بازدید 3736

یورو 2024| از تمسخر لوکاکو در فضای مجازی تا تشویق ولادیمیر پوتین/ امباپه در شمایل لاک‌پشت نینجا!

 روز چهارم مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با یک شگفتی و یک نگرانی بزرگ به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ 18 June 2024

یورو 2024/ از تمسخر لوکاکو در فضای مجازی تا تشویق ولادیمیر پوتین/ امباپه در شمایل لاک‌پشت نینجا!

به گزارش تابناک ورزشی، در اولین بازی از روز چهارم مرحله گروهی یورو 2024، دیروز(دوشنبه) تیم‌های ملی اوکراین و رومانی از گروه E رقابت‌ها در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 3 بر صفر رومانی همراه شد. نیکلا استانچیو (29)، رازوان مارین (53) و دنیس دراگوش (57) گل های رومانی را به ثمر رساندند تا در کنار آلمان و اسپانیا، یکی از قاطعانه‌ترین نتایج دور نخست مرحله گروهی را رقم بزنند. شاگردان سرگئی ربروف در مقابل چشمان اسطوره‌شان آندری شوچنکو که روی سکو‌ها حضور داشت، تن به شکست دادند آن هم در حالی که از لحاظ آماری شامل تملک توپ (65 به 35 درصد)، تعداد حملات، تعداد پاس‌ها و پاس‌های سالم، وضعیت بهتری نسبت به حریف داشتند.

در پایان این دیدار، کمیته فنی یوفا نیکلا استانچیو هافبک هجومی 31 ساله تیم ملی رومانی را به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی کرد. استانچیو علاوه بر زدن گل نخست تیمش، 79 درصد پاس سالم و 10.7 کیلومتر دوندگی داشت. استانچیو رکوردی جالب را هم ثبت کرد. او که بازیکن ضمک عربستان است، به نخستین گلزن تاریخ یورو تبدیل شد که در باشگاهی از لیگ عربستان بازی می کند. گفتنی است که xG گل او فقط 0.02 بود و او با شوتی سرضرب از فاصله 23.68 متری دروازه آندری لونین و اوکراین را باز کرد. از نکات حاشیه ای قابل توجه این دیدار اینکه هواداران رومانیایی حاضر در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا در جریان بازی نام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را فریاد زدند.

شیاطین سرخ در دام اسلواک ها

در دومین بازی دیروز اتفاقی افتاد که کمتر کسی پیش بینی می کرد. بلژیک که با حضور بازیکنان نامداری همچون کوین دی‌بروینه، جرمی دوکو، روملو لوکاکو و ... یکی از شانس‌های قهرمانی در یورو محسوب می‌شود، در نخستین بازی خود با شکست زمین را ترک کرد. در واقع اولین شگفتی جام در ورزشگاه فرانکفورت آره‌نا و در دیداری از گروه E مسابقات رقم خورد. جایی که اسلواکی موفق شد با تک گل ایوان شرانز(دقیقه 7) از سد بلژیک بگذرد و شیاطین سرخ را در دام خود اسیر کند! بدین ترتیب بلژیک تحت هدایت دومنیکو تدسکو عنوان اولین مدعی شکست خورده هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا را از آن خود کرد. بر اساس داده‌های آماری، بلژیک در 3 بازی اخیر خود در تورنمنت‌های ملی (جام جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۴) موفق به کسب پیروزی نشده و هیچ گلی نیز به ثمر نرسانده است. نگاهی به عملکرد بلژیک در این 3 مسابقه نشان می‌دهد که شیاطین سرخ در موقعیت‌سازی عملکرد خوبی داشتند اما نمایش‌ آن‌ها در خط حمله، کاملا برعکس بوده‌ است. در شب شگفتی‌سازی اسلواکی مقابل شیاطین سرخ، جایزه بهترین بازیکن میدان به استانیسلاو لوبوتکا رسید. هافبک تیم ملی اسلواکی 90 دقیقه بازی کرد، 90 درصد پاس‌هایش سالم بود و 12.1 کیلومتر هم دوندگی داشت. البته بدون تردید چهره اصلی و ناکام بزرگ این بازی، روملو لوکاکو مهاجم بلژیک بود که سه موقعیت تک به تک هدر داد و البته دو گل به ثمر رساند که هر دو توسط VAR  رد شد. او بعد از بازی یکی از سوژه های شبکه‌های اجتماعی بود و تعدادی از کاربران به تمسخر او پرداختند.

یورو 2024/ از تمسخر لوکاکو در فضای مجازی تا تشویق ولادیمیر پوتین/ امباپه در شمایل لاک‌پشت نینجا!

بدین ترتیب مهاجم بلژیکی صاحب رکورد منحصربه‌فردی شد؛ او اولین بازیکن در تاریخ یورو است که در یک بازی در جام ملت‌های اروپا دو گل مردود به ثمر می‌رساند. لوکاکو در جام ملت‌های 2020 نیز به تیم ملی فنلاند گل زد که با نظر VAR رد شد. این باعث می‌شود لوکاکو با سه گل مردود رکورددار بیشترین گل مردود شده در تاریخ یورو باشد.

پیروزی سخت فرانسه با دومین گل به خودی جام

در آخرین بازی روز چهارم یورو2024، تیم‌های ملی اتریش و فرانسه برابر یکدیگر صف‌‌آرایی کردند. این بازی با گل به خودی ماکسیمیلیان ووبر مدافع اتریش(دقیقه 38) به سود فرانسوی‌‌ها به پایان رسید. بدین ترتیب دومین گل به خودی هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا نیز ثبت شد؛ پیش از این آنتونیو رودیگر، مدافع تیم ملی آلمان در بازی افتتاحیه برابر اسکاتلند به اشتباه دروازه ژرمن را گشود. در شبی که خروس‌ها نمایش چندان درخشانی برابر شاگردان رالف رانگنیک نداشتند، انگولو کانته بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. هافبک تیم ملی فرانسه در حضور 90 دقیقه‌ای‌ خود در این بازی، 92 درصد از پاس‌‌هایش را به مقصد رساند و مسافتی 11.8 کیلومتری را پیمود.

یورو 2024/ از تمسخر لوکاکو در فضای مجازی تا تشویق ولادیمیر پوتین/ امباپه در شمایل لاک‌پشت نینجا!

از نکات مهم بازی مصدومیت شدید کیلیان امباپه، ستاره خط حمله فرانسوی‌ها از ناحیه بینی و خونریزی آن هنگام تلاش برای زدن ضربه سر و برخورد با مدافع اتریش در دقیقه 86 بود که او را مجبور به ترک میدان کرد. عجیب اینکه او قبل از خروج از میدان به ‌دلیل حرکتی برای وقت‌کشی از داور کارت زرد گرفت. در هر حال مصدومیت امباپه باعث نگرانی هواداران فرانسه و احتمالا بسیاری از فوتبالدوستان شد که ترجیح می دهند بازی های زیبایی با حضور ستاره های تیم های مختلف تماشا کنند.

کیلیان امباپه جام را ترک نمی کند

کیلیان امباپه در دقیقه 90 جای خود را به اولیویه ژیرو داد و بلافاصله شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه ممکن است این ستاره به دلیل مصدومیت شانس ادامه همراهی فرانسه در هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا را از دست بدهد. نشریه «مارکا» اسپانیا پس از بازی مدعی شد که امباپه 25 ساله دچار شکستی بینی شده و مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت. نشریه «اکیپ» فرانسه هم خبر داد که آزمایش‌های اولیه نشان داد بینی امباپه به طور جدی تحت‌تأثیر این ضربه قرار گرفته و تصمیم نهایی درباره جراحی شدن یا نشدن او پس از آزمایش‌های تکمیلی در بیمارستان گرفته خواهد شد. در این بین فیلیپ دیالو، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که وضعیت امباپه خوب است و این بازیکن نیازی به عمل جراحی ندارد و به این ترتیب او به بازی بعدی برابر هلند می‌رسد. این در حالی است که پزشک تیم فرانسه همراه با کادر و کیلیان برای بررسی با اشعه ایکس به بیمارستان دوسلدورف مراجعه کردند و شکستگی تایید شد، گرچه گویا حال او خوب است و وقتی از بیمارستان بیرون آمد، خوشحال بود زیرا تایید شده نیاز به جراحی نخواهد داشت و یورو برایش ادامه دارد. کادر پزشکی و متخصصان در حال تهیه ماسکی برای حفاظت از بینی و صورت او هستند که وضعیت بینی‌اش را ثابت نگه دارد و دچار مشکلات بعدی نشود. این ماسک رایج می‌تواند همانند گچ‌گرفتن محافظت لازم را از بینی به عمل آورد و کمک کند استخوان بینی به حالت قبلی بازگردد. این موضوع می‌تواند برای امباپه شرایط جالب توجهی باشد زیرا بسیاری نام مستعار او را لاکپشت نینجا می‌دانند و حالا زدن ماسک او را واقعا شبیه به یک لاکپشت نینجا می‌کند. در این بین امباپه امروز پیامی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعیX منتشر کرد و نوشت:«آیا ایده‌ای برای ماسک دارید؟» او با گذاشتن ایموجی ماسک و خنده در کنار این سوال، به مصدومیتش واکنش نشان داد. جالب اینکه در جواب سوالش، هزاران پیام با عکس لاکپشت‌های نینجا دریافت کرد.

یورو 2024/ از تمسخر لوکاکو در فضای مجازی تا تشویق ولادیمیر پوتین/ امباپه در شمایل لاک‌پشت نینجا!

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری