شیوع "تب نیل عربی" در اسرائیل+ آمار کشته ها

مقامات صهیونیستی گزارش دادند که تعداد بیماران مبتلا به "تب نیل غربی" در این سرزمین اشغالی طی یک هفته دو برابر شده است و تعداد مبتلایان امروز پنجشنبه به 331 نفر رسیده، در حالی که یک هفته قبل 153 نفر بوده است.
کد خبر: ۱۲۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ 11 July 2024

شیوع

به گزارش تابناک به نقل از العالم؛ مقامات صهیونیستی گزارش دادند که تعداد بیماران مبتلا به "تب نیل غربی" در این سرزمین اشغالی طی یک هفته دو برابر شده است و تعداد مبتلایان امروز پنجشنبه به 331 نفر رسید در حالی که یک هفته قبل 153 نفر بوده است.

بر اساس داده‌های بهداشت "اسرائیل"، تعداد تلفات ناشی از این عفونت در مقایسه با 11 مورد یک هفته قبل به 18 نفر افزایش یافته و سن بیشتر فوت شدگان، بالای 70 سال اعلام شده است.

گفته می‌شود بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در منطقه مرکزی "اسرائیل" گزارش شده و پشه‌های حامل این ویروس از هفته گذشته در تل آویو، "رامات گان"، "بنی براک" و "رملا" دیده شده که طبق اعلام خود منابع "اسرائیلی" تعداد مبتلایان به این بیماری در سال جاری بسیار بیشتر از تمامی سالها، طی 23 سال گذشته است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی می‌گوید "با توجه به نرخ بالای عفونت تب نیل در "اسرائیل" و فقدان دارو یا واکسن خاص، بیمارستان "شیبا" در این سرزمین اشغالی تلاش می‌کند تا بیماران را با استفاده از آنتی‌بادی‌های خون افراد آلوده که قبل تر به این بیماری مبتلا شده اند، درمان کند."

بر همین اساس این آنتی‌بیوتیک‌ها را به عنوان بخشی از مطالعه جدید بر روی یک بیمار به شدت مبتلا وبا وضعیت وخیم ، آزمایش کرده است.

پیشتر نیز در یکشنبه گذشته وزارت بهداشت فلسطین از ثبت اولین مورد "تب نیل غربی" در استان جنگ زده ی "جنین" خبر داد که پزشکان به وجود علائمی مشابه این بیماری مشکوک شده و پس از انجام آزمایشات لازم، وجود این عفونت تایید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان