌کنیم».

طبق این گزارش، نبنزیا همچنین افزود: «ما اینگونه اظهارات را تلاشی برای اعمال فشار بر شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل و تمایل [برخی دولت‌ها] برای تحمیل نظر خود به عنوان حقیقت نهایی بر جامعه بین‌المللی می‌دانیم».

طی روزهای اخیر مقام‌های ارشد اروپایی و آمریکایی مدعی شدند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی برای حملات اخیر به کی‌یف و زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده است.

پیش از این نیز «امیرسعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت در بامداد پنجشنبه گفته بود: «هیچی سلاح برای استفاده در درگیری اوکراین، چه قبل و چه بعد از درگیری در اختیار طرفین قرار ندادیم».

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۵
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
جالبه از دیکتاتوری رسانه ای آمریکا انتقاد می‌کنه بعد درخواست می‌کنه اینترنت اوکراین رو قطع کن!! چقدر تناقض در گفتار و رفتار روس ها زیاده. اول می‌گفت حمله نمیکنه کرد، بعد گفت قصد کشور گشایی نداره که داشت البته به لطف نیروهای مقاومت اوکراین در باتلاق گیر کردند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
نه از اوکراین و نه از روسیه، خیری برای ما در نمیاد پس چه بهتر سالها با هم جنگ کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
روسیه حتی گفت در توافق برجام دخالت منفی نمیکند

ولی کارشکنی کرد و توافق برجام را شکست داد

روسیه کشورهایی که نفت و پتروشیمی و فولاد ما را در

شرایط تحریم میخریدند را از دست ما دزدید
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
مثل اینکه بلعکسه ، این اروپا و غربه که فعلا در باتلاق گیر کردند منتظر شروع تظاهرات هستیم
ناشناس
|
South Africa
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
اولا اینترنت در اوکراین که یک کشور مستقل هست ربطش به مدودف متجاوز چیه؟
دوما مدودف فکر کرده چاپلوسی ایلان ماسک رو انجام بده الان ایلان ماسک هم می گه باشه اینترنت اوکراین رو قطع می کنه واقعا چقدر نادان هست این مدودوف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
در ماه مارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نیروهای اوکراینی از سیستم استارلینک برای انجام حملات به نیروهای روسی در بحبوحه فقدان کانال‌های ارتباطی جایگزین استفاده می‌کنند.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
ملاک غرب فقط پوله ، هر کی پول بده ، ایلان ماسک یا هر کس دیگه برای اون کار میکنه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
شاید ایلان ماسک اینکار را بکنه
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
خدایا شفا بده مدودف را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
لعنت بر پوتین و لاوروف و مدودوف هر چه در دولت

و ارتش و حکومت خونخوار متجاوز اشغالگر روسیه است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
خدا شفا بده غربگداها را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
زنده باد ولادیمیر پوتین
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
غربگداها چه شدن کاسه داغ تر از اش
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
یعنی پنتاگون میخواد پول اینترنت استارلینک تو ایران رو هم پرداخت کنه؟
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
با با شمارا اینقدر تحت تاثیر رسا نهای غربی هستن چرا نباید روسیه از خودش دفاع کند امریکاهیا واروپا در خلیج فارس چکار می‌کنند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
روسیه روی پوست موزی رفت که چین و امریکا زیر پایش انداختند.در آینده بدلیل نیاز شدید چین به منابع برای رشد اقتصادی خود ...روسیه بین چین و امریکا تقسیم خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
با طرح اینترنت ایلان ماسک به دهکده جهانی نزدیکتر شده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
این‌ ببو گلابی مدودف‌ واقعا حیفه در اکسیژن‌ هوا استفاده
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات