با سیصد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله شدید اللحن روسیه به آلمان/ واکنش روسیه به رد آتش‌بس توسط اوکراین/ جنگ اوکراین در ماه‌های آینده تشدید می‌شود

سیصد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۲۹
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 06 January 2023
|
27543 بازدید
|

واکنش روسیه به رد آتش‌بس توسط اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا سه میلیارد دلار تسلیحات دیگر به اوکراین کمک می‌کند
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۰۰:۵۴

کاخ سفید روز جمعه از کمک تسلیحاتی سه میلیارد دلاری جدید به اوکراین خبر داد.

کاخ سفید اضافه کرد که این بسته شامل پرداخت 682 میلیون دلار به همپیمانان اوکراین است که اقدام به ارسال تسلیحات خود به کی یف کرده اند.

همچنین این بسته کمک تسلیحاتی جدید شامل 225 میلیون دلار برای به روز رسانی تسلیحات و تجهیزات ارتش اوکراین است.

آمریکا در این بسته تسلیحاتی جدید خودروهای زرهی، توپهای هاویترز و موشک های زمین به هوا به اوکراین خواهد داد.

حمله شدید اللحن روسیه به آلمان
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۲۲:۳۵

منابع خبری اعلام کردند که وزیر دفاع آلمان روز جمعه تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره ارسال خودروهای زرهی جنگی و سامانه های دفاعی به اوکراین گفت وگو کردند.

از سوی دیگر، سفارت روسیه در آلمان نیز از تصمیم آلمان برای ارسال خودروهای زرهی جنگی به اوکراین انتقاد کرده و تاکید کرد که این اقدام، گامی به سوی جنگی فراگیر است.

همچنین، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا پنجشنبه (پنجم ژانویه) در اظهارنظری درباره تصمیم کاخ سفید برای ارسال خودروی جنگی برَدلی به اوکراین گفت که واشنگتن خواستار حل و فصل سیاسی مناقشه این کشور نیست.

پیش از این اظهارنظر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن بسته کمک نظامی دیگری برای اوکراین را جمعه اعلام خواهد کرد که شامل خودروهای جنگی بردلی خواهد بود. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این بسته شامل تجهیزات نظامی به ارزش سه میلیارد دلار خواهد بود.

آنتونوف به خبرنگاران گفت: این گام [ارسال خودروهای زرهی بردلی] تاییدی بر این است که طرفین ما در ایالات متحده حتی تلاش نکرده‌اند که به هشدار مکرر ما مبنی بر در نظر گرفتن پیامدهای احتمالی چنین روش خطرناکی از سوی واشنگتن گوش دهند.

وی افزود: هیچ کس نباید هنوز تردید داشته باشد که چه کسی مسئولیت طولانی شدن این درگیری را برعهده دارد. همه اقدامات دولت (آمریکا) نشان‌دهنده عدم تمایل به حل و فصل سیاسی است.

بورل آتش بس روسیه را «ریاکارانه» خواند
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۲۰:۱۷

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در مغرب به سر می برد در گفت و گو با خبرنگاران ابراز عقیده کرد: کرملین کاملا فاقد وجاهت است و بیانیه آتش بس یکجانبه آن نیز بی اعتبار است.

وی، اعلام آتش بس یکجانبه از سوی روسیه به مناسبت ایام کریسمس را «ریاکارانه» عنوان کرد.

سازمان ملل از آتش‌بس روسیه استقبال کرد
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۹:۵۰

«مارتین گریفیتس» روز جمعه طی یک پیام توئیتری افزود: اعلام آتش بس ۳۶ ساعته فدراسیون روسیه که از ظهر امروز در اوکراین آغاز می شود، یک خبر خوب است. این آتش بس فرصتی را برای ارسال کمک های ضروری به افرادی که به دلیل درگیری های شدید قادر به دسترسی به آنها نبوده ایم، فراهم می کند.

لوکاشنکو از پایگاه نظامی روسیه بازدید کرد
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۸:۱۳

رئیس‌جمهوری بلاروس ضمن بازدید از یک پایگاه نظامی روسیه، برگزاری رزمایش مشترک بین نظامیان دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلکساندر لوکاشنکو امروز جمعه از یک پایگاه نظامی روسیه در بلاروس بازدید کرد، وی و یک مقام ارشد ارتش روسیه در این پایگاه نظامی درباره برگزاری رزمایش مشترک گفت‌وگو کردند.

این مقام ارشد ارتش روسیه که به نام او در این گزارش اشاره ای نشد، بر آمادگی نظامیان روس برای انجام ماموریت های محوله تاکید کرد.

قطار نیروهای روس وارد بلاروس شد
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۶:۳۳

وزارت دفاع بلاروس جمعه (ششم ژانویه) اعلام کرد قطار حامل نیروها و تجهیزات روسیه وارد بلاروس شده است.

بلاروس که اتحاد نزدیکی با روسیه دارد، پنجشنبه گفته بود تسلیحات و تجهیزات بیشتری از روسیه در حال که دو طرف همکاری نظامی خود را افزایش می‌دهند، دریافت خواهد کرد.

به ادعای رویترز، این امر، نگرانی‌ها مبنی بر این که بلاروس می‌تواند به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین از شمال استفاده شود را ایجاد است.

وزارت دفاع بلاروس همچین اعلام کرد نیروهای مشترک روسیه و بلاروس کاملاً آماده دفاع از دولت اتحادیه (پیمان دو کشور) هستند.

اجرایی شدن آتش‌بس روسیه در اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۶:۳۲

«آتش‌بس یکجانبه روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور دستورش را داده بود، از ظهر امروز (به وقت مسکو) در سراسر خط مقدم اجرایی شده است».

طبق این گزارش به نقل از شبکه اول دولتی روسیه، «امروز ظهر رژیم آتش‌بس در سراسر خط تماس اجرایی شد. تا پایان روز هفتم ژانویه (۱۷ دی) ادامه خواهد داشت».

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه اعلام کرد از ساعت ۱۲:۰۰ روز ششم ژانویه تا ساعت ۰۰:۰۰ روز هفتم ژانویه در اوکراین آتش‌بس برقرار خواهد بود. رئیس‌جمهور روسیه توضیح داد دلیل این تصمیم آن است که به مسیحی‌های ارتودوکس اجازه داده شود در مراسم کلیسا شرکت کنند.

اوکراین: نتانیاهو در مذاکرات اوکراین میانجی‌گری کند
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۶:۲۷

مشاور ولودیمیر زلنسکی توصیه به میانجی‌گری نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات صلح اوکراین کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند برای مذاکرات صلح مربوط به جنگ اوکراین "به شکل موثری"‌میانجی گری کند.

پودولیاک در مصاحبه با شبکه آی۲۴ نیوز ادعا کرد: "من تردیدی ندارم که نتانیاهو می‌تواند یک میانجی‌گر موثر باشد چون او دقیقا درک می‌کند جنگ‌های مدرن چه هستند و جوهره میانجی‌گری تحت این شرایط چیست."

پودولیاک در ادامه این ادعایش گفت: "مذاکرات تنها در پایان جنگ خواهند بود. اما این پایان چه زمان خواهد بود؟ شرایطی بسیار ساده وجود دارد – آتش‌بس فوری و خارج شدن نیروهای روس. ما باید حاکمیت و تمامیت ارضی خود را به دست بیاوریم. بعد از آن ما شروع به مذاکرات با مشارکت میانجی‌گرها خواهیم کرد."

چند روز پیش الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در جریان مراسم ادای تحلیف خود گفت، تل آویو درباره جنگ در اوکراین "کمتر حرف می‌زند" اما کمک بشردوستانه را به مردم اوکراین ادامه می‌دهد.

پودولیاک در واکنش به این صحبت کوهن اظهار کرد، تل آویو "می‌تواند کمتر حرف بزند، اما مساله اصلی حمایت از طرف درست است."

ترکیه: جنگ اوکراین در ماه‌های آینده تشدید می‌شود
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۶:۲۶

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (جمعه) از احتمال تشدید عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس خبر داد.

کالین در صفحه توئیتر خود نوشت: «به نظر می‌رسد جنگ روسیه و اوکراین در ماه‌های آینده تشدید شود. این به معنای کشتار بیشتر، ویرانی و بحران عمیق طولانی‌مدت است».

وی در ادامه ضمن اعلام مجدد آمادگی ترکیه برای کمک به حل‌وفصل این درگیری، گفت: «از آتش‌بس تا تبادل اسرا، از محموله غلات تا امنیت هسته‌ای، ترکیه به تلاش‌های فشرده خود برای باز کردن راه برای مذاکره ادامه خواهد داد».

واکنش روسیه به رد آتش‌بس توسط اوکراین

دیمیتری پولیانسکی معاون دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در توئیتی اعلام کرد: یکی از چیزهایی که امروز به یاد ما انداخت که با چه جنایتکارانی در اوکراین طرف هستیم این بود که ملی گرایان اوکراینی حتی برای مقدسات هم ارزشی قائل نیستند و حاضر مردمشان را فدای بازی های ژئوپلیتیک غرب کنند.

نیروهای مسلح روسیه از اعلام آتش بس یکجانبه در تمام خطوط جنگ از ظهر روز ۶ ژانویه تا نصف شب روز ۷ ژانویه خبر داده است.

پس از درخواست رئیس جمهور روسیه برای آتش بس ۳۶ ساعته، اوکراین این آتش بس را رد و آن را منوط به زمانی کرد که روسیه از اراضی اشغالی خارج شود.

اوکراین پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای آتش بس ۳۶ ساعته به مناسبت کریسمس پیروان مذهب ارتدوکس را رد کرد و گفت تا زمانی که روسیه نیروهای خود را از سرزمین‌های اشغالی خارج نکند، آتش بس برقرار نخواهد شد.

گفت وگوی تلفنی اردوغان و زلنسکی درباره اوکراین

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود درباره حمایت آنکارا از اوکراین در زمینه کمک‌های بشردوستانه، انرژی و انتقال غلات گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد، اردوغان به زلنسکی گفت که ترکیه آماده است تا وظیفه تسهیل و میانجیگری را برای دستیابی به صلح پایدار بین روسیه و اوکراین بر عهده بگیرد.

وی بر ادامه تلاش‌های ترکیه برای تضمین تبادل اسرا بین طرف‌های روسی و اوکراینی تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی تاکید کرده است که این کشور می‌تواند برای تسریع روند حل و فصل موضوع نیروگاه اتمی «زاپروژیا» مشارکت دیپلماتیک داشته باشد.

اردوغان پیش تر نیز با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره موضوعات مختلفی از جمله اوکراین تلفنی صحبت کرده بود.

رئیس جمهور ترکیه در گذشته نیز به‌ عنوان میانجی روسیه و اوکراین عمل کرده است، از جمله میانجی‌گری توافقی با حمایت سازمان ملل که انسداد بنادر اوکراین را برای حمل غلات باز کرد.

اردوغان طی چند روز اخیر چندین بار با پوتین و زلنسکی تلفنی صحبت کرده است.

صربستان درخواست تحریم روسیه را رد کرد

الکساندر ووچیچ در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی خطاب به مردم صربستان، دستاوردهای اقتصادی و سیاسی خود و کشورش را ستود و خود را با گرگی مقایسه کرد که تحت فشار بین المللی رام نمی‌شود.

وی با اشاره به درخواست‌های غرب گفت: از اینکه به این شکل وحشیانه در امور داخلی ما دخالت می‌کنید بسیار تشکر می‌کنم.

صربستان که به طور رسمی به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا است، بارها درخواست‌ها برای همسویی با سیاست‌های خارجی خود با بلوک ۲۷ کشوری اروپا از جمله پیوستن به تحریم‌های بین المللی علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین را رد کرده است.

در حال حاضر پیشنهادهای بسیاری از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تعلیق درخواست عضویت صربستان تا زمانی که این کشور با سیاست‌های خارجی این اتحادیه مطابقت داشته باشد، وجود دارد.

صربستان تنها کشور اروپایی به جز بلاروس است که از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خودداری کرده است.

ووچیچ همچنین در این سخنرانی گفت که مقام‌های عالیرتبه آمریکا و اتحادیه اروپا در چند روز آینده از صربستان دیدن خواهند کرد تا بر سر راه حل‌های احتمالی برای تنش‌های کوزوو که در هفته‌های گذشته با استقرار نیروهای صربستان در مرزهای مشترک بالا گرفته بود، گفت وگو کنند.

رئیس‌جمهور صربستان در پایان سخنان خود افزود: ما صلح می‌خواستیم و به سختی آن را نجات دادیم. ما حتی یک ثانیه هم کسی را تحریک نکرده‌ایم مگر اینکه عده‌ای این را تحریک‌آمیز بدانند که مردم کوزوو را شهروندان کشور خود بدانیم.

