بازدید 1770

موافقت این کشور با برگزاری انتخابات ایران

با موافقت عربستان، صندوق‌های رأی‌گیری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در برخی هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی مستقر شد.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ 28 June 2024

 
به گزارش تابناک،‌ منابع خبری به ایسنا اطلاع دادند که عربستان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمع حجاج ایرانی موافقت کرده است.

به گفته برخی زائران حاضر در دو شهر مکه و مدینه به ایسنا، صندوق‌های رأی‌گیری در برخی هتل‌های محل استقرار آنها در این دو شهر مستقر شده است.

 

ساعت آغاز رأی‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی، ۱۳ به وقت محلی اعلام شده است و زائران با ارائه گذرنامه می‌توانند رأی بدهند.

سرکنسول ایران در جده پیش‌تر اطلاع داده بود ایرانی‌های ساکن در عربستان نیز می‌توانند با مراجعه به سفارت و کنسولگری ایران در جده و ریاض در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته باشند.

 نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت چندی پیش، درحالی که وزارت خارجه از هماهنگی‌ها با عربستان برای رأی‌گیری از حجاج خبر داده بود، از مخالفت دولت عربستان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمع حجاج ایرانی اطلاع داد. وزارت خارجه پس از آن اعلام کرد که با سفیر عربستان در ایران وارد رایزنی و مشورت شده است.

بنابر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، درحال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار زائر ایرانی در عربستان حضور دارند که حدود ۱۰ هزار نفر آنها در مدینه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات