بازدید 3684

تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان

نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری، افراد ناشناخته‌ای نیستند بلکه پیش از آن مسئولیت‌های قابل توجهی را بر عهده داشته‌اند، بنابراین کارنامه‌های شناخته شده‌ای دارند و سوابق پیشین آنها در دسترس و قابل ارزیابی است.
کد خبر: ۱۲۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶ 28 May 2024

به گزارش «تابناک»، حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: از هم‌اکنون می‌توان حدس زد که نامزدهای ریاست جمهوری خود را همسو با شهید رئیسی و ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار معرفی کنند و اما، نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری، افراد ناشناخته‌ای نیستند بلکه پیش از آن مسئولیت‌های قابل توجهی را بر عهده داشته‌اند، بنابراین کارنامه‌های شناخته شده‌ای دارند و سوابق پیشین آنها در دسترس و قابل ارزیابی است.

از این روی نباید و نمی‌توان در ارزیابی میزان شایستگی آنها، تنها به آنچه برخی از آنها ادعا می‌کنند و در سخنرانی‌ها بر زبان می‌آورند بسنده کرد بلکه باید و می‌توان ادعاها را با سابقه‌ها به مقایسه نشست و میزان همخوانی آنچه بر زبان و قلم می‌آورند را با آنچه در عمل از خود نشان داده‌اند ارزیابی کرد.

حضرت امیر علیه‌السلام در نامه ۶۲ نهج‌البلاغه می فرمایدا نگرانم که بیخردان و تبهکاران این امّت حکمرانی را به دست آرند، و [در این صورت است که‌] مال خدا [‌بیت‌المال‌] را در میان خود دست به دست گردانند و بندگان او را به خدمت گمارند، با افراد مؤمن و متعهد سر جنگ و ‌ستیز داشته باشند و با افراد فاسق یار و هم حزب باشند».

بدیهی است که شورای محترم نگهبان بنا بر وظیفه ذاتی و تعریف شده خود به افرادی با خصوصیات یاد شده اجازه نامزدی نمی‌دهد ولی همراهی و هم‌حزبی احتمالی نامزدها با آن دسته از جریانات سیاسی که خصوصیات منع‌شده در نامه حضرت امیر علیه‌السلام را داشته و دارند نیز می‌تواند خطرآفرین باشد. چرا که همسوئی نامزدها با جریانات یاد شده احتمال پیروی از آنها را به دنبال خواهد داشت.

به عنوان مثال، کسانی که راه‌حل همه مشکلات را در همراهی با آمریکا می‌دانستند. آمریکایی که در جریان جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نه فقط حمایت‌کننده مالی و تسلیحاتی است، بلکه مدیریت این جنایات را برعهده ‌دارد، چگونه می‌توانند شایسته ریاست قوه اجرائیه کشور باشند! ممکن است گفته شود امروزه دیگر هویت واقعی آمریکا و غرب را شناخته‌اند! ولی تیزبینی و هوشمندی باید یکی از ویژگی‌های بسیار ضروری رئیس‌جمهور باشد و ماهیت آمریکا پیش از این نیز به گواهی صدها دلیل مستحکم و غیرقابل تردید قابل‌درک بود بنابراین کسانی که از درک آن عاجز بوده‌اند حتی بر فرض که دیدگاه قبلی خود را رها کرده باشند، شایستگی و شرایط لازم برای ریاست جمهوری را ندارند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ایشان را جدی نگیرید
پاسخ ها
محمد جاویدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
ادعای کاملا درستی کرده
اونایی که کارنامه های افتضاح دارن از این حرف آقای شریعتمداری به وحشت افتادن
جناب شریعتمداری، امام (ره) فرمودند (( میزان رای ملت است)) پس لطفا برای مردم تعیین تکلیف نکنید که نتیجه کار و تفکر شما فاصله بین مردم و انقلاب است
مردم و خرد جمعی بهتر از هر کس و جریانی راه حق و باطل رو تشخیص میدن
چرا تحمل نظرات مخالف خود را ندارید .ایشان نظرش را گفته حکم صادر نکرده است که .این همه مطلب در این خصوص در فضای مجازی ورسانه ای تولید وباز نشر داده می شود.این هم یکی از انها.اگر کسی ککی به ....نداشته باشد. این چنین اشفته نمی شود.قطعا میزان رای مردم است.اما فریب مردم حق انها نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
نظر گهربارش منتشر شده دیگه
از عوارض کهولت سن ه
شما که از همه چیز سر در میارید ،بیاید رئیس جمهور شوید.
ادامه دهنده چه راهی واقعا؟ تورم چندین ساله بالای 40 درصد که در تاریخ ایران سابقه نداشته؟ وعده هایی مث 4 میلیون مسکن که هیچوقت ساخته نشد؟ با بازی رسانه ای که نمی تونی ماست رو سیاه کنی
خب خودت شرکت کن شیخ حسین ببینیم چه گلی به سر ملت میزنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
خودش جواب داده دیگه سوابقش برای همه مردم معلومه !!!!
اقای شریعتمداری لطفا برای دیگران تعیین تکلیف نکن سرت به روزنامه کثیر الانتشار خودت باشه
مثل همیشه حرف حق زده چرا به شما برمیخورد زنده باشی استاد
آقای شریعتمداری نه فقط برای شورای نگهبان بلکه برای کل ارکان کشور خط مشی تعیین میکنند ایکاش یک دوره کاندید ریاست جمهوری میشد تا ببینیم چند در صد مردم ایران ایشان و افکارشان را قبول دارند.
بخش اعظمی از مشکلات کشور از جمله رابطه با همسایگان بخاطر حرف هایی بی ربط ایشان که نشتن دهنده ربط ایشان با دشمنان ملت است.
درود بر شما که واقعیات هارا همیشه میگویی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
اینا حرف خودش نیست بهش می گن که بگه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری