عکس: تفاوت ذهن مردان و زنان

یك قاعده كلی و تقریبا جامع در مورد اكثر زنان است كه برای ذهن آن ها همه چیز به نوعی و به درجاتی دارای رنگ و بوی احساسی عاطفی نیز هست ولی برای مردان مسائل احساسی عاطفی فقط در زمان و مورد خاص خودش جلوه می كند.
کد خبر: ۱۲۵۴۸۴۷
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ 20 August 2024
|
2945 بازدید

- غالبا مغز و ذهن مردان تك كاره و طبقه بندی شده و ذهن زنان چند كاره و پیچیده است

در مغز مردان برای هر چیز (كار، خانه، همسر، بچه، تفریح، مطالعه، پول و …) به اصطلاح یك قفسه و پرونده مخصوص و مجزایی وجود دارد و در هر زمان خاص فقط كشو و پرونده مربوطه باز می شود و در پایان بسته می شود و آنگاه كشو و پرونده دیگری باز می شود. به همین دلیل وقتی به همسرتان سركار زنگ می زنید و از او می خواهید در زمان برگشت به خانه چیزی بخرد، غالبا فراموش می كند.

این مسئله نه به دلیل این است كه شما برای او اهمیت ندارید، بلكه به این دلیل است كه در آن زمان خاص (یا موقع برگشت) ذهن همسرتان به طور كامل درگیر كار بوده و امكان باز كردن كشوی شما و ثبت خواسته تان بسیار سخت و یا امكان پذیر نبوده است. باز به همین دلیل موقع تماشای برنامه مورد علاقه اش (مثلا فوتبال) بهترین زمان برای گرفتن موافقت او برای چیزی و بدترین زمان برای طرح مشكل و حل مسئله است!

عکس: تفاوت ذهن مردان و زنان

در ذهن مردها ، بین فضای زندگی خانوادگی و فضای کاری ، یک دیوار حائل وجود دارد. معنایش این است که وقتی مردی در محیط کارش هست ، فقط در محیط کارش هست! یعنی نمی تواند در همان زمان نسبت به خانواده واکنش عاطفی داشته باشد و مثلاً وقتی همسرش به او زنگ می زند، نمی تواند همانند یک شوهر مهربان با او مکالمه کند.

حتی وقتی یک مرد در خانه مشغول کارهای اداری اش هست ، باز سر و کله این دیوار پیدا می شود و بین کار و خانواده اش حائل می شود. بدین ترتیب وقتی سر او در پوشه های اداری است یا در رایانه اش پیگیر امور کاری اش است، نمی تواند نقش پدر یا همسر را به خوبی ایفا کند و همه اش هم تقصیر آن دیوار حائل است.

در ذهن زنان اما، خبری از دیوار حائل نیست. یک زن برخلاف مرد، این توانایی را دارد که همزمان کار اداری اش را انجام دهد و همزمان همسر و مادری باشد که گویا کار اداری ندارد.در واقع ذهن زنان به آنها اجازه می دهد که در آنِ واحد، دو نقش کاری و خانوادگی را مدیریت کنند.

مطالعه‌ای که سال ۲۰۲۰ در مجله‌ی PNAS منتشر شد، نشان‌دهنده تفاوت در اندازه برخی از نواحی مغز بین مردان و زنان و همچنین الگوهای متفاوت بیان ژن‌های مرتبط با کروموزوم‌های جنسی بود.

نویسندگان پیشنهاد کردند کسب دانش بیشتر درمورد الگوهای بیان ژن خاص جنسیت می‌تواند اطلاعات بیشتری را درباره‌ی تفاوت‌های جنسیتی در بیماری‌های مغزی نشان دهد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...