ورود دستگاه قضا به موضوع مشکلات رانندگان ایرانی در افغانستان

دادسرای عمومی و انقلاب تایباد با انتشار اطلاعیه‌ای از مرتفع‌شدن موانع ورود ناوگان ایرانی از افغانستان به کشور و مرز دوغارون تا فردا جمعه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۷۸۰۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ 05 September 2024
|
4382 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از صداوسیما ، دادسرای عمومی و انقلاب تایباد با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص مشکلات رانندگان ایرانی در گمرک اسلام قلعه افغانستان گفته است که طی نشستی با مسئولان گمرک دوغارون و انجمن صنفی کامیون‌داران، مقرر شد تا پایان ساعت کاری روز جمعه (فردا) شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ موانع ورود ناوگان ایرانی به کشور مرتفع و تمامی رانندگان و کامیون‌های موجود در کشور افغانستان وارد مرز دوغارون شوند.


دستگاه قضایی در شهرستان تایباد همچنین اعلام کرد که باتوجه‌به مطالبات کامیون‌داران و رانندگان و خودداری از اعزام به سمت کشور افغانستان، سایر مشکلات رانندگان در مرز دوغارون نیز پیگیری شده و تا روز شنبه، هفدهم شهریورماه ۱۴۰۳ جهت رفع کامل مسائل و موانع اقدامات لازم صورت گیرد.
برخی از رانندگان کامیون‌های ایرانی به علت وجود محدودیت‌ها و مشکلات متعدد در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان نظیر کمبود امکانات رفاهی و اقامتی، بدرفتاری مأموران با این صنف، توقف طولانی کامیون‌های ایرانی، ترک اجباری خودرو‌ها توسط کامیون‌داران و ارجحیت کامیون‌های افغانستانی بر ایرانی برای خروج، از جابه‌جایی و ترانزیت بار در مرز دوغارون تایباد به سمت افغانستان خودداری می‌کنند که این مسئله باعث ایجاد صف‌های طولانی کامیون‌ها شده است.
پایانه مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی، با آمد‌وشد روزانه ۵۵۰ تا ۶۵۰ دستگاه کامیون به‌عنوان یکی از پرترددترین گذرگاه‌های بین‌المللی کشور به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...