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
لعنت و نفرین بر روسیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
صربستان همدست روسها ,جنایت صربها علیه کوزو رو کسی یادش نرفته حالا دیگه پازل دیکتاتور ها داره کامل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
بجای اتش بس
چرا روسیه از اکراین خارج نمی شود تا جنگ و کشتار مردم بیگناه اکراین خاتمه پیدا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
در اونصورت نیروهای نئونازی شروع به بمباران دونباس و مناطق اطراف خواهند کرد و اتفاقا اینبار برای تسفیه حساب خیلی وحشیانه تر هم اقدام خواهند کرد و همزمان آمریکا و انگلیس هم به بهانه جلوگیری از تهدید روسیه شروع به زدن پایگاه نظامی در نزدیکی روسیه خواهند کرد. روسیه برای پس زدن تهدید آمریکا چاره ای جز از بین بردن نئونازی ها در اوکراین نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
پوتین‌ برای‌ احترام به مقدسات‌ دستور آتش یس یکطرفه‌ داده‌ ؟!
کسیکه بدون‌ هیچ دلیل موجهی به کشور همسایه ای که از او بسیار ضعیفتر است یورش برده و مشکلات فراوانی برای منطقه و مردم آن کشور و کشور خودش ایجاد کرده و باعث ریختن خونهای بی گناه شده حالا چی شده که دم از احترام به مقدسات میزنه‌ ؟؟!!
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
دلیل جنگ پیش روی ناتو بوده که در قراردادی تعهد داده بودند چنین کاری نمیکنند،امثال شما واقعا کجا سیر میکنید،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
زلنسکی خیلی وقته که نشان داده به مردم خودش رحم نمی کند. زمانی که پس از کودتای 2014 استانهای روس نشین رو دست گردانهای آزوف دادند تا در آنجا نسل کشی کنند و ارتش اکراین روزانه شهرهای مسکونی رو با توپ می زد و همچنان می زند و خب رسانه ها این اخبار را پوشش نمی دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
باتلاق اوکراین.عمیقا خوشحالم از سیلی خوردن روسیه
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
باتلاق اکراین واژه ای هست که غرب تو مغز شماها جا انداخته و تاریخ نشون داده هر چی اونا میگن برعکسه و فقط یه بازی رسانه ای بیش نیست
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
زلنسکی خوب کاری کرد...
مسخره بازی نیست که به هر مناسبتی بخوای اتش بس بدی اوکراین و زلنسکی مسخره تو نیستن که تو تجاوز کنی بخاکشون بعد هر موقع خواستی ادای خوبارو در بیاری اتش بس بدی یارو از کشورش دفاع نکنه طبیعیه که یارو تو هر زمانی برای خاکش مقابل ی متجاوز دفاع کنه عید و غیر اون هم نداریم. پوتین اگه انسان دوسته نباید به غیر نظامیا حمله میکرد ولی اگه حمله کرد دیگه این فاز جوانمردانه چیه که وسط جنگ میگیره. جنگ جنگه وسطش که حلوا پخش نمیکنن.
بنظرم اوکراین تا میتونه باید از پهنا روسیه رو مورد عنایت قرار بده تا روسیه یاد بگیره یا به خاک ی کشور دیگه حمله نکنه یا اگه حمله کرد دنبال خاله بازی نباشه.
زیر ساختارو نابود کردی مردم تو سال نو یخ بزنن بعد اتش بس میدی یعنی که انسان دوستی؟
یا ی مضخرفی رو شروع نکن یا اگه تا اخرش ....جناب پوتین با اون دولت عقب افتادت. یک ساله مردم بی گناه اوکراین و اذهان عمومی شرق و غرب رو علاف مضحکه خودتون کردین ولی نه پیشروی میکنین و نه نیروهاتونو خارج میکنین.حالا هم که کشور متجاوز اتش بس اعلام کرده بخاطر کریسمس مسخرست.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
دو روز آتش بس فقط یه حرکت نمایشی وبرای احترام بود ،انگار یه ماه آتش بس بوده،حالا بماند که اکراین از خداش بود آتش بس بشه
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
روسیه تجزیه می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
پوتین آدم کش لا مذهب در باتلاق اوکراین گیر کرده خون هزارن بیگناه بر گردن روس مرده خوار است بخدا کفش آمریکا یها می ا روند به صدها روس که ایران بشتر از طرف روس صدمه خورده تا. آمریکا لعنت بر روس سلام بر آمریکا
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
این جنگ جنگ غرب آمریکا واروپا با روسیه است واوکراین دراین جنگ قربانی می شود
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